To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E57A 2.0D] Problem z silnikiem

rcicho01 - 07-06-2010, 22:12
Temat postu: [E57A 2.0D] Problem z silnikiem
Witam,

proszę o pomoc.
Mój Galant zaczął straszliwie stukać - wszystko wydarzyło się w ciągu dwóch, trzech minut, jadąc na trasie.
W chwili obecnej metalicznej stuki z komory silnika, przy wyższych obrotach są na prawdę głośne.

Objawy:
- Metaliczne stuki z komory silnika, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów.
- Dość mocne dymienie samochodu - biały dym.
- Nierówna praca silnika

Sprawdzałem tematy opisywane już na forum, jednak w żadnym nie pojawiła się informacja o stukaniu.

Powiem szczerze, że w zbiorniczku znajdował się płyn jednak w samej chłodnicy sucho - przegrzany silnik ?

Na początku przypuszczenie padło na panewkę, jednak gdyby to ona była winna nie było by tyle dymu..

Sprawdzone:
- wtryskiwacze - działają poprawnie - choć silnik pracuje jakby jeden z nich był zatkany.
- tłoki - są ok, minimalne luzy - jednak w granicach norm.
- ciśnienie oleju w silniku - w normie.

W chwili obecnej silnik jest już rozbebeszony w połowie, jutro będę dobierał się do głowicy.
Z tego co czytałem często pada uszczelka - co mogło spowodować ubytki płynu w chłodnicy i np przegrzanie silnika - skąd jednak te stuki? Czy pęknięta głowica może mieć takie objawy?

Ew. czy ktoś z Was ma jakiś pomysł co jeszcze można sprawdzić przed dobraniem się do głowicy?

Andrew - 07-06-2010, 22:43

rcicho01 dźwigienki zaworowe całe? Rozrząd się przypadkiem nie przestawił?
areksz121 - 07-06-2010, 22:51

Biały dym = przede wszystkim uszczelka pod głowicą.
Dalej może być pęknięcie (ale trzeba być dobrej myśli)
A stukanie to może zawory na tym cylindrze który nie pracuje poprawnie?
Może płyn idzie bezpośrednio na tłok i wysoki stopień sprężania z zaworami powoduje taki odgłos...
Przy białym dymie, trzeba było chyba najpierw zrywać głowicę, potem resztę...takie moje wywody :wink:

Andrew - 07-06-2010, 22:57

U mnie w starym galu jak rozrząd przeskoczył, wtedy silnik metalicznie zaczął stukać i ciężko palił...

[ Dodano: 07-06-2010, 22:59 ]
Ale skoro płyn zniknął, to raczej (w najlepszym przypadku) padła uszczelka pod głowicą...

Owczar - 07-06-2010, 23:25

rcicho01, sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach?

Stukanie mogło się wziąć z tego że nie palił na 1 gar. Wtedy biały dym też temu towarzyszy. Sprawdź dobrze głowicę.

rcicho01 - 08-06-2010, 22:31

Dzięki Panowie za podpowiedzi i pomoc!

Zdjąłem dziś głowicę - luz na drugim tłoku, stąd metaliczne stuki..

Miski jeszcze nie zdjąłem, ale powraca opcja panewki.
Uszczelka jak i głowicą wydają się w porządku.
Jutro dalsza część zabawy i w końcu będę miał pewność z czym problem. Zastanawia mnie jednak ciągle te dymienie...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group