[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] Strasznie trzęsie podczas jazdy
SnoWaR - 31-05-2010, 08:30 Temat postu: [E54A 2.0 V6] Strasznie trzęsie podczas jazdy Witam!!
Posiadam Mitsubishi Galanta 96r 2,0 V6 w automacie i mam taki problem ponieważ podczas jazdy zaczyna go trząść tak około 80km/h i tak jakby przerywał. Myślałem że to świece wiec je wymieniłem i nadal nic wciąż te same objawy. Może ktoś z Was mi pomoże.
Pozdrawiam
Frost - 31-05-2010, 11:27
trząść mogą zużyte opony, lub źle wyważone flegi. Co do przerywania - gaśnie czy szarpie autem ?? zawsze przy tej samej prędkości ??
SnoWaR - 31-05-2010, 16:36
Opony już sprawdzałem są oki i felgi też. Nie gaśnie tylko szarpie tak średnio od 60km/h do nawet 100km/h
jacek11 - 31-05-2010, 16:41
Może któryś z przegubów jest luźny
SnoWaR - 31-05-2010, 19:08
Panowie nic z zawieszeniem on tak jakby przerywał i tracił moc.
kuba18 - 31-05-2010, 22:02
a jak go na luzie zaczniesz gazowac to jak sie wkreca? slychac jakies przerywanie czy nie???
. tak samo , jak jest z przyspieszaniem jak mu depniesz do dna??
qattro18 - 31-05-2010, 22:11
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa ? Może już nie dawać rady pod obciążeniem - na stojąco będzie ok lub gorsza opcja - pompa paliwa
Anonymous - 31-05-2010, 22:12
Może coś z pompą paliwa?
Sprawdź czy podczas hamowania silnikiem wskazówka nie skacze Ci minimalnie do góry...jeśli tak to namierz czujnik położenia wałka rozrządu, pod nim powinieneś mieć łożysko kulkowe - sprawdź je....jeśli będzie suche to przesmaruj i się przejedź - jeśli to nie pomoże wymień to łożysko...
SnoWaR - 31-05-2010, 22:20
Filtr nie wiem kiedy był wymiany, ponieważ mam go od miesiąca. Na wolnych obrotach troszkę latają obroty ale jak mu depnę to nic się nie dzieje i tak samo podczas jazdy jak powoli przyspieszam to go trzęsie a jak wdepnę to idzie dobrze.
[ Dodano: 31-05-2010, 22:22 ]
Szczerze to nie wiem jak się hamuje silnikiem w automacie?
Anonymous - 01-06-2010, 05:29
Cholera sorki nie przeoczyłem to "w automacie"...
Ciężko zdiagnozować... przyczyn takiego szarpania i utraty mocy może być wiele...
Nie wiem może spróbuj podpiąć do niego komputer i sprawdź czy wtryski podają równo paliwo? Może są już troszkę zapchane? Spróbuj wlać preparat do paliwa jakiejś dobrej firmy do paliwa i zobaczysz czy coś pomoże...
Owczar - 01-06-2010, 16:02
SnoWaR, czy to trzęsienie jest tylko w tym zakresie prędkości auta, czy raczej w zakresie pewnych obrotów? Zobacz czy czy na trójce też szarpie.
SnoWaR - 01-06-2010, 16:11
Co do obrotów to nie wiem ale podejrzewam że tylko przy prędkości a on sam wrzuca na 3 i nawet nie wiem kiedy.
[ Dodano: 01-06-2010, 16:13 ]
A mam pytanko co do tego płynu do paliwa dobrej firmy.Dobrej tz. jakiej???
Owczar - 01-06-2010, 16:14
SnoWaR, gdyby to była wina silnika to trzęsłoby na dwójce, trójce i czwórce, czyli w zakresie obrotów przekładającym się na różne prędkości. Jeśli to zależy tylko od prędkości to sprawdź przeguby wewnętrzne.
Zmianę biegu zauważysz po obrotomierzu.
[ Dodano: 01-06-2010, 16:16 ]
SnoWaR, póki co ten płyn sobie odpuść. Najpierw ustal czego to wina a potem coś rób. Idąc tą drogą usłyszysz jeszcze o wymianie cewek, świec, przewodów, komputera itd
Musimy stwierdzić czy to wina silnika czy zawieszenia/układu napędowego.
robertdg - 01-06-2010, 16:36
Owczar napisał/a: | Jeśli to zależy tylko od prędkości to sprawdź przeguby wewnętrzne. | Tez bylym przy tym, jednakze opisane objawy SnoWaR napisał/a: | tak jakby przerywał i tracił moc. |
SnoWaR napisał/a: | jak powoli przyspieszam to go trzęsie a jak wdepnę to idzie dobrze. | troche nie pasuja, przy uszkodzonym przegubie, fakt czuc cos takiego SnoWaR napisał/a: | szarpie tak średnio od 60km/h do nawet 100km/h | ale sa to bardziej wibracje nadwozia auta na boki, przy czym nie ma to nic wspolnego z zaplonem silnika.
Wibracje nadwozia sa bardzo odczuwalne wlasnie od predkosci >50km/h podczas mocniejszego przyspieszania z niskich obrotow.
Anonymous - 02-06-2010, 09:50
SnoWaR napisał/a: | Panowie nic z zawieszeniem on tak jakby przerywał i tracił moc. |
Skoro takie są objawy to ja bym się upierał przy sprawdzeniu wtrysków...nie jest to kosztowne - wystarczy znaleźć mecha z laptopem i odp. oprogramowaniem, który się podepnie do autka i sprawdzi jakie masz ciśnienie na poszczególnych wtryskiwaczach...jeśli okazałoby się, że są zapchane to masz 2 opcje:
1)wspomniany przeze mnie specjalny czyszczący płyn dolewany do paliwa (jeśli chodzi o firmę to spróbowałbym preparatem firmy STP)... przy czym nie jest to złoty środek bo czasem pomoże, czasem nie, czasem dopiero za trzecim dolaniem, a czasem tylko na chwilę...
2)znaleźć firmę, która zajmuje się czyszczeniem wtryskiwaczy (wykręca się je i czyści ultrafalami)
Nie mniej jednak pierwszy krok to diagnoza komputerowa ciśnienia na wtryskiwaczach...
|
|
|