To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Ogólne - Wrażenia z jazdy

Paweł_BB - 20-06-2010, 16:05
Temat postu: Wrażenia z jazdy
Założę nowy temat bo na pewno coraz więcej wpisów będzie się pojawiać na forum :wink:

Dzisiaj miałem okazję przejechać się przedprodukcyjnym ASX, Japan Motors w Bielsku miało dzisiaj dzień otwarty i na 1 dzień mają ASX (jutro chyba będzie w Katowicach).
Powiem Wam, że autko mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło - fajnie się prowadzi, jest przyjemnie twarde i stabilne na drodze, moim zdaniem prowadzi się ciut lepiej niż Lancer 1.8 2008 mojego ojca. W aucie jest cicho, zawieszenie też pracuje ciut ciszej niż w Lancerze.
Silnik diesla z fazami rozrządu bardzo fajnie pracuje - kulturalnie, cicho, bez klekotania i drgań, auto przyspieszając płynnie wkręca się na obroty, ma też małą turbodziurę, naprawdę ciekawy silnik. Później jechałem Outkiem z dieslem i silnik pracował dużo gorzej.

Podsumowując: kto kupi ASX'a raczej nie będzie rozczarowany :wink:


Jak macie jakieś pytania o szczegóły to walcie śmiało, może będę mógł odpowiedzieć :D

krzychu - 20-06-2010, 22:22
Temat postu: Re: Wrażenia z jazdy
Paweł_BB napisał/a:
prowadzi się ciut lepiej niż Lancer 1.8 2008 mojego ojca.


No ale na jakich to kołach są/były oba samochody?

Paweł_BB napisał/a:

Jak macie jakieś pytania o szczegóły to walcie śmiało, może będę mógł odpowiedzieć :D


Ja mam jedno czemu się dopiero o tym teraz dowiaduje? :?

Paweł_BB - 21-06-2010, 06:52
Temat postu: Re: Wrażenia z jazdy
krzychu napisał/a:
No ale na jakich to kołach są/były oba samochody?

Mój tata ma 15-tki a tam były 16-tki, swoją drogą ASX ma ciut większe koła (średnica całego koła) i lepiej wybierał nierówności ale prowadził się lepiej dzięki twardszemu zawieszeniu, stwierdzili pewnie że auto wyższe z wyżej umieszczonym środkiem ciężkości musi być twardsze żeby było pewne w prowadzeniu.

krzychu napisał/a:
Ja mam jedno czemu się dopiero o tym teraz dowiaduje? :?

Nie mam pojęcia :D

Morfi - 21-06-2010, 08:56

Dzis tym samym bedę ja mógł pojezdzić. opisze tutaj wrazenia z jazdy :)
taaatooo - 21-06-2010, 12:14

zatem i ja dodam swoje pięć groszy :)
w sumie najbardziej ciekawiła mnie elastyczność silnika, więc poprosiłem w salonie o przejażdżkę trasą gdzie można się temu troszkę dokładniej przyjrzeć.
byłem bardzo miło zaskoczony, samochód od ok. 2000 rpm reagował bardzo dynamicznie, dało się wyczuć delikatne opóźnienie w załączeniu turbinki, ale jak już zaskoczyła to ...... miodzio :) trudno mi tu porównać do innych silników diesla bo mam raczej małe doświadczenie, ale w ASX silnik spełnił moje oczekiwania w 200%.
widoczność bardzo fajna, duże lusterka boczne, klima mroziła że aż miło (żona musiała uciekać z nogami bo nie mogła wytrzymać :twisted: ), rozczarował mnie trochę brak koła zapasowego (nawet dojazdowego) jest zestaw naprawczy, może to wystarczy a może i nie, ale wolę mieć kółko niż go nie mieć.
z tyłu nie zdążyłem usiąść i sprawdzić ile miejsca pozostaje dla pasażera, oceniłem organoleptycznie że spoko, bo Pan który z nami jechał był dość wysoki i z tyłu się zmieścił (może dlatego że ja nie grzeszę wzrostem :lol: )
wspomaganie kierownicy bardzo dobre, prowadziło się leciutko i przyjemnie bez większych oporów, może przy dużej prędkości na autostradzie i zakrętach dałoby się wyczuć różnicę, ale na razie nie miałem warunków żeby sprawdzić.

sylb - 21-06-2010, 15:08

Jeżeli był to 1.8 did 150km to Mitsu reklamuje go jako pierwszy diesel ze zmiennymi fazami rozrządu i ma ciągnąc od 1000. Co do koła zapasowego to w tak krótkim samochodzie nie ma na niego miejsca. Wiec albo samochód był by z napędem na jedną oś lub koło wisiało by na klapie tylnej jak w Suzuki Vitara. Wspomaganie w ASX jest chyba elektryczne i wg. mniej jest to plus bo w O2 zdecydowanie chodzi za ciężko.
color1 - 21-06-2010, 15:45
Temat postu: czegos nie rozumiem...
jak Wam udało się odbyć jazdy testowe ? dzwoniłem dziś do kilku dealerów w wawie, jak również do MMC - mówią że najwcześniej jazda testowa będzie możliwa w lipcu...
Morfi - 21-06-2010, 15:56

color1, Zadzwon do japan cars.
Super sie jeździ, ale nie ciagnie od 1000 spalanie po miescie przy dynamicznej jeździe 7l :)
Ogrom miejsca z tyłu, elastycznośc tego silnika jest znakomita. dzwiek turbinki jest przyjemny dla ucha.
Mogłem sobie pociagnąc do 4 tys i to nie był koniec mozliwości wkrecania się silnika.
niestety sprzedawca nie wiedział przy ilu zmieniają się te fazy.
Koło dojazdowe mozna dokupić i zamontują pod podłoga bagaznika, przyjemna regulacja kierownicy (góra dół i przód tył). wersja była 2 wd na kołach 16/65/205.
Jeżdziłem 15min i wrażenia pozytywne.
Fajny jest ten system start - stop :)

jurekschroda - 21-06-2010, 15:57

Cytat:
Jeżeli był to 1.8 did 150km to Mitsu reklamuje go jako pierwszy diesel ze zmiennymi fazami rozrządu i ma ciągnąc od 1000.


Od 1000 ? :roll: Z takimi reklamami się nie spotkalem. Zmienne fazy mają chyba raczej poprawić "górę" obrotów niż dół ( diesel Mitsu ma nie puchnąć po 3500, jak diesle vag, tylko ciągnąć dalej). Tak mi się wydaje, ale mogę sie mylić.

Morfi - 21-06-2010, 16:02

jurekschroda, no mi tez tak sie wydawała a nawet postawiłbym teze, ze przy 1500 silniki grupy vag lepiej sie wkrecają ale za to powyżej 3 tys to mitsu górą :) i to w tym silniku mi się podoba :)
Paweł_BB - 21-06-2010, 16:07

jurekschroda napisał/a:
diesel Mitsu ma nie puchnąć po 3500, jak diesle vag

I nie puchnie 8)

jaca71 - 22-06-2010, 08:50

Paweł_BB napisał/a:
Mój tata ma 15-tki a tam były 16-tki, swoją drogą ASX ma ciut większe koła (średnica całego koła) i lepiej wybierał nierówności ale prowadził się lepiej dzięki twardszemu zawieszeniu, stwierdzili pewnie że auto wyższe z wyżej umieszczonym środkiem ciężkości musi być twardsze żeby było pewne w prowadzeniu.


Morfi napisał że ASX był na 205/65/R16 czyli tak jak podstawowe koła Lancera. Może twój ojciec przedobrzył ze zmiana?
Ale faktem jest że z 16' czuć że opona jest trochę za wysoka :)

Nie ma wyjścia trzeba się na jazdę umówić, ale nie bardzo jest gdzie - cały Kraków stoi w korkach :( Jak mam stać w korkach to wolę posiedzieć w samochodzie w salonie :P

robertdg - 22-06-2010, 09:14

jaca71 napisał/a:
Morfi napisał że ASX był na 205/65/R16 czyli tak jak podstawowe koła Lancera
do jakiego Lancera :?:
CY przecież miał podstawowe rozmiary:
-> 205/55R16 91
-> 205/60R16 92
-> 215/55R16 93

Trik - 22-06-2010, 09:22

jaca71 napisał/a:
Nie ma wyjścia trzeba się na jazdę umówić, ale nie bardzo jest gdzie
Nie masz możliwości umówić sie pod twoim domem na taka jazdę?
Paweł_BB - 22-06-2010, 09:55

jaca71 napisał/a:
Morfi napisał że ASX był na 205/65/R16 czyli tak jak podstawowe koła Lancera. Może twój ojciec przedobrzył ze zmiana?
Ale faktem jest że z 16' czuć że opona jest trochę za wysoka :)

Aaa, to chyba się walnąłem, pewnie ojciec ma też 16-tki.

Trik napisał/a:
jaca71 napisał/a:
Nie ma wyjścia trzeba się na jazdę umówić, ale nie bardzo jest gdzie
Nie masz możliwości umówić sie pod twoim domem na taka jazdę?

Nie ma FIZYCZNEJ możliwości bo tych aut jeszcze nigdzie nie ma, Japan Motors ściągnął z Niemiec przedprodukcyjny egzemplarz (był na niemieckich blachach).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group