Sigma/Diamante Techniczne - Co oznaczaja i jak działają klawisze klimy.
pz - 13-06-2010, 23:54 Temat postu: Co oznaczaja i jak działają klawisze klimy. W mojej Sigmie przyszła pora na usuniecie kolejnej usterki. Naładowałem klimę R12 .Za sprawdzenie szczelności i naładowanie zapłaciłem 400 zł. Sigmę mam 2,5 rok ,a nie wiem kiedy poprzedni właściciel jej używał. Na razie działa prawidłowo. Auto jest z rocznika 94 i ma regulacje manualną.Nie wiem jak prawidłowo ją obsługiwać i co oznaczają poszczególne klawisze.
Pozdrawiam za 6,50.
Zajc3w - 14-06-2010, 00:39
Masz na myśli automatyczną klimę z kółkami do ustawiania temperatury i mocy nawiewu?
Pokrętła wiadomo - lewe od mocy nawiewu prawe - zadana temperatura, tak samo jak zima ogrzewanie.
Klawisz lewy wciskasz (ECO) przy niewielkich różnicach temperatur
Instrukcja dodawana do samochodu radzi stosować automyczny wybór drogi nawiewu.
michałnataliya - 14-06-2010, 01:13
Zaplaciles niestety duzo. Kazde napelnienie wiaze sie ze sprawdzeniem szczelnosci i nie powinienes zaplacic wiecej niz jakies 150. Gdy kupilem swoje auto i reanimowano mi klimatyzacje zaplacilem ok 300 za dwa dni pracy. Przy przyjeciu i przy odbiorze auta pokazano mi co nie bylo tak i co zrobiono. Jestes z P-nia wiec powinienes skojarzyc- wyjezdzasz Dabrowskiego na Szczecin, Berlin, mijasz orlen i Piotra i Pawla. Trzymasz sie prawej i zjezdzasz przez pierwszy most na rownolegla, brukowana droge. Po okolo 200, 300 po prawej masz stacje diagnostyczna a zaraz za nia warsztat z klimatyzacja, geometria itp. Naprawde polecam poniewaz bylem zadowolony z obslugi, czasu mi poswieconego i wyjasniono mi zasade dzialania (klima w sigmie nalezy do najprosztszych i w przypadku braku czynnika sama sie wylaczy,ponoc). Oczywiscie glowy nie dam czy sama sie wylaczy, ale ludzie tam pracujacy nie wygladali na piekarzy i tak mnie zapewniono. Gdy kupowalem auto to oczywiscie- klima ok tylko paska nie ma . Nie znam sie wiec kupilem pasek i pojechalem do tego warsztatu. Tam sie okazalo ze wszystko dziurawe i patenty rodem z sasiadow. Gdy cos bedziesz mial z klima nie tak- polecam. Pozdrawiam
lukasz12 - 14-06-2010, 13:07
Klima się nie włączy ponieważ sygnał załączający sprzęgło kompresora przechodzi przez 2 czujniki. Jeśli nie ma odpowiedniego ciśnienia w układzie to czujniki rozłaczają obwód i sygnał nie dociera na miejsce. Może się powtórze, ale to jest japońska technologia, a nie technologia z czołgu tj. najcześciej niemiecka [jak np. wg. instrukcji obsługi mercedesa W124 - "nie należy wrzucać luzu (N) na lewarku podczas pracy tempomatu ponieważ spowoduje to gwałtowny wzrost obrotów silnika" (auto doda gazu żeby utrzymać prędkość, zamiast wyłączyć tempomat) ]
zbyszek05 - 14-06-2010, 19:15
pieniązki za nabicie klimy zalęzą od tego ile czynnika wtłoczą do instalacji ...no i sprawdzenie szczelności bo przecież ...może i drogo ale rok temu płaciłem sam ok.300 zł.
Nie wiem ,na pewno nie przepłaciłem - byc moze u ciebie jest większa konkurencja dlatego ceny inne...
krzysius - 19-06-2010, 21:49
dołącze się ;kolega zapłacił za nabicie czynnikiem do R12 wiec cena jest wysoka, sam to przerobiłem. Ja po kolizji nabiłem starą instalacje klimatyzacji nowym czynnikiem r 134a bo niestety nikt już nie miał starego gazu. Piszą ,że nie wolno tego robić bo węże się uszkodzą i ,że spreżarka sie zatrze ale ja chciałem mieć sprawną klime więc bez przerubki kompresora i innych elementów nabiłem nowym gazem .Minęło już ponad rok i postanowiłem sprawdzic ilośc gazu. Okazało się,że gazu ubyło tylko ok 70 g.Więc dobiłem i dalej cieszę sie sprawną klimą ,zobaczymy tylko czy wytrzyma kolejny rok?
mmatulek - 26-06-2010, 16:17
Teoretycznie R134 jest zamiennikiem istotne jest aby razem z gazem wymienić olej w sprężarce. R134 chodzi na wyższym ciśnieniu. Myślę, że sprężarka i przewody wytrzymają trzeba tylko zawór rozprężny wymienić. W tym miesiącu dobijałem r12 - słono to kosztuje.
Anonymous - 26-06-2010, 19:37
Ja miałem przyjemnośc wczoraj rozmawiac ze specjalistą na temat nabicia R12, powiedział, że gdyby miał to by nabił. Nie potrafił tez powiedzieć gdzie takim czynnikiem nabijają w B-stoku - tzn. że pewnie nigdzie. Zamiana na R134 jest możliwa a koszt - 400 zł ... masakra....mmatulek, powiedz gdzie nabijałeś i jaki to jest koszt?? A własciwie to ja nie jestem pewny, czy mam R12 czy inny, jak to sprawdzić? Pewnie najprościej w zakładzie zajmującym się klimą....
Zajc3w - 26-06-2010, 21:44
Na pasie przednim jest naklejka . A jak nie ma naklejki bo zlazła to złączka węża chłodnica <->kompresor na klucze 17i 19 to R12 a na klucze 19 i 21 to R134 - o ile dobrze spamiętałem(mam 2 dziurawe chłodnice na dwa czynniki). Podobna historia ze złączkami wymiennika, ale do tych od chłodnicy łatwiej się dobrać. Podawałem zresztą te wymiary w wątku "klima w sigmie".....
[ Dodano: 26-06-2010, 21:55 ]
o tutaj post z 20.02.2010
|
|
|