Carisma - Techniczne - Kody błedów w cari 1,9 td !!!:(
Carismaniak - 11-06-2010, 22:12 Temat postu: Kody błedów w cari 1,9 td !!!:( mianowicie po oddaniu popmy do uszczelnienia a dokladnie cieklo pod taka czarna kostka na gorze samochod stracil na mocy i jak odpalam to kopci niemilosiernie i na dodatek obroty strasznie skacza jakby mial z ram silnik wyskoczyc postanowilem wyczytac te kody i sporo ich jak mozna prosic o ewentualne przetlumaczenie i ewentualne naprawy jakie musze zrobic albo zebym wiedzial czy to wszystko wina tego uszczelnienia samochod oddaje znow na regulacje w piatek i czy te kody sie skasuja po odlaczeniu klemy ??
kody to :
12,26,35,38,51,53,54,55
wielke dzieki za pomoc
robertdg - 11-06-2010, 22:25
http://forum.mitsumaniaki...ic.php?p=702060
pawelsonx - 11-06-2010, 23:10
żeby na górze pompy zrobić uszczelnienia to nie trzeba jej demontować
czy po zamontowaniu pompy został ustawiony kąt wtrysku i odpowietrzona ??
po odłączenia aku błędy zostają
51 sprawć zawor przestawiający kąt wtrysku czy cyka i jego rezystancje
lppbgn - 14-06-2010, 14:43
Przechodziłem przez to jakiś czas temu... ku przestrodze podam Ci link, może się przyda
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47919
A kody błędów masz tu
http://forum.mitsumaniaki...dy+b%B3%EAd%F3w
W 1.9td kody można wykasować tylko kompem serwisowym, odłączanie akumulatora nic nie da.
Jak kopci i nie ma mocy to może być uszkodzony zawór korekcji wtrysku - kod 51, z nim w komplecie mogły pojawić się inne błędy, jak np. przekaźnik świec żarowych lub te błędy już były wcześniej - ideałem byłoby wykasowanie błędów i ponowne uruchomienie auta. Sprawdź czy dobrze podłączony masz wtyk od zaworu, czy po przekręceniu kluczyka słychać go, można jeszcze sprawdzić omomierzem wartości tego zaworu, gdzieś jest to na forum
Carismaniak - 15-06-2010, 10:39
co do tych bledow to wczesniej zaden check mi sie nie zapalal przed oddaniem auta na uszczelnienie gory pompy a po oddaniu takie cuda zaczely wyskakiwac wiec auto wrocilo do pompiarzy maja zrobic nie po to sie placi gruba kase zeby gorzej bylo sam tego nie sprawdzilem ale ta czarna kostka ktora jest na gorze pompy byla ruszana i napewno nie zostala poprawnie ustawiona i cala pompa nie byla wyjmowana tylko i wylacznie sama gora
czy mozliwe ze tak falujace obroty i takie kopcenie na wolnych obrotach i zimnym silniku spowodowane jest zlym ustawieniem tej kostki czarnej na gorze pompy ??
dodam iz jak odpalam sam po przekreceniu kluczyka slychac takie tykanie zreszta zawsze bylo slychac ) i czy te bledy typu swiece i napiecie wynikaja z zle ustawionej kostki ??
[ Dodano: 15-06-2010, 10:41 ]
i czy wystarczy samo ustawienie tej kostki bo jezeli tak to sam to zrobie
pawelsonx - 15-06-2010, 11:38
trudno powiedzieć z tą kostką są dwie szkoły jedna że steruje tylko egr
druga że ecu dostaje sygnał różnicowy o wychyleniu dźwigni i koryguje kąt wtrysku.
na wszelki wypadek ustaw żeby napięcie na środkowym pinie i masą startowało od 0,7v
Carismaniak - 15-06-2010, 13:03
a no wlasnie tak to jest jak cos mechanik spartoli i samemu trzeba naprawiac i szukac przyczyn zobaczymy co on wymysli w czwartek mam samochod do odbioru ciekawe czy naprawi jak oddalem samochod to wszystko gralo nic sie z nim nie dzialo dopiero po tym uszczelnieniu sie tak stalo wiec tylko jeden czujnik byl ruszany ta wlasnie kostka :/
a jezeli chodzi o to ustawienie to mam odpalic samochod wpiac sie w srodkowy pin i dotknac masy i krecic ta kostka az bedzie 0,7v ?? i mam nie rozbierac tej kostki tylko wpiac sie w przewod znaczy wtyczke zielona ktora odchodzi od tej kostki
pawelsonx - 15-06-2010, 14:29
przekręcić stacyjkę i wpiąć się w środkowy miernikiem poluzować kostkę i ustawić 0,7
|
|
|