Outlander I Ogólne - Czy napęd 4WD zostaje odłączony powyżej 40 km/h?
R2D2 - 18-06-2010, 09:46 Temat postu: Czy napęd 4WD zostaje odłączony powyżej 40 km/h? Razem ze znajomym zamierzamy kupić outII. Na jednej z jazd próbnych pracownik salonu powiedział nam, że stały napęd 4WD jest odłączany powyżej 40km/h. Czy to prawda?
mitsu00 - 18-06-2010, 10:18 Temat postu: Re: Czy napęd 4WD zostaje odłączony powyżej 40 km/h?
R2D2 napisał/a: | Razem ze znajomym zamierzamy kupić outII. Na jednej z jazd próbnych pracownik salonu powiedział nam, że stały napęd 4WD jest odłączany powyżej 40km/h. Czy to prawda? |
W takim razie ten sprzedawca wie o tym aucie. Napęd 4x4 jest dołączany elektronicznie w ustawieniu 4WD-Auto i 4WD-Lock, kiedy okoliczności tego wymagają. Różnica polega na tym że przy załączeniu 4WD-Lock 50% więcej napędu jest przenoszone na tył niż w przypadku ustawienia 4WD-Auto. Powyżej 70-80 km/h ustawienie 4WD-Lock przestawia automatycznie się w tryb 4WD-Auto celem nieprzegrzania układu napędowego auta.
R2D2 - 18-06-2010, 10:36
No i mam fachowe wytłumaczenie. Dzięki.
karol_alasz - 20-06-2010, 20:33
mitsu00 napisał/a: | przy załączeniu 4WD-Lock 50% więcej napędu jest przenoszone na tył niż w przypadku ustawienia 4WD-Auto |
Można by jeszcze dodać,że jest dodawane nie tylko więcej(niektóre źródła podają że 1,5x) ale i szybciej niż w przypadku 4WD-Auto
cardorosso - 21-06-2010, 02:06 Temat postu: Re: Czy napęd 4WD zostaje odłączony powyżej 40 km/h?
R2D2 napisał/a: | Razem ze znajomym zamierzamy kupić outII. Na jednej z jazd próbnych pracownik salonu powiedział nam, że stały napęd 4WD jest odłączany powyżej 40km/h. Czy to prawda? | nie róbcie sobie tego
Bart007 - 25-06-2010, 22:20
Hmm... rozmawiałem niedawno z kimś, kto przymierzał się do zakupu Outlandera II (okolice Lublina) i jemu również dealer powiedział o tym rzekomym rozłączaniu przy 40 km/h. MMC mogłoby lepiej zadbać o szkolenie personelu
tomek.rzepek - 26-06-2010, 11:24
skąd masz te dane że przy 70-80 (powinna to być wartość sztywna), przewertowałem trochę wujka google i wszędzie pojawia się 40km/h
tommay - 03-09-2010, 13:09
Outlander ma we wszystkich trzech pozycjach napęd na 4 koła, różnica międz trybami 2WD, 4WD i LOCK polega wyłącznie na procentowym rozłożeniu napędu między przednią a tylną oś.
tak mnie poinformowano ostatnio w serwisie przy okazji innej kwestii.
mitsu00 - 03-09-2010, 13:22
tommay napisał/a: | Outlander ma we wszystkich trzech pozycjach napęd na 4 koła, różnica międz trybami 2WD, 4WD i LOCK polega wyłącznie na procentowym rozłożeniu napędu między przednią a tylną oś. |
To włącz sobie tryb 2WD i spróbuj ruszyć zimą na oblodzonej nawierzchni Ciekawe czy poczujesz napęd na 4 koła? Gwarantuję ci że będzie tylko mielił w miejscu przednimi kołami.....
tommay - 03-09-2010, 16:49
he he.. widocznie procentowe rozłożenie napędu w tym momencie wynosi 0% tył / 100% przód...
próbuję zrozumieć przedstawiciela serwisu który podał tak mądrą myśl. Uważam, że nadal ma rację...
mitsu00 - 03-09-2010, 17:10
tommay napisał/a: | próbuję zrozumieć przedstawiciela serwisu który podał tak mądrą myśl. Uważam, że nadal ma rację... |
To poproś go żeby zerknąłł do książki obsługi Outlandera i przeczytał rozdział o ustawieniach trybów napędu. Niektórzy pracownicy ASO są naprawdę zabawni
tommay - 04-09-2010, 10:43
w zasadzie każdy samochód ma napęd na 4 koła, tylko że w większości przypadków jest to właśnie proporcja 0/100. he he
lexus - 04-09-2010, 13:53
Nie chcę się za bardzo mądrzyć ale pan z aso miał TROCHĘ racji z tego względu że po ustawieniu gały 2wd minimalną część napędu jest podawana na tylnę koła być może jest to tylko jakieś samoistne tarcie napędu ALE w instrukcji jest napisanę że nie można go holować nawet na wózku tylko na lawecie.
sylb - 04-09-2010, 14:28
lexus napisał/a: | Nie chcę się za bardzo mądrzyć ale pan z aso miał TROCHĘ racji z tego względu że po ustawieniu gały 2wd minimalną część napędu jest podawana na tylnę koła być może jest to tylko jakieś samoistne tarcie napędu ALE w instrukcji jest napisanę że nie można go holować nawet na wózku tylko na lawecie. |
lexus, bez urazy, ale to wszystko pisze właśnie w instrukcji. Konstrukcja w O2 jest właśnie taka, że nie masz fizycznego rozdzielenie przodu od tyłu, jedynie łopatki w sprzęgle odsuwają się na tle daleko, że nie mają istotnego wpływu.
mitsu00 - 04-09-2010, 16:03
Wiele razy próbowałem wyjechać zimą z ośnieżonego miejsca parkingowego czy też pod lekkie wznieśnienie na włączonym 2WD: kaszlak stał w miejscu i mielił jak szalony w miejscu przednimi kołami. Jak tyo włączyłem 4WD od razu wyjchał bez najmniejszego zająknięcia. 2WD znaczy napęd na 1 oś i nic innego.
|
|
|