Pajero II - [2.8 TD] Chyba nie dzałają napędy
Chudy - 02-06-2010, 17:33 Temat postu: [2.8 TD] Chyba nie dzałają napędy Witam.
Szwagier przywiózł z niemiec PAJERO 95 rok 2.8 TD, long. Autko prezentuje sie ładnie ale chyba nie działają mu napedy tak jak powinny tzn. normalnie jedzie z napedem na tył, po wlączeniu małej dźwigni raz do przodu zapala sie na desce rozdzielczej przedni napęd na zielono i przy cofnieciu autem słychac pstyknięcie tak że chyba sie załącza. Widać na szutrze że działa. Wjechalismy na morką miękka łąkę i sie zaczęły problemy!!! PAJERO stanął i nie wyjechaliśmy o własnych siłach. Kręciło sie koło które było odciążone( przednie lewe i tylne prawe). Czy oznacza to że on nie ma blokady mechanizmu różnicowego i tak ma być , czy coś jesty nie tak??? zauważyłem że w komorze silnika po prawej stronie wisi jakaś instalacja i jest zaślepiona jakaś rurka stalowa jak by do jakiegoś ciśnienia czy sprężarki.PROSZE O POMOC bo jestem początkujący w tych tematach a auto chciałem zostawić sobie bo poluje i by było fajnie mieć taką furę na polowania.
Anonymous - 02-06-2010, 17:46
A ma na desce rozdzielczej przycisk R/D Lock? Bo jeśli nie to wszystko wydaję się być OK.
gołąb - 02-06-2010, 19:42
blokadę mechanizmu różnicowego załącza się elektrycznie przyciskiem r/d lock(seryjnie przycisk powinien się znajdować w konsoli środkowej pod radiem), jeśli go nie masz, tzn że nie masz blokady mostu.Przeżyj naszą kopalnię wiedzy jaką jest to forum-gdyż bardzo dużo razy temat był wałkowany i znajdziesz naprawdę wiele wyczerpujących odpowiedzi na pytania które Cię dręczą odnośnie działania napędów...Użyj wyszukiwarki.
Chudy - 02-06-2010, 20:21
No niestety sprawdziłem i nie ma włącznika r/d/ lock. Więc oprócz dołączenia napedu na przód i reduktora nic wiecej nie ma?
A co to może być za instalacja w komorze silnika i ta rurka zamocowana na nadkolu, taka stalowa, cisnieniowa? Jaki jest koszt ew. zamontowania takiej blokady i czy to jest dostępne?
Dzięki za wcześniejsze odpowiedzi.
jawaldek - 02-06-2010, 21:48
Chudy napisał/a: | Jaki jest koszt ew. zamontowania takiej blokady i czy to jest dostępne? | jest dostępne choćby
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/97/7346.html
do tego musisz dokupić jeszcze
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/94/5147.html
i masz komplet lub znaleźć tylny most z anglika z blokadą ->> musisz tylko wiedzieć ile masz "zębów" na talerzu i dokupić taki sam. Pozostają Ci w zapasie pół ośki i takie tam jeszcze różności. I jeszcze jedno po montażu blokady tylnego mostu zaciągnij wiedzę na temat użytkowania czyli jak jeździć z włączoną blokadą bo różnica jest zasadnicza.
[ Dodano: 02-06-2010, 21:50 ]
Chudy napisał/a: | ta rurka zamocowana na nadkolu, taka stalowa, cisnieniowa? | np odpowietrznik tylnego mostu lub różnicowego albo skrzyni biegów
Gene - 04-06-2010, 08:09
Zaraz, zaraz...
Chudy napisz jaka masz skrzynie rozdzielcza (system przeniesienia napedu). Dokladnie co masz na tej krotszej dzwigni. W obu przypadkach czy to ES czy SS blokuje sie obie osie. Albo jest to polaczenie "na sztywno" albo za pomoca "szpery". Wiec blokada miedzyosiowa musi w jakiejs postaci wystepowac. Skoro wpominasz, ze zapala sie kontrolka przedniej osi to na 99% masz Super Select i pozycja 4HLc i 4LLc zapina blokade "centralnego" mechanizmu roznicowego. Twoje Pajero jak Golab wskazal a sam potwierdziles pewnie nie ma blokady dyferencjalu w tylnym moscie R/D (rear differential) Lock. Tu male sprostowanie, taka blokada fabrycznie nie jest zalaczana elektrycznie tylko cisnieniowo. Elektryczny jest silniczek kompresorka i sterowanie (guzik a nie dzwignia).
Oczywiscie tak jak Waldek byl uprzejmy wspomniec mozna dokupic dedykowana blokade np ARB lub zmienic most na taki z blokada, pamietajac, ze sam most niczego nie zalatwi. Trzeba przeniesc cala instalacje i ewentualnie dopasowac tylny wal.
Co do Twojej przygody na mokrej lace, nie chce spekulowac ale jesli tak "uziemiles" auto to i blokada tylnego mostu moglaby nie pomoc. Bardziej przydalyby sie terenowe opony i wieksze doswiadczenie. To tylko samochod i cudow nie ma. Zerwales trakcje i kola mielily w miejscu. Jak czules, ze nie chce "isc" bylo cofnac lub calkiem odpuscic.
Chudy na koniec taka mala sugestia. Tematow traktujacych o Twojej przypadlosci jest sporo. Prosze na przyszlosc nie tworz kolejnych.
Powodzenia
gołąb - 04-06-2010, 18:16
Gene napisał/a: | Tu male sprostowanie, taka blokada fabrycznie nie jest zalaczana elektrycznie tylko cisnieniowo | miałem na myśli sterowanie blokady, nie rozpisywałem się już o zasadzie działania..
jawaldek - 04-06-2010, 18:54
Cytat: | Oczywiscie tak jak Waldek byl uprzejmy wspomniec | a dziękuję,dziękuje Gene napisał/a: | Trzeba przeniesc cala instalacje i ewentualnie dopasowac tylny wal. | toć to nie bedziemy rozpisywać się gdzie jakie przewody i rurki i takie tam->> o to niech martwi się warsztat który będzie to robił
leśniczy22 - 05-06-2010, 22:22
Zastanów się poważnie chudy czy ma to jakikolwiek sens bo roboty kupa a może być tak, że blokady w życiu nie włączysz. Zwłaszcza, że na blokadzie można tylko na wyprostowanych kołach jeździć a nie szaleć w terenie.
jawaldek - 06-06-2010, 19:17
leśniczy22 napisał/a: | a może być tak, że blokady w życiu nie włączysz. | zależy jak użytkowane jest auto->> jeśli tylko szosa to faktycznie nie opłaca się leśniczy22 napisał/a: | Zwłaszcza, że na blokadzie można tylko na wyprostowanych kołach jeździć a nie szaleć w terenie. | nie jest to tak do końca że koniecznie tylko wyprostowane ale też nie na maksa skręcone. Można delikatnie skręcać na gruncie-błoto,śnieg,piasek itp->> który ma słabą przyczepność Trzeba jeździć z głową i nie tylko przy zblokowanym tylnym moście leśniczy22 napisał/a: | czy ma to jakikolwiek sens bo roboty kupa | raz tyłek uratuje i już ma to sens To tak jak z łańcuchami śnieżnymi ->> mamy fantastyczne opony zimowe a brak łańcuchów nie jeden z użytkowników odczuł na własnej skórze. Jeśli będziesz Chudy jeździł w teren nawet turystycznie to zakładaj.
Przejazd z włączoną blokadą
http://www.youtube.com/watch?v=QMOkndR2Zp4
Gene - 06-06-2010, 20:50
Na tym filmie znacznie wyrazniej widac roznice: http://www.youtube.com/wa...feature=related
Demonstracyjny Nissan mial blokade obu mostow.
Chudy - 06-06-2010, 22:55
Dzięki za wszystkie wskazówki.
Auto chcę wykorzystywać do dojazdu na polowania więc blokada mostu czasem się przyda, szczególnie w zimie bo mamy jeden obwód w górach i czasem jest ciężko dojechać. Czy gdyby była blokada tylnego mostu to by juz wystarczyło?
Faraonix - 06-06-2010, 23:58
Ja sie zastanawialem nad rozwiazaniem przyhamowania kola ktore sie kreci. Zamontawac 2 sterowane silowniki na linke recznego hamulca oraz czujniki. Jezeli kolo sie kreci a drugie stoi to silownik podciaga linke.
jawaldek - 07-06-2010, 08:15
Chudy napisał/a: | Czy gdyby była blokada tylnego mostu to by juz wystarczyło? | przydała by się jakaś wyciągarka z przodu. Może zaciekawią Cię pewne sprawy opisane tutaj
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=50462
[ Dodano: 07-06-2010, 08:18 ]
Faraonix napisał/a: | Ja sie zastanawialem nad rozwiazaniem przyhamowania kola ktore sie kreci. Zamontawac 2 sterowane silowniki na linke recznego hamulca oraz czujniki. Jezeli kolo sie kreci a drugie stoi to silownik podciaga linke. | Fiu fiu fiu rozwiązanie całkiem ciekawe tylko jak by się to w błocie sprawowało czy aby się nie "zabłocało" czyli niekontrolowanie blokowało ??
Gene - 07-06-2010, 13:54
Cytat: | Czy gdyby była blokada tylnego mostu to by juz wystarczyło? |
To gdybanie, blokada/blokady to nie gwaranacja pewnego przejazdu. To samo tyczy sie wyciagarki.
Wszystko to daje wieksze szanse ale tylko od Ciebie zalezy jak bardzo sie wpakujesz.
Na pewno szpera w tylnym moscie zwieksza "dzielnosc" terenowa Pajero. U mnie to kwestia proporcji miedzy tym do czego uzywane jest auto (bulwarowka), cena modyfikacji i uzyskanym efektem czyli poprawa zdolnosci terenowych auta. Pewnie majac kase, dobry, doswiadczony warsztat zakladalbym lockera ARB. Nie robie tego z prostej przyczyny. Zwyczajnie jadac sam nie pakuje sie tam gdzie moga byc klopoty.
|
|
|