[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zalozenie recznej klimatyzacji czy sie uda?
gru9721 - 15-06-2010, 16:54 Temat postu: [EAxx] Zalozenie recznej klimatyzacji czy sie uda? witam mam ladnego miska duuuuuzo kaski w niego wlozylem ale jedna rzecz mi przeszkadza nie mam klimy:-( i tu moje pytanie czy mial ktos taki problemik jak ja i zalozyl klime oczywiscie nie mysle o klimie tronik tylko manualu bo czesci takie jak sprezarka chlodnica czy weze sa dostepne nie wiem jak to wyglada pod konsola tak zeby to sie oplacalo? z gory dzieki za odp.
Owczar - 15-06-2010, 19:53
gru9721, musisz kupić chłodnicę klimy, parownik, osuszacz, troszkę instalacji elektrycznej (przekaźnik, włącznik itd). Pod konsolą jest właśnie parownik, pewnie obudowa parownika i nagrzewnicy jest inna, inaczej działa klapa. Parę gadżetów tam jest.
Proponuję kupić graty od jakiejś benzyny, a sprężarka tylko od TD.
gru9721 - 16-06-2010, 17:21
czyli rozumiem owczar ze pod konsala jest parownik ktorego musze kupic mogl bys mi napisac dokladniej co potrzebuje jeszcze pod ta konsole bo z reszta dam sobie rade juz zaczynam kompletowac czesci tylko ciezko jest wlasnie pod ta konsole cos dostac bo wiekszosc miskow ma tronik nie reczna nie moge za bardzo znalezc recznej uzywki
Owczar - 16-06-2010, 23:23
Pod maske:
-chłodnica klimatyzacji
- przewody aluminiowe
- osuszacz
- sprężarka
- przekaźnik do skrzynki bezpieczników (nie wiem czy wiązka jest czy będziesz musiał ciągnąć kable)
Do kabiny:
- włącznik klimy do panela
- nie wiem czy obudowa parownika i nagrzewnicy jest taka sama, bardzo możliwe, że jest identyczna tylko nie ma paroniwka)
- parownik
- czujnik oblodzenia parownika (ogólnie będzie potrzebna cała wiązka od klimy, niestety szczegółów nie znam. Będziesz musiał jakoś zasilić klimę przez bezpiecznik, na wyjściu sygnał musi trafiać do ECU i sprzęgła elektromagnetycznego od sprężarki)
Polecam przejrzeć service manual z działu download, a konkretnie rozdział Heater, air conditioner.
Poza tym poelcam lekture o ogólnej zasadzie działania klimy:
http://www.wega.net.pl/po...matyzacja1.html
http://www.wega.net.pl/po...matyzacja2.html
http://www.wega.net.pl/po...matyzacja3.html
sampler - 17-06-2010, 07:08
To nie wszystko. Pozatym pod maske potrzebujesz wezy gumowych, drugiego wentylatora jesli nie ma go obecnie, podwojne kolo pasowe walu (baaardzo ciezkie do dostania nie wiem jak jest w 4D68 ale w 4D65 od benzyniaka nie pasuje), lapa mocowania kompresora, napinacz, dwa przekaźniki (wentylator, elektromagnes), oraz silownik podbicia obrotow silnika jesli go nie masz.
Owczar - 17-06-2010, 16:45
sampler napisał/a: | dwa przekaźniki (wentylator, elektromagnes), oraz silownik podbicia obrotow silnika jesli go nie masz. |
Z tego co wiem, obroty podbija ECU, ale nie wiem za pomoca czego realizuje. Praca wentylatorow tez steruje ECU.
sampler - 17-06-2010, 22:00
Naturalnie ze ECU ale za pomoca przekaznikow i wspomnianego silownika w dieslu.
wasiu89 - 03-08-2012, 01:28
Czy ktoś może wie jaki jest orientacyjny koszt takiej zabawy?
Owczar - 03-08-2012, 09:50
Zależy czy bawisz się sam, czy ktoś się bawi za Ciebie. Podejrzewam, że warsztat może zawołać za to około 700-1000zł. Części za ile wyrwiesz na allegro.
wasiu89 - 03-08-2012, 13:01
A koszt części- mniej więcej?
Owczar - 03-08-2012, 13:18
To już loteria. Za 500zł może wyrwiesz z jakiegoś rozbitka.
wasiu89 - 03-08-2012, 21:50
Dzięki wielkie za pomoc
|
|
|