Pajero III - doładowanie
tompol34 - 15-06-2010, 11:34 Temat postu: doładowanie mam pytanie, jaką wartość w barach powinno osiągać nominalnie ciśnienie doładowania mierzone na turbosprężarce. Gdzieś wyczytałem, że przy 3000 tyś rpm to wartość 1,61 bara?
U mine ledwie osiąga 0,8 bara.
stegano - 15-06-2010, 23:18 Temat postu: Re: doładowanie
tompol34 napisał/a: | mam pytanie, jaką wartość w barach powinno osiągać nominalnie ciśnienie doładowania mierzone na turbosprężarce. Gdzieś wyczytałem, że przy 3000 tyś rpm to wartość 1,61 bara?
U mine ledwie osiąga 0,8 bara. |
1.6 to wartosc z kosmosu...
W pajero II max wartosc to 0.9 bara i mysle ze w trojce jest podobnie, ewentualnie max 1.0/1.1
zbyszekm2 - 15-06-2010, 23:47
To prawda, że 1,6 bara.
Wynik 0,8 podaje komputer czy manometr? Jeśli manometr to napisz w którym miejscu go podłączasz?
stegano - 15-06-2010, 23:52
lool no to ladnie!
1.6 to naprawde sporo
tompol34 - 16-06-2010, 08:25
0,8 bara pokazuje manometr podłączony na turbinie w miejscu przewodu do gruszki, ale podłączany na dolocie w miejscu czujnika doładowania wartość podobna też około 0,8 bara.
zbyszekm2 - 16-06-2010, 08:29
A więc uszkodzona turbina, lub kierownica turbiny, czyli żeliwny element do którego zamontowana jest turbina. Ten element wyposażony jest w klapkę która ma za zadanie utrzymanie stałego ciśnienia na wylocie. otwór który przykrywa ta blaszka możne być popękany i tamtędy ucieka ciśnienie.
tompol34 - 16-06-2010, 09:28
też tak mi się wydaje, że turbina odjechała tym bardziej że jest wyczuwalny luz wałka góra dół, a chyba nie powinno go być w dobrej turbinie. wszystko zaczęło się od tego że auto było wołowate.
stegano - 16-06-2010, 09:48
tompol34 napisał/a: | też tak mi się wydaje, że turbina odjechała tym bardziej że jest wyczuwalny luz wałka góra dół, a chyba nie powinno go być w dobrej turbinie. wszystko zaczęło się od tego że auto było wołowate. |
Luzy poprzeczne sa w kazdej turbinie, nawet tej ktora wychodzi z fabryki.
Niedopuszczalne sa luzy wzdluzne.
Byc moze kierowniczka pekla (dosc czeste zjawisko)
tompol34 - 16-06-2010, 10:40
masz na myśli sam talerz czy żeliwny odlew wokół tego talerzyka? W turbinach ślizgowych firmy kkk w dobrej turbinie nigdy nie widziałem, aby miały one wyczuwalny luz
zbyszekm2 - 16-06-2010, 13:06
tompol34 napisał/a: | masz na myśli sam talerz czy żeliwny odlew wokół tego talerzyka? W turbinach ślizgowych firmy kkk w dobrej turbinie nigdy nie widziałem, aby miały one wyczuwalny luz |
A ja mam trzy nowe turbiny na półce i każda ma delikatny luz na boki.
stegano - 16-06-2010, 13:15
tompol34 napisał/a: | masz na myśli sam talerz czy żeliwny odlew wokół tego talerzyka? W turbinach ślizgowych firmy kkk w dobrej turbinie nigdy nie widziałem, aby miały one wyczuwalny luz |
Mi chodzi o zeliwna strone.
KKK, KK3, Mitsubishi czy Garrette kazda ma luz poprzeczny, bez wyjatku, to naturalne zjawisko i nie jest zadnym wyznacznikiem konca turbiny... no chyba ze klekocze na lewo i prawo jak dobra grzeczotka
tompol34 - 07-07-2010, 08:48
po wyjęciu turbiny, na obrzeżach talerzyka widać białe plamy, czy chyba się nie domykał. Pęknięć obudowy żeliwnej brak. W głowicy wyjścia kanałów jednakowy kolor 4 ( siwo czarny).
Mam pytanie, po zamontowaniu turbiny aby przepompować olej do turbo (bez uruchomienia silnika) to wyjąć któryś bezpiecznik ( który?) ?
stegano - 07-07-2010, 09:44
Nic nie musisz przepompowywac, wystarczy ze zalejesz ja odrobina oleju przed zamontowaniem.
tompol34 - 08-07-2010, 10:38
Po założeniu drugiej turbiny......kupa. Zmierzone maksymalne ciśnienie na turbinie to około 0,8 czyli ja na pierwszej.( nie osiąga przeładowania gdyż nie zadziałała kierownica turbiny) Już sam nie wiem co może być przyczyną? Może przytkany katalizator lub coś innego. Jak pisałem wcześniej podczas zmiany turbiny wszystkie kanały wylotowe w głowicy kolor szarawy, kolektor żeliwny.
Bartek5 - 09-07-2010, 15:23
kilka głupich pytań
- a jak sprawdzasz te ciśnienie ?? tzn. jak samochód stoi czy podczas jazdy??
- czy odczuwasz brak mocy?
- czy podczas jazdy pajerko kopci na czarno powyżej 2k obr przy pełnym gazie?
- sprawdzałeś zawory bezpieczeństwa (upustowe)?
|
|
|