Space Runner Ogólne - Jaką instalację gazową polecacie?
intonet - 04-06-2010, 17:24 Temat postu: Jaką instalację gazową polecacie? Witam,
Jako że benzynka droga to myślę wsadzić do mojego MSR jakiś gazik. Nie wsadzałem nic do tej pory bo nie chciałem mieć kłopotu z błędami na gazie itd. Ponoć z sekwencjami jest inaczej. Możecie polecić konkretne sprawdzone instalacje, a może sprawdzony warsztat na Podkarpaciu? instalacja dobrze żeby nie była zbyt droga bo autko już ma swoje i 184 tys przejechane. wiec nie chce zbytnio inwestować, ale z 2 latka jeszcze może by pojeździł. Silnik 4g93
mario mario - 04-06-2010, 21:43
A ile twoje auto ma mocy i coś więcej o silniku, bo nie znam tego sprzętu.
intonet - 05-06-2010, 09:20
mario mario napisał/a: | A ile twoje auto ma mocy i coś więcej o silniku, bo nie znam tego sprzętu. |
MSR - 1992-1998 z silnikiem 1.8 SOHC 16v 4g93 122KM
Adaho_krak - 05-06-2010, 13:14
Polecam STAG4. Używam takowej w Eclipse 2,0 DOHC 150KM od pażdziernika 2009 i jestem MEGA ZADOLOLONY. Dla porównania w Carnivalu mam instalacje SCIRROCO występującą również pod nazwą KME i w do STAG4 się nie umywa. Jeśli chodzi o świecącego CHECK'a to generalnie w Mitsu jest ponoć problem, ale moi Gazoinżyniery sobie poradzili i w Eclipse nie świeci Koszt instalki z montażem, butlą w kole, dwa lata gwarancji to około 2300 zł w Krakowie.
mario mario - 06-06-2010, 09:19
Adaho_krak, A co to jest stag -4 instalacja ?, czy sam sterownik. Sam sterownik to najmniejszy problem, szczególnie do tak niewymagającego sprzętu jaki ma kolega. Może zainstalować sobie sterownik Stag 300 premium, BRC lub inne z górnej półki, ale jak do tego pójdą wtryski planijety jeszcze te badziewne z zapasów pierwszych wypustów, reduktor jakiś do bani, filtry, elektrozawory i inne komponenty do d... to i najlepszy sterownik nie pomoże.
Jak podajecie to podajcie koledze konkrety, nikt nie robi zestawu charakteryzującego się stałym kompletem komponentów, nawet firmowe kolteki, brc, stefanelli mają różne zestawy.
Osobiście poleciłbym sterownik stag 300 -4, wtryskiwacze ( tania opcja to valtek 34, nowe plani jety, albo nowe OMVL), droższa opcja to Hana 2000, magic jet, wyższa pólka to listwa matrix trójka lub piątka, lub pojedyncze HS, keihin, lub medy, które obecnie są najdroższe. Reduktor, zavoli zeta n lub tomasetto alaska, spokojnie obsłuży ten silnik i jest wydajny i równy, zarówno jeden jak i drug.
Zasada przy montażu jest to aby dysze wtryskowe zamontować jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych, i pod kątem takim aby strumień gazu skierowany był na zawór ssący, wtryskiwacze pionowo a nie poziomo, bo jak MJ to się będą przycinać po lekkim zabrudzeniu, wężyki od listwy lub pojedynczych wtrysków mają być jak najkrótsze, a napewno tej samej długości, i niech gazownik nie mówi, ze się nie da, bo da się wszystko, tylko trzeba wiedzieć gdzie i jakie komponenty dobrać aby się dało. Reduktor na odpowiedniej wysokości i nie bukiem ani na leżąc, umiejscowiony powinien być tak aby przewód doprowadzający gaz do wtrysków był jak najkrótszy a jednocześnie przewody do wody też nie biegły przez pół samochodu. Fachmani różne rzeczy robią, później w zimie zanim ci się reduktor nagrzeje to będziesz musiał przejechać 20 km albo trzymać go na jałowym 10 minut. Jest jeszcze wiele istotnych rzeczy które trzeba za-insynuować instalatorowi, ale jak za dużo będziesz wymagał to człowiek się zeźli i albo odwali sztukę albo doliczy odpowiednią kwotę. Kolektor do nawiercenia otworów pod dysze ma być zdjęty, nie ma wiercenia na założonym kolektorze. Powiem tak, założenie instalacji sekwencyjnej w takim aucie jak twoje powinno zająć dwóm wprawnym fachowcom jeden dzień z wysterowaniem elektroniki, pisząc założenie mam na myśli instalowanie z najwyższą sztuką instalatorską a nie druciarstwem. Nie chce mi się kolejny raz opisywać jak naprawdę powinna być założona instalacja i jakie komponenty powinny być dobierane i dlaczego. Poszukaj w dziale Lpg i poczytaj, znajdziesz moje i kolegów wypowiedzi. Pozdrawiam, jak coś wybierzesz to daj znać.
Adaho_krak - 06-06-2010, 11:09
mario mario napisał/a: | Adaho_krak, A co to jest stag -4 instalacja ? |
W/g mnie tak. mario mario napisał/a: | Jak podajecie to podajcie koledze konkrety, | Podzieliłem się wiedzą jaką posiadam. W moim przypadku podjechałem do sprawdzonego serwisu LPG w KRK i poprosiłem o montaż STAG4 na dobrym osprzęcie w rozsądnej cenie. I jestem zadowolony. Nie wiem jakie mam wtryski, natomiast wiem że ich regeneracja kosztuje 15 zł od szt. Nie wiem jaki mam reduktor, ale wiem, że daje rady i ma 2 lata gwarancji. Nie wiem co mi dokładnie wsadzili, ale wiem, że zrobili to dobrze choćby z tego względu, żeby utrzymać renome. Autem na tej instalce śmigam od października i jestem bardzo zadowolony, wcześniej miałem jakiś podły mikser i to była mega porażka. Przepraszam, że nie jestem MISZCZEM w temacie LPG.
mario mario - 06-06-2010, 19:46
Adaho_krak, zastanów się, piszesz człowiekowi, ze stag 4 i tyle, ale nie wiesz co do tego ci dołożyli, ze stagiem 4 można skompletować mnóstwo konfiguracji, więc taką podpowiedzią mu nie pomożesz. Jeszce taki się nie narodził co by się uważał za miszcza w sprawach samochodowych instalacji gazowych. Może zmieńmy temat na "polecany zakład instalacji LPG".
|
|
|