[92-96]Galant E5xA - Głuche stuki podczas ruszania...
luki_84 - 30-05-2010, 20:23 Temat postu: Głuche stuki podczas ruszania... Witajcie,
znów potrzebuję Waszych podpowiedzi
Od jakichś 2 dni mam taki problem, podczas ruszania (już się toczę np. na 1, obr. ok 1500-1700) słychać głuche stukanie 3-4 razy. Przy zwalnianiu=hamowaniu silnikiem też.
Jak kręcę kierownicą na postoju, na boki też słychać pojedyncze stuknięcie. "Test łosia", nagłe dodawanie i puszczanie gazu oraz dziury nie wywołują stukania.
Mam zamiar wybrać się na trzepaki, ale nie bardzo wiem na co zwracać uwagę, bo:
-miesiąc temu miałem przegląd = robię zawsze szczegółowo a nie tak jak można
-po przeglądzie wymieniłem : końcówkę drążka prawą , łączniki drążka, łożysko prawe (rok temu łączniki drążka, łożysko lewe, końcówkę drążka lewą, gumy stabilizatora na ORI)
-płyn w układzie kierowniczym w normie
Obstawiam drążek kierowniczy, ale nie chcę wbijać się w niepotrzebne wymiany...
Owczar - 01-06-2010, 16:03
luki_84, to dotyczy też E5xx
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53072
luki_84 - 08-06-2010, 01:52
W sobotę byłem na stacji diagnostycznej i lipa. Nic nie znaleźli.
Wróciłem do domu podniosłem lewe koło do góry ( tą stronę podejrzewam ), zdjąłem koło i zacząłem szukać....
Dzwięk który mnie drażni (tylko cichszy) usłyszałem wkładając drążek od lewarka hydraulicznego miedzy amor a zwrotnicę ( jak na foto poglądowym).
Teraz pytanie: amor? czy może sworzeń?
Obejrzałem sworzeń, guma sparciała, jak ją podważyłem to wylało się trochę wody, jakieś resztki smaru też widziałem.
A co wy sądzicie?
robertdg - 08-06-2010, 07:05
Mozliwy luz na sworzniu banana
Krzyzak - 08-06-2010, 07:06
99% sworzeń
jak nie ma gumy, to jesteś w stanie załatwić go w ciągu kilku dni
luki_84 - 08-06-2010, 15:48
robertdg napisał/a: | Mozliwy luz na sworzniu banana |
Nie wykluczam, tylko jak tak "wymuszałem" ten dźwięk to dochodził z góry zwrotnicy.
Krzyzak napisał/a: | jak nie ma gumy |
Jeszcze jest tylko sparciała.
Jutro podjadę do IC i kupie sworzeń (yamato lub 555), dam radę wymienić pod blokiem? ( mam sporo narzędzi w aucie )
POZDRO
Owczar - 08-06-2010, 15:57
Sworznia nie kupisz tylko cały wahacz. Jeśli prosty to 555. Banan tylko Yamato jest dostępny.
A o wymianie masz tutaj:
http://forum.mitsumaniaki...p=703977#703977
Myślę że dasz radę
[ Dodano: 08-06-2010, 15:59 ]
luki_84 napisał/a: | Jeszcze jest tylko sparciała. |
Jeśli wylała się woda to sworzeń dostał to czego nie lubi
[ Dodano: 08-06-2010, 16:00 ]
luki_84 napisał/a: | Nie wykluczam, tylko jak tak "wymuszałem" ten dźwięk to dochodził z góry zwrotnicy. |
A jak się ma sworzeń górnego?
luki_84 - 08-06-2010, 18:45
Owczar napisał/a: | A jak się ma sworzeń górnego? |
Widzę że trochę się nie zrozumieliśmy. Ja właśnie pisałem o sworzniu górnego wahacza.
Pozostałe gumy wyglądają ok.
Trochę może nie wyraźnie zaznaczyłem na fotce, drążek którego używałem był w poziomie ( pod kątem prostym do amora i zwrotnicy), a ja bujałem nim raz w lewo raz w prawo.
Krzyzak - 08-06-2010, 22:25
wczoraj zmieniłem prawego banana i zniknęły stuki zawieszenia
sworzeń nie miał żadnego luzu, był cicho, jednak pod obciążeniem stukał...
a guma była przerwana w połowie wysokości, w środku pełno piachu, aż zgrzytało
zbychu80 napisał/a: | kupuj od razu dwa np. 555, bo zużywają się zazwyczaj po równo |
wg mnie prawa strona zużywa się szybciej - pobocza z reguły są w gorszym stanie niż środek drogi...
u mnie w rekinie z prawej strony zmieniane były oba wahacze dolne, sworzeń górnego i amortyzator (tak tak - jeden... dziś właśnie wymieniłem oba...) a z lewej tylko sworzeń górnego i nic poza tym
Hugo - 08-06-2010, 23:40
luki_84 napisał/a: | Dzwięk który mnie drażni (tylko cichszy) usłyszałem wkładając drążek od lewarka hydraulicznego miedzy amor a zwrotnicę |
luki_84 napisał/a: | drążek którego używałem był w poziomie ( pod kątem prostym do amora i zwrotnicy), a ja bujałem nim raz w lewo raz w prawo. | To na 99% kupisz sworzeń górnego wahacza i stuki znikną. Dzisiaj wymieniłem ten sworzeń w swoim aucie. luki_84 napisał/a: | dam radę wymienić pod blokiem? | Bez żadnego problemu. Fajna zabawa (jak dla mnie). Mały problem jest tylko z wyciągnięciem starego zabezpieczenia i wciśnięciem nowego, ale Polak potrafi. Potrzebne narzędzia to:
- nasadka 17 mm z krótką przedłużką (śruby tulei pod maską),
- nasadka 14 mm (śruba sworznia),
- młotek,
- płaski wkrętak (do wyciągnięcia zabezpieczenia) i wsio.
Ja to zrobiłem w 0,5 godz., ale jeszcze herbatę piłem w międzyczasie
Aha, pamiętaj o właściwym ustawieniu odległości od środka osi śrub mocujących tuleje do punktu oznaczonego na sworzniu podczas montażu wahacza.
Hugo - 09-06-2010, 15:19
zbychu80 jak będziesz miał taki zestaw rurek o jakim napisałeś+młotek to żadna prasa nie jest potrzebna.
luki_84 - 09-06-2010, 23:08
dobra , fajnie namówiliście mnie, IDĘ
Jestem w pracy więc mam dotęp do prawie wszystkich możliwych narzędzi.... oprócz kanału i podnośnika
W końcu coś w nocy (w pracy ) trzeba robić
Wymieniłem, i jak na dzień dzisiejszy (12-06) jest ok dziwne dźwięki zniknęły.
Kupiłem YAMATO za 54zł po zniżce w IC.
[ Dodano: 12-06-2010, 07:34 ]
zbychu80 napisał/a: | kupuj od razu dwa |
Drugi (prawy )był wymieniony zaraz po kupnie na 555 rok i ok 28 kkm temu.
|
|
|