To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - kody błędów 89 i 92

Hagi - 09-06-2010, 10:59
Temat postu: kody błędów 89 i 92
cześc

Wracam do mojego ciągłego problemu z gaśnięciem silnika na zimnym i braku regulacji obrotów(znaczny spadek po wrzuceniu biegu).Nie wiedząc jeszcze ,że można w modelu po lifcie wymrugac błędy udałem sie do serwisu tam wystukali kod nr 89 czyli przepływomierz-czujniki w nim się znajdujące albo pompa wc ew regulator przy niej znajdujący się.Dziś sam postanowiłem wymrugac błędy (dopiero niedawno na forum pojawiło się info ,że nawet z rocznika 2000 mozna to zrobic)I faktycznie tak jest.Tylko oprócz wspomnianego 89 pojawił się takze kod 92.Moje pytanie brzmi czy pierwszy mógł spowodowac pojawienie się drugiego czy tez moge miec walnięte dwie rzeczy.Przeplywomierz i przepustnica wymieniona więc pozostaje pompa lub moduł sterujący przepustnicą.Moje pytanie do znawców tematu od czego zacząc ?

pawelsonx - 09-06-2010, 11:41



jak znajde 92 to załącze

[ Dodano: 09-06-2010, 11:46 ]
manuale supplement D rozdział 13J-31 to do 92 throttle valve position feedback system



numery powyzej 89 doszły po 99 na dość krótko dlatego niektóry soft sobie nie radzi

ale od czego jest spinacz

Hagi - 09-06-2010, 12:09

Pawelsonx czego dotyczą błędy to wiem przecież piszę wyżej tylko kwestia na czym się skupic czy na pompie czy module sterujacym przepustnicą.Tak jak pisałem na zimnym obroty po odpaleniu skaczą i często gasnie ale szczególnie jak temp. na zewnatrz wysoka .Jak bylo zimno nie gasł ale spadek obrotów też był widoczny po wrzuceniu z P na D (skrzynia automat).Na ciepłym nie gaśnie ale regulacji obrotów nie ma np. odpalam obroty 1000 wrzucam bieg spadek na 500 i normują się tak na 700.Parę złoty już włozyłem w te auto.W trakcie jazdy raz ma przyspieszenie raz nie ma.dlatego pytam czy skupic się na pompie czy na module bo przepustnicę wymieniałem
Moomin - 09-06-2010, 21:41

Mam podobne problemy, też automat. U mnie nie pokazuje żadnych błędów, tylko czujnik temperatury oleju w skrzyni pokazuje temp. -65 C. W przyszłym tygodniu zostawiam auto w ASO na 2-3 dni w celu dokładniejszego zbadania. Kierownik obstawia wiązkę elektryczną.
A czy jak po zapaleniu odczekasz chwilę i dopiero wrzucisz bieg, to też masz taki spadek obrotów? U mnie tak się robi jak zaraz po odpaleniu wrzucę R lub D nie czekając aż obroty się ustabilizują. Jak odczekam jest OK. Gaśnie tak samo na zimnym, ale kiedy na dworze jest ciepło. Już prawie rok z tym walczę, miałem naprawiany sterownik silnika - guzik to dało, wymieniona przepustnica - też bez efektów. Wiem od kierownika ASO, że następnego dnia po mojej wizycie przyjechał do nich ktoś Space Starem GDI z automatem z takim samym problemem. Może w końcu to rozwiążą.
Jeszcze jedno pytanko - czy przy zapalaniu na zimnym silniku masz taki podwójny skok obrotów? U mnie wszystko jest z tym związane, jak zapali normalnie nie ma problemu z gaśnięciem. Jak zapali z podwójnym skokiem, często gaśnie.

ijama - 10-06-2010, 18:22

Tutaj masz o błędach 91 i 92 :

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=46508

Hagi - 12-06-2010, 18:35

ijama przepustnicę wymieniałem także rozkręcałem i u mnie jest ok klej też serwis manual mam juz obcykany tylko chciałem się poradzic czy zacząc od pompy(89) czy od modułu sterującego elektroniczna przepustnicą (92) o którym tu na forum jeszcze nie słyszałem albo moze słabo szukałem lub tez nikomu jeszcze on nie padł.

moomin mam taki podwójny skok obrotów po nim dalsze skoki duszenie jakby i gaśnięcie i tez tylko jak jest ciepło po za tym spadek obrotów po wrzuceniu z P na D jest znaczny i nie ma znaczenia czy jest ciepło czy zimno i czy silnik jest rozgrzany czy nie

Ja obstawiam u siebie regulator przy pompie ale zastanowił mnie ten drugi błąd 92 dotyczący przepustnicy(ładnie opisany w serwis manualu)

[ Dodano: 26-06-2010, 19:52 ]
Wracam do tematu.Po zresetowaniu błędów wymrugałem ponownie 89 więc skupię się na nim.Mam pytanie czy istnieje jakis prosty sposób sprawdzenia przeplywomierza po za podmianką na sprawny.Co prawda kupiłem uzywkę ale nie widzę zadnych zmian ale tez nie mam pewnosci czy ten uzywany jest ok stąd pytanie.Pomiar cisnienia na pompie wc metodą miernika:Na jalowym 3,45V czyli 5,8MPA po wrzuceniu biegu spada 3,25 okolo 5,4MPA czyli niewiele jak dla mnie ale moze się myle jednak na obrotomierzu widac to wyraźnie.Spalanie dośc duze w zimie pogazywał 12,5/100km a realnie było 14 do 15 litrów teraz przy spokojnej jeździe pokazuje 10l wiec zakladam ze pali ze 12cie.Ogólnie jeżdże tak juz dluzszy czas ale bardzo mnie to denerwuje wiec nie wiem czy próbowac jeszcze z tym przeplywomierzem czy wziac si ę za pompę i regulator.A jeszcze jedno czy jest mozliwe ze gdyby to byl jakis drobiazg np łapałby jakies lewe powietrze albo mialby zapchane filterki w pompie wc lub filtr komputer moze to odczytac jako abnormal fuel system 89?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group