[92-96]Galant E5xA - [E57A 2.0D] Problem z silnikiem
rcicho01 - 07-06-2010, 22:12 Temat postu: [E57A 2.0D] Problem z silnikiem Witam,
proszę o pomoc.
Mój Galant zaczął straszliwie stukać - wszystko wydarzyło się w ciągu dwóch, trzech minut, jadąc na trasie.
W chwili obecnej metalicznej stuki z komory silnika, przy wyższych obrotach są na prawdę głośne.
Objawy:
- Metaliczne stuki z komory silnika, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów.
- Dość mocne dymienie samochodu - biały dym.
- Nierówna praca silnika
Sprawdzałem tematy opisywane już na forum, jednak w żadnym nie pojawiła się informacja o stukaniu.
Powiem szczerze, że w zbiorniczku znajdował się płyn jednak w samej chłodnicy sucho - przegrzany silnik ?
Na początku przypuszczenie padło na panewkę, jednak gdyby to ona była winna nie było by tyle dymu..
Sprawdzone:
- wtryskiwacze - działają poprawnie - choć silnik pracuje jakby jeden z nich był zatkany.
- tłoki - są ok, minimalne luzy - jednak w granicach norm.
- ciśnienie oleju w silniku - w normie.
W chwili obecnej silnik jest już rozbebeszony w połowie, jutro będę dobierał się do głowicy.
Z tego co czytałem często pada uszczelka - co mogło spowodować ubytki płynu w chłodnicy i np przegrzanie silnika - skąd jednak te stuki? Czy pęknięta głowica może mieć takie objawy?
Ew. czy ktoś z Was ma jakiś pomysł co jeszcze można sprawdzić przed dobraniem się do głowicy?
Andrew - 07-06-2010, 22:43
rcicho01 dźwigienki zaworowe całe? Rozrząd się przypadkiem nie przestawił?
areksz121 - 07-06-2010, 22:51
Biały dym = przede wszystkim uszczelka pod głowicą.
Dalej może być pęknięcie (ale trzeba być dobrej myśli)
A stukanie to może zawory na tym cylindrze który nie pracuje poprawnie?
Może płyn idzie bezpośrednio na tłok i wysoki stopień sprężania z zaworami powoduje taki odgłos...
Przy białym dymie, trzeba było chyba najpierw zrywać głowicę, potem resztę...takie moje wywody
Andrew - 07-06-2010, 22:57
U mnie w starym galu jak rozrząd przeskoczył, wtedy silnik metalicznie zaczął stukać i ciężko palił...
[ Dodano: 07-06-2010, 22:59 ]
Ale skoro płyn zniknął, to raczej (w najlepszym przypadku) padła uszczelka pod głowicą...
Owczar - 07-06-2010, 23:25
rcicho01, sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach?
Stukanie mogło się wziąć z tego że nie palił na 1 gar. Wtedy biały dym też temu towarzyszy. Sprawdź dobrze głowicę.
rcicho01 - 08-06-2010, 22:31
Dzięki Panowie za podpowiedzi i pomoc!
Zdjąłem dziś głowicę - luz na drugim tłoku, stąd metaliczne stuki..
Miski jeszcze nie zdjąłem, ale powraca opcja panewki.
Uszczelka jak i głowicą wydają się w porządku.
Jutro dalsza część zabawy i w końcu będę miał pewność z czym problem. Zastanawia mnie jednak ciągle te dymienie...
|
|
|