To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I Ogólne - Czy napęd 4WD zostaje odłączony powyżej 40 km/h?

R2D2 - 18-06-2010, 09:46
Temat postu: Czy napęd 4WD zostaje odłączony powyżej 40 km/h?
Razem ze znajomym zamierzamy kupić outII. Na jednej z jazd próbnych pracownik salonu powiedział nam, że stały napęd 4WD jest odłączany powyżej 40km/h. Czy to prawda?
mitsu00 - 18-06-2010, 10:18
Temat postu: Re: Czy napęd 4WD zostaje odłączony powyżej 40 km/h?
R2D2 napisał/a:
Razem ze znajomym zamierzamy kupić outII. Na jednej z jazd próbnych pracownik salonu powiedział nam, że stały napęd 4WD jest odłączany powyżej 40km/h. Czy to prawda?

W takim razie ten sprzedawca :butthead: wie o tym aucie. Napęd 4x4 jest dołączany elektronicznie w ustawieniu 4WD-Auto i 4WD-Lock, kiedy okoliczności tego wymagają. Różnica polega na tym że przy załączeniu 4WD-Lock 50% więcej napędu jest przenoszone na tył niż w przypadku ustawienia 4WD-Auto. Powyżej 70-80 km/h ustawienie 4WD-Lock przestawia automatycznie się w tryb 4WD-Auto celem nieprzegrzania układu napędowego auta.

R2D2 - 18-06-2010, 10:36

No i mam fachowe wytłumaczenie. Dzięki.
karol_alasz - 20-06-2010, 20:33

mitsu00 napisał/a:
przy załączeniu 4WD-Lock 50% więcej napędu jest przenoszone na tył niż w przypadku ustawienia 4WD-Auto

Można by jeszcze dodać,że jest dodawane nie tylko więcej(niektóre źródła podają że 1,5x) ale i szybciej niż w przypadku 4WD-Auto :D

cardorosso - 21-06-2010, 02:06
Temat postu: Re: Czy napęd 4WD zostaje odłączony powyżej 40 km/h?
R2D2 napisał/a:
Razem ze znajomym zamierzamy kupić outII. Na jednej z jazd próbnych pracownik salonu powiedział nam, że stały napęd 4WD jest odłączany powyżej 40km/h. Czy to prawda?
nie róbcie sobie tego ;)
Bart007 - 25-06-2010, 22:20

Hmm... rozmawiałem niedawno z kimś, kto przymierzał się do zakupu Outlandera II (okolice Lublina) i jemu również dealer powiedział o tym rzekomym rozłączaniu przy 40 km/h. MMC mogłoby lepiej zadbać o szkolenie personelu :)
tomek.rzepek - 26-06-2010, 11:24

skąd masz te dane że przy 70-80 (powinna to być wartość sztywna), przewertowałem trochę wujka google i wszędzie pojawia się 40km/h
tommay - 03-09-2010, 13:09

Outlander ma we wszystkich trzech pozycjach napęd na 4 koła, różnica międz trybami 2WD, 4WD i LOCK polega wyłącznie na procentowym rozłożeniu napędu między przednią a tylną oś.

tak mnie poinformowano ostatnio w serwisie przy okazji innej kwestii.

mitsu00 - 03-09-2010, 13:22

tommay napisał/a:
Outlander ma we wszystkich trzech pozycjach napęd na 4 koła, różnica międz trybami 2WD, 4WD i LOCK polega wyłącznie na procentowym rozłożeniu napędu między przednią a tylną oś.

To włącz sobie tryb 2WD i spróbuj ruszyć zimą na oblodzonej nawierzchni :twisted: Ciekawe czy poczujesz napęd na 4 koła? Gwarantuję ci że będzie tylko mielił w miejscu przednimi kołami.....

tommay - 03-09-2010, 16:49

he he.. widocznie procentowe rozłożenie napędu w tym momencie wynosi 0% tył / 100% przód...

próbuję zrozumieć przedstawiciela serwisu który podał tak mądrą myśl. Uważam, że nadal ma rację...

mitsu00 - 03-09-2010, 17:10

tommay napisał/a:
próbuję zrozumieć przedstawiciela serwisu który podał tak mądrą myśl. Uważam, że nadal ma rację...

To poproś go żeby zerknąłł do książki obsługi Outlandera :D i przeczytał rozdział o ustawieniach trybów napędu. Niektórzy pracownicy ASO są naprawdę zabawni :wink:

tommay - 04-09-2010, 10:43

w zasadzie każdy samochód ma napęd na 4 koła, tylko że w większości przypadków jest to właśnie proporcja 0/100. he he
lexus - 04-09-2010, 13:53

Nie chcę się za bardzo mądrzyć ale pan z aso miał TROCHĘ racji z tego względu że po ustawieniu gały 2wd minimalną część napędu jest podawana na tylnę koła być może jest to tylko jakieś samoistne tarcie napędu ALE w instrukcji jest napisanę że nie można go holować nawet na wózku tylko na lawecie.
sylb - 04-09-2010, 14:28

lexus napisał/a:
Nie chcę się za bardzo mądrzyć ale pan z aso miał TROCHĘ racji z tego względu że po ustawieniu gały 2wd minimalną część napędu jest podawana na tylnę koła być może jest to tylko jakieś samoistne tarcie napędu ALE w instrukcji jest napisanę że nie można go holować nawet na wózku tylko na lawecie.


lexus, bez urazy, ale to wszystko pisze właśnie w instrukcji. Konstrukcja w O2 jest właśnie taka, że nie masz fizycznego rozdzielenie przodu od tyłu, jedynie łopatki w sprzęgle odsuwają się na tle daleko, że nie mają istotnego wpływu.

mitsu00 - 04-09-2010, 16:03

Wiele razy próbowałem wyjechać zimą z ośnieżonego miejsca parkingowego czy też pod lekkie wznieśnienie na włączonym 2WD: kaszlak stał w miejscu i mielił jak szalony w miejscu przednimi kołami. Jak tyo włączyłem 4WD od razu wyjchał bez najmniejszego zająknięcia. 2WD znaczy napęd na 1 oś i nic innego.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group