[04-13]Colt CZx - Wymiana kompletnego sprzęgła
prost13 - 03-06-2010, 12:08 Temat postu: Wymiana kompletnego sprzęgła Mam pytanie do szanownych forumowiczów dotyczące wymiany kompletnego sprzęgła w swoich samochodach.
Mam Smarta Forfour budowanego na bazie Mitsubishi Colt 1,5 DID, Mam problemy ze skrzynią biegów i jak czytałem na waszym forum objawy mam podobne do opisywanych. W waszych stacjach serwisowych była akcja wymiany sprzęgła natomiast w Mercedesie nie, olali to pewnie. Mam przejechane 145 tyś. i podczas wrzucania wstecznego biegu skrzynia zgrzyta, jedynka podczas ruszania z zatrzymania wchodzi na wcisk, podczas powolnego kulania się wchodzi normalnie. Problemów nie mam przy wyłączonym silniku z wrzucaniem tych biegów. Może ktoś z was wymieniał samodzielnie komplet sprzęgła w swoim samochodzie i podpowie parę sztuczek i hintów jakie trzeba zrobić. Serdecznie dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
W moim smart klubie większość smartów to F2 więc nie są w stanie mi dopomóc.
KAM - 18-11-2010, 21:48
Mialem i mam podobny problem mimo wymiany sprzegla (wyrzucone pieniadze). W serwisie Mitsubishi dowiedzialem ise, iz skrzynia biegow ma taka a nie inna konstrukcje (tzn bubel od Mercedesa). Od wymiany sprzegla duzo juz przejechalem i nie czuje ani polepszenia, ani pogorszenia. Czasami wchodzi jedynka i wsteczny idealnie a czasami z oporami badz z lekkim zgrzytem. Unikam wrzucania biegow na sile. Przyzwyczailem sie do tego i zalozylem ze tak musi juz byc. Mozesz sprobowac przesmarowac sprzeglo/skrzynie. U mnie pomagalo na krotka mete. Zauwazylem ze najrzadziej zdarzaja sie jakiekolwiek opory gdy samochod jest po kilkugodzinnym postoju. Nigdy nie mialem klopotow z 2, 3 ,4 i 5-tym biegiem.
prost13 - 18-11-2010, 21:56
No cóż u mnie było wadliwe nie tylko sprzęgło, jak się doczytałem na waszym forum Mitsu robiło wymianie kół zamachowych w związku z wadą konstrukcyjną. Po wymianie koła zamachowego samochód działa idealnie i nic nie trzeba na siłę wrzucać ani nie zgrzyta. Do tego wymieniłem olej w skrzyni biegów i jest bardzo dobrze.
Proponuję Ci sprawdzić czy masz stare koło zamachowe czy nowe. Mi koło zamachowe rozwaliło tarcze docisku (starło się to słoneczko w środku) i dlatego były problemy z tymi biegami.
Pozdrawiam
|
|
|