Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Drążek zmiany biegów
Boniek - 09-06-2010, 13:25 Temat postu: [Cari 1.9TD] Drążek zmiany biegów Witam,
Wiem że na temat drążka było wiele tematów ale odpowiedzi nie znalazłem jak się temat powtórzył to sorka.
Mam taki problemik, że jak wrzucę bieg nie ważne jaki, to drążek nie jest sztywno tylko mogę go ruszyć na prawo, na lewo nie mogę jest opór a na prawo lata.
Tulejki były wymieniane te 2 sztuki bo miałem problem ze wrzucaniem biegów ale teraz biegi chodzą nawet sprawnie. Tylko mnie martwi to ze mogę ruszyć na prawo.
Czy jakiś docisk powinien być czy coś ?
Załączam zdjęcie mojego drążka bo może czegoś tam brakuje
pawelsonx - 09-06-2010, 14:39
ja jak wymieniałem tulejki to było trochę więcej
widzę ze w mechanizmie drązka nie wymieniałeś
Boniek - 09-06-2010, 14:43
Wymieniałem te które są pod spodem, ale czy na pewno to wina tulejek jeśli ja mam luz jak drążek jest na biegu i tylko tylko na prawo ma luz na lewo nie ma.
pawelsonx - 09-06-2010, 16:47
ja wymieniłem wszystkie i luzy ustąpiły (a dyndał mi ostro lewarek)ale czy w twoim przypadku to sie sprawdzi nie wiem
róznica 30 zł na aledrogo za komplet nie jest duża więc dla świetego spokoju wymieniłem wszystkie plastiki i tuleje metalowe w systemie wybieraka
Boniek - 09-06-2010, 18:34
Ja rozumiem ale na wszystkich biegach jest luz na prawo jedynie na biegu wstecznym nie mam luzu. Czy czasem jak by była wina tulejek to nie na wszystkich byłby luz ??
pawelsonx - 09-06-2010, 18:46
wstecznym podciągasz ring i opiera się o blachę w mechanizmie drążka on hamuje i ogranicza ruch.
Poza tym wymontuj lewarek i sprawdź czy nie masz luzów
Boniek - 10-06-2010, 13:00
Dzięki wielkie, tylko mam pytanie które śruby mam odkręcić?
Domyślam się że te które są przy samej tulejce jedna jest 17 a druga chyba 13.
Jak je odkręcę to nic mi nie spadnie na ziemie ?? jak się do tego zabrać
Bo tulejki które żeby wymienić trzeba wejść pod auto to już wymieniałem kiedyś wiec tam to wiem ale tu nie chciałbym nic namieszać
pawelsonx - 10-06-2010, 14:11
rozłaczasz pod spodem samochodu
potem 4 śruby te z dużymi podkładkami i gumami co widać na zdjęciu i wyciągasz do góry trochę trza pokombinować ale obejdzie się bez zdejmowania plastików .
Jak będziesz miał mechanizm na wierzchu sprawdź organoleptycznie czy nie ma luzów powinien chodzić sztywno
|
|
|