To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Wersje nadowzia w Pajero II

zunmen - 31-05-2010, 11:52
Temat postu: Wersje nadowzia w Pajero II
Witam
To mój pierwszy post na tym forum
Planuje zakup Pajero II z rocznika 98-99. Mam do Was pytanie. Przeszukuje oferty sprzedaży Pajero II na allegro i zauważyłem że w jednym roczniku można znaleźć tak jakby dwie wersje nadwozia. O co chodzi ?? Posłużę się konkretnymi ofertami :
Pierwsza to : http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11534324
Druga : http://www.allegro.pl/ite..._7_os_long.html
Niby ten sam rocznik , ten sam silnik. A są widoczne różnice. Nadkola, błotniki, przetłoczenia na bokach
Czy chodzi o to że są to jakieś dwie wersje ?? Coś w stylu GLS a GLX ??

zbyszekm2 - 31-05-2010, 13:25

Pierwsze produkowane jest 91-97 a drugie 97-2004.
zunmen - 31-05-2010, 14:01

Ale oba to wersje Pajero II ??I to na dodatek z 98 roku Myślałem ze Pajero w wersji II było produkowane od 1990 do 2000 roku. I że w roku 2000 to już wyszło Pajero III.
zbyszekm2 - 31-05-2010, 14:50

Było i takie i takie
zunmen - 31-05-2010, 16:38

Dzięki za pomoc . Teraz wszystko jest dla mnie jasne .
Ewentualnie mam jeszcze jedno pytanko czy te wersje pajero II różnią się między sobą tylko wyglądem ??Chodzi mi o model 91-97 i 97-04 Czy konstrukcyjnie też to są dwa różne modele ?? Jeśli tak to jakie są różnice

Anonymous - 31-05-2010, 17:26

pomiędzy rocznikami 91-97, a 97-99 znacznych różnic nie ma. Przeskok zaczyna się po 99r gdy do sprzedaży weszła III generacja z nadwoziem samonośnym zastępując dotychczas stosowną ramę :)
zunmen - 31-05-2010, 18:27

Acha czyli jednak wychodził model 91-97 i 97-99 a nie 97-2004 . zbyszekm2, się chyba pomylił. Właśnie tak mi coś nie pasowało ze II wychodziła do 2004 roku.
Anonymous - 31-05-2010, 19:54

Cytat:
Acha czyli jednak wychodził model 91-97 i 97-99 a nie 97-2004 . zbyszekm2, się chyba pomylił. Właśnie tak mi coś nie pasowało ze II wychodziła do 2004 roku.


Jest to prawda co pisze zbyszekm2, ale po 99r wychodziła uproszczona wersja Pajero II czyli 2,5TD i prosty układ napędowy ES. Nadwozie pochodziło z modelu '97.
"Pełno wartościowe" Pajero II tylko do 1999r, ewentualnie początek 2000r egzemplarze, które nie zdążyły się sprzedać.

zunmen - 31-05-2010, 21:32

zbyszekm2, W takim razie zwracam honor. Ciężko znaleźć takie informację w google dlatego pytam. Dzięki za pomoc. Stylistycznie bardziej podoba mi się wersja 91-97 i takiej bede szukał. Interesuje mnie wersja długa 7 os. Jak sobie radzi silnik 2.8 TD w długiej konfiguracji ??
Faraonix - 31-05-2010, 22:18

2.8 w longu ma przyspieszenie mniej wiecej jak polonez. Kolo 17-18 do setki. W manualu podobno troche lepsze ma osiagi ale ja nie zamienilbym swojego automata na manuala.
Co do awaryjnosci 2.8. U mnie padla pompa wtryskowa przy 70tys., kolo pasowe przy chyba 90tys. a teraz szlak trafil glowice przy 110 tys. Ludzie maja problemy z pompa wtryskowa - glownie usterka jest w zimeringu ktory jest stosunkowo tani. Spalanie przecietnie 12-14. Kazda wersja ma jakies usterki i mankamenty.
2.8 sa 2 wersje. Z pompa mechaniczna o mocy 125KM i elektroniczna o mocy 140KM. Do wersji elektronicznej mozna wsadzic chipa ktory podnosi moc do okolo 160KM. Gdzies kiedys znalazlem linka i chyba nawet podalem na forum.
Co do innych wersji silnikowych moze ktos sie wypowie.

Anonymous - 31-05-2010, 22:30

Z tym, że 2,8TD jest był dostępny bodaj od połowy 1993 roku, więc zawężasz szukanie do roczników 93-97.

2.8TD radzi sobie lepiej od 2.5TD. Awaryjność podobna, główne usterki podobne. Spalanie ok. 0,5l wyższe w 2.8TD, ale warto poszukać, bo rozrząd jest na trwałym łańcuchu, a nie na pasku. Jest też bardziej dynamiczny.

zbyszekm2 - 01-06-2010, 07:16

zunmen napisał/a:
Acha czyli jednak wychodził model 91-97 i 97-99 a nie 97-2004 . zbyszekm2, się chyba pomylił. Właśnie tak mi coś nie pasowało ze II wychodziła do 2004 roku.

Ja napisałem o rożnych nadwoziach, produkowanych w rożnych latach.
A rzeczywiście , jedna i druga buda należny do tzw. PII

zunmen - 01-06-2010, 09:54

Faraonix, a koszty takich napraw . Jak wygląda sprawa częsci zamiennych i jakie sa ceny. Powiedzmy ze jesli juz padnie głowica to lepiej remontowac czy kupic drugą czy może nowy silnik.


bartek2800 napisał/a:
Z tym, że 2,8TD jest był dostępny bodaj od połowy 1993 roku, więc zawężasz szukanie do roczników 93-97. .

Dokładnie. Interesuje mnie wersja z rocznika 91-97 z silnikiem 2.8 TD

Faraonix - 01-06-2010, 18:48

Ja zamowilem nowa glowice kompletna. Z wysylka 440euro + uszczelki kolo 60. Gdybym kupil nowa pusta i przekladal wszystko to wyszlo by z 80euro taniej. Pompa mnie kosztowala 300euro + ze 100 na rozne pierdoly (nowa elektroniczna w serwisie w Polsce - 27tys. zl). Kolo pasowe 100euro. Profilaktycznie chce zmienic uszczelniacze w turbo jak mam wszystko rozgrzebane. Koszt z wysylka 80euro. Robocizny nie licze ba sam moge zrobic.
gołąb - 01-06-2010, 21:46

Faraonix napisał/a:
U mnie padla pompa wtryskowa przy 70tys., kolo pasowe przy chyba 90tys. a teraz szlak trafil glowice przy 110 tys
kurcze...trudno mi uwierzyć, że przy takim przebiegu takie problemy...i nie wiem w co trudniej-w problemy, czy w autentyczność przebiegu.Mój na szafie ma 200tyś km., ale jestem pewien, że ma dużo więcej i oprócz głowicy wymienionej nic się nie działo...a silnik jest jak dzwon.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group