To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełn± wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Zakup GDI dla niewtajemniczonego.

Adrians - 20-06-2010, 20:10
Temat postu: Zakup GDI dla niewtajemniczonego.
Witam,
przymierzam się do zakupu Carismy z silnikiem GDI. Raczej w wersji przed liftingiem. Ogl±dałem już parę i silniczki pracowały całkiem ładnie, jednakże reszta pozostawiała wiele do życzenia, ale skoro ten silnik ma tak specyficzn± budowę chciałbym zakupić go w jak najlepszym stanie. Na co powinienem zwracać uwagę podczas zakupu? Jakie¶ kopcenie z rury, specyficzne dĽwięki? Co powinno mnie odstraszyć?

Saqu - 20-06-2010, 20:51

może nie odstraszyć ale zwrócić uwagę na specyfikę pracy, która może wskazywać, że jednostka jest bardziej lub mniej zmęczona, np popychacze jak gło¶no graj± mog± ¶wiadczyć np, że silnik był traktowany złym olejem, falowanie obrotów, np, przyda się czyszczenie przepustnicy, krokowca
Adrians - 20-06-2010, 21:36

A czy silnik w dobrym stanie po odkręceniu korka wlewu oleju podczas pracy nie powinien wyrzucać oleju? Oraz czy to prawda, że w GDI olej zawsze będzie mocno czarnego koloru?
Saqu - 21-06-2010, 07:59

Co do koloru to raczej zbyt "błękitny" nie będzie :P
u nas po odkręceniu korka oleju przy wł±czonym silniku nie chlapie olejem.

qaz - 21-06-2010, 19:10

po odkręceniu korka oleju zapali się kontrolka silnika i wtedy kasowanie poprzez odpięcie klem bynajmniej u mnie tak było 1.8GDI 2000r olej nawet jak miałem ¶wieżo wymieniony to i tak był czarny
Moomin - 27-06-2010, 23:06

Adrians napisał/a:
A czy silnik w dobrym stanie po odkręceniu korka wlewu oleju podczas pracy nie powinien wyrzucać oleju? Oraz czy to prawda, że w GDI olej zawsze będzie mocno czarnego koloru?

Co do pierwszego pytania to nie wiem, ale olej w GDI robi się momentalnie czarny krótko po wymianie. Także to akurat norma. Aha, co do kopcenia, normalnie nie powinien ale przy konkretnym wci¶nięciu gazu potrafi zostawić za sob± ciemn± chmurę niczym diesel.

Brikston - 28-06-2010, 20:54

Moomin napisał/a:
ale przy konkretnym wci¶nięciu gazu potrafi zostawić za sob± ciemn± chmurę niczym diesel.


nigdy mi sie nie zdarzylo.

James01 - 29-06-2010, 16:11

[quote="Moomin"]
Adrians napisał/a:
Aha, co do kopcenia, normalnie nie powinien ale przy konkretnym wci¶nięciu gazu potrafi zostawić za sob± ciemn± chmurę niczym diesel.

Mi też nie. A problemy z falowaniem niestety mam:/

Adrians - 29-06-2010, 19:13

A lekko niebieski dym podczas odpalania i taki zwyczajny szary podczas lekkiego dodawania gazu - tak max 2000 obrotów, to już silnik zaczyna umierać?
KarolG - 20-07-2010, 00:38

Nie wiem jak w GDI ale w zwykłych silnikach jak dym jest lekko niebieski przy odpalaniu jak i przy normalnej jeżdzie oznacza to ze silnik ,,bierze olej" więc silnik słabej kondycji :?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group