To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - Głuche stuki podczas ruszania...

luki_84 - 30-05-2010, 20:23
Temat postu: Głuche stuki podczas ruszania...
Witajcie,
znów potrzebuję Waszych podpowiedzi :P

Od jakichś 2 dni mam taki problem, podczas ruszania (już się toczę np. na 1, obr. ok 1500-1700) słychać głuche stukanie 3-4 razy. Przy zwalnianiu=hamowaniu silnikiem też.
Jak kręcę kierownicą na postoju, na boki też słychać pojedyncze stuknięcie. "Test łosia", nagłe dodawanie i puszczanie gazu oraz dziury nie wywołują stukania.
Mam zamiar wybrać się na trzepaki, ale nie bardzo wiem na co zwracać uwagę, bo:
-miesiąc temu miałem przegląd = robię zawsze szczegółowo a nie tak jak można :finga:
-po przeglądzie wymieniłem : końcówkę drążka prawą , łączniki drążka, łożysko prawe (rok temu łączniki drążka, łożysko lewe, końcówkę drążka lewą, gumy stabilizatora na ORI)
-płyn w układzie kierowniczym w normie

Obstawiam drążek kierowniczy, ale nie chcę wbijać się w niepotrzebne wymiany... :rolleyes:

Owczar - 01-06-2010, 16:03

luki_84, to dotyczy też E5xx

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53072

luki_84 - 08-06-2010, 01:52

W sobotę byłem na stacji diagnostycznej i lipa. Nic nie znaleźli. :butthead:
Wróciłem do domu podniosłem lewe koło do góry ( tą stronę podejrzewam ), zdjąłem koło i zacząłem szukać....

Dzwięk który mnie drażni (tylko cichszy) usłyszałem wkładając drążek od lewarka hydraulicznego miedzy amor a zwrotnicę ( jak na foto poglądowym).

Teraz pytanie: amor? czy może sworzeń?
Obejrzałem sworzeń, guma sparciała, jak ją podważyłem to wylało się trochę wody, jakieś resztki smaru też widziałem.
A co wy sądzicie?

robertdg - 08-06-2010, 07:05

Mozliwy luz na sworzniu banana
Krzyzak - 08-06-2010, 07:06

99% sworzeń
jak nie ma gumy, to jesteś w stanie załatwić go w ciągu kilku dni

luki_84 - 08-06-2010, 15:48

robertdg napisał/a:
Mozliwy luz na sworzniu banana


Nie wykluczam, tylko jak tak "wymuszałem" ten dźwięk to dochodził z góry zwrotnicy.

Krzyzak napisał/a:
jak nie ma gumy


Jeszcze jest :wink: tylko sparciała.

Jutro podjadę do IC i kupie sworzeń (yamato lub 555), dam radę wymienić pod blokiem? ( mam sporo narzędzi w aucie :lol: )

POZDRO

Owczar - 08-06-2010, 15:57

Sworznia nie kupisz tylko cały wahacz. Jeśli prosty to 555. Banan tylko Yamato jest dostępny.

A o wymianie masz tutaj:
http://forum.mitsumaniaki...p=703977#703977

Myślę że dasz radę ;)

[ Dodano: 08-06-2010, 15:59 ]
luki_84 napisał/a:
Jeszcze jest :wink: tylko sparciała.


Jeśli wylała się woda to sworzeń dostał to czego nie lubi :)

[ Dodano: 08-06-2010, 16:00 ]
luki_84 napisał/a:
Nie wykluczam, tylko jak tak "wymuszałem" ten dźwięk to dochodził z góry zwrotnicy.


A jak się ma sworzeń górnego?

luki_84 - 08-06-2010, 18:45

Owczar napisał/a:
A jak się ma sworzeń górnego?


Widzę że trochę się nie zrozumieliśmy. Ja właśnie pisałem o sworzniu górnego wahacza.
Pozostałe gumy wyglądają ok.

Trochę może nie wyraźnie zaznaczyłem na fotce, drążek którego używałem był w poziomie ( pod kątem prostym do amora i zwrotnicy), a ja bujałem nim raz w lewo raz w prawo.

Krzyzak - 08-06-2010, 22:25

wczoraj zmieniłem prawego banana i zniknęły stuki zawieszenia
sworzeń nie miał żadnego luzu, był cicho, jednak pod obciążeniem stukał...
a guma była przerwana w połowie wysokości, w środku pełno piachu, aż zgrzytało

zbychu80 napisał/a:
kupuj od razu dwa np. 555, bo zużywają się zazwyczaj po równo

wg mnie prawa strona zużywa się szybciej - pobocza z reguły są w gorszym stanie niż środek drogi...
u mnie w rekinie z prawej strony zmieniane były oba wahacze dolne, sworzeń górnego i amortyzator (tak tak - jeden... dziś właśnie wymieniłem oba...) a z lewej tylko sworzeń górnego i nic poza tym

Hugo - 08-06-2010, 23:40

luki_84 napisał/a:
Dzwięk który mnie drażni (tylko cichszy) usłyszałem wkładając drążek od lewarka hydraulicznego miedzy amor a zwrotnicę
luki_84 napisał/a:
drążek którego używałem był w poziomie ( pod kątem prostym do amora i zwrotnicy), a ja bujałem nim raz w lewo raz w prawo.
To na 99% kupisz sworzeń górnego wahacza i stuki znikną. Dzisiaj wymieniłem ten sworzeń w swoim aucie.
luki_84 napisał/a:
dam radę wymienić pod blokiem?
Bez żadnego problemu. Fajna zabawa (jak dla mnie). Mały problem jest tylko z wyciągnięciem starego zabezpieczenia i wciśnięciem nowego, ale Polak potrafi. Potrzebne narzędzia to:
- nasadka 17 mm z krótką przedłużką (śruby tulei pod maską),
- nasadka 14 mm (śruba sworznia),
- młotek,
- płaski wkrętak (do wyciągnięcia zabezpieczenia) i wsio.

Ja to zrobiłem w 0,5 godz., ale jeszcze herbatę piłem w międzyczasie :)

Aha, pamiętaj o właściwym ustawieniu odległości od środka osi śrub mocujących tuleje do punktu oznaczonego na sworzniu podczas montażu wahacza.

Hugo - 09-06-2010, 15:19

zbychu80 jak będziesz miał taki zestaw rurek o jakim napisałeś+młotek to żadna prasa nie jest potrzebna.
luki_84 - 09-06-2010, 23:08

dobra , fajnie namówiliście mnie, IDĘ :wink:

Jestem w pracy więc mam dotęp do prawie wszystkich możliwych narzędzi.... oprócz kanału i podnośnika :evil:

W końcu coś w nocy (w pracy ) trzeba robić :twisted:

Wymieniłem, i jak na dzień dzisiejszy (12-06) jest ok dziwne dźwięki zniknęły.
Kupiłem YAMATO za 54zł po zniżce w IC.

[ Dodano: 12-06-2010, 07:34 ]
zbychu80 napisał/a:
kupuj od razu dwa


Drugi (prawy )był wymieniony zaraz po kupnie na 555 rok i ok 28 kkm temu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group