To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] twarde sprzegło

radwach - 20-06-2010, 21:30
Temat postu: [E54A 2.0 V6] twarde sprzegło
Witam zauwazylem u siebie w galancie że ciezko chodzi pedał sprzęgła (jest twarde), czy to oznacza sprzęgło do wymiany czy może coś z układem hydraulicznym?
mitsu_pl - 21-06-2010, 23:09

A możesz podać więcej informacji, np, kiedy to się stało, czy z dnia na dzień, czy w pewnym okresie czasu... Możliwe, że masz stary płyn i dostało się tam trochę wody, a woda jak wiadomo nie jest ściśliwa i ciężko chodzi, możliwe, że coś jest z samym pedałem, albo nawet i sprzęgłem.
Na początek proponuję wymianę płynu, koszt niewielki a może dać jakiś obraz sytuacji.

Owczar - 22-06-2010, 11:49

mitsu_pl napisał/a:
a woda jak wiadomo nie jest ściśliwa


Ale plyn przeciez tez nie jest ;)

Po spuszczeniu plynu sprawdz czy pedal sprzegla chodzi lekko, byc moze pompka sprzegla jest zuzyta i sie blokuje. Jednak to malo prawdopodobne poniewaz uklad by sie zapowietrzal. Sprawdz tez jak pracuje tloczek wysprzeglika. Jesli oba te elementy beda pracowaly bez zarzutu i bez luzu, tzn ze cos z mechaniczna czescia sprzegla.

Cieniu - 22-06-2010, 17:35

mitsu_pl napisał/a:
a woda jak wiadomo nie jest ściśliwa.
woda jest bardzo ściśliwa. gdyby nie była, to by nie było potrzeby kombinowania z płynami jak np. hamulcowy, tylko by się lało doń wodę. ;)

[ Dodano: 22-06-2010, 17:38 ]
pomijając oczywiście temperaturę wrzenia. ;)

[ Dodano: 22-06-2010, 18:25 ]
aaaa. a co do meritum sprawy, to albo łożysko oporowe, albo linka ;)

Owczar - 22-06-2010, 21:45

Cieniu napisał/a:
woda jest bardzo ściśliwa. gdyby nie była, to by nie było potrzeby kombinowania z płynami jak np. hamulcowy, tylko by się lało doń wodę.


A słońce jest zimne ;) Polecam mechanikę płynów :)

Cieniu napisał/a:
aaaa. a co do meritum sprawy, to albo łożysko oporowe, albo linka


Linka w sprzęgle hydraulicznym?

:finga:

Cieniu - 22-06-2010, 22:05

Owczar. Polecam wziąć strzykawkę z wodą i scisnąć tłok, a potem z płynem hamulcowym i zrobić to samo. a potem sięgnąć po książki z klasy 6 szkoły podstawowej. linka? cóz. mój błąd. potraktowałem temat zbyt ogólnie. moja wina. dało to Tobie możliwość wypowiedzenia się w temacie nie wnosząc nic mądrego.
bez odbioru.

PS radwach. stawiam na łożysko oporowe.

jacek11 - 22-06-2010, 22:11

Mój gal też ma twarde sprzęgło.Ale zauważam to dopiero jak wsiadam do innego auta,w którym sprzęgło działa lżej.Może to takie samo odczucie po przesiadce z innego auta?
Cieniu - 22-06-2010, 22:14

[quote="Owczar"]
mitsu_pl napisał/a:
tzn ze cos z mechaniczna czescia sprzegla.

choć może wniosłeś, ale nie wiedziałeś jak sie nazywa ;]

Owczar - 23-06-2010, 10:17

Cieniu, mój post wnosi to, że neguje herezje, które wypisujesz.

Kod:
Woda ma niską ściśliwość (0.46 GPa-1, por. CCl4 0.92 GPa-1, w 20°C)


Płyn hamulcowy w pewnym zakresie temp ma podobną, jednak jej wahania w funkcji temp są niższe. Ponadto charakteryzuje się wyższą temp wrzenia, oraz posiada dodatki antykorozyjne, oraz ma inna lepkosc. To tylko te najważniejsze różnice i podobieństwa. Ogólnie rzecz biorąc wszystkie ciecze mają niską ściśliwość.

Cieniu napisał/a:
choć może wniosłeś, ale nie wiedziałeś jak sie nazywa ;]


Wiem z czego składa się sprzęgło w samochodzie, ale miałem na myśli cały zespół sprzęgła.

Cieniu napisał/a:
PS radwach. stawiam na łożysko oporowe.


Skąd w ogóle taki strzał? Łożysko oporowe to jedynie element pośredniczący między łapą sprzęgła, a ruchomym dociskiem.

Na forum nie chodzi o to by wyciągać z usterki z rękawa, tylko przeanalizować problem i wytypować jedną najprawdopodobniejszą przyczynę.

Cieniu napisał/a:
Polecam wziąć strzykawkę z wodą i scisnąć tłok, a potem z płynem hamulcowym i zrobić to samo. a potem sięgnąć po książki z klasy 6 szkoły podstawowej


Jeśli potrafisz ścisnąć wodę to ja chętnie bym to zobaczył :)

Wspolczynnik scisliwosci wody, nazwijmy go k, wynosi: 4,6*10^(-10) m^2/N
k= zmiana objetosci/objetosc poczatkowa*zmiana cisnienia

Srednia objetosc strzykawki, przyjmijmy ja V=5ml=0,005l=5*10^(-3)l
Sila jaka mozesz zadzialac, dajmy na to 20N, bez obawy zniszczenia strzykawki, choc nie wiem czy to nie za duzo. Odpowiada w przyblizeniu 2kg polozonym na ta skrzykawke w pozycji pionowej. Czyli w przyblizeniu cisnienie dla strzykawki o srednicy 1cm:
255000 N/m^2

Ze wzoru na wsp scisliwosci delta V= wsp scis*objet*zmiana cisnienia:

delta V=4,6*10^(-10) * 5*10^(-3) * 255*10^3= 5865*10^(-10)

Czyli to bedzie jakies 0,0005865ml.
Zakladajac dlugosc dzialki 5ml na 5cm, daje to ruch tloka na odleglosc 6 mikrometrow, przy zaloezniu doskonale sztywnej strzykawce :)

Plyn hamulcowy moze miec scisliwosc okolo 7-8**10^(-10) m^2/N


Na tym kończę OT, a Ciebie proszę o przemyślane posty w przyszłości. Czytają to inni użytkownicy, dlatego treść merytoryczna też jest ważna.

Cieniu - 23-06-2010, 18:13

Dzięki ze tym razem nie wysłałeś mi przemyślanego i merytorycznego Fu**a kończąc swoją wypowiedź;], czego reakcją była moja szorstka odpowiedź. Szkoda natomiast, ze o merytorycznym podejściu nie pamiętałeś pisząc „do mnie” pierwszego posta.

Napisałem, ze stawiam na łożysko oporowe, a nie że to jest łożysko oporowe. Skąd wiesz, ze tą usterkę wytrząsnąłem z rękawa?


Układ hamulcowy ma jednak zdecydowanie większą pojemność niż strzykawka, przez co te nieistotne różnice nie są nieistotne. Twoje wzory są aktualne (woda ma niską ściśliwość 0.46 GPa-1, por. CCl4 0.92 GPa-1) w temperaturze 20°C, ale… gdy temperatura rośnie ściśliwość wody maleje aż do wartości minimalnej w temperaturze ok. 46.5°C. Poniżej tego punktu, wraz z obniżaniem temperatury, woda staje się łatwiejsza do ściśnięcia.


Obstawiam łożysko oporowe z doświadczenia z poprzednim autem.

[ Dodano: 23-06-2010, 18:21 ]
poza tym kończmy temat, bo szkoda czasu.
pozdrawiam

radwach - 01-07-2010, 10:38
Temat postu: twarde sprzegło
wymieniłem sprzęgło i ręką odjął. dzieki za odpowiedzi pozdr


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group