To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - BIO-diesel

vladox - 21-06-2010, 14:15
Temat postu: BIO-diesel
Chciałbym się dowiedzieć jaka opinia na temat tych bioestrów i sprawdzania się w praktyce tego paliwa.
Czy Mitsu Polska wydała jakieś konkretne zalecenia lub przeciw wskazania w stosowaniu tego typu paliw , moje auto dysponuje silnikiem 2.0 DID

sylb - 21-06-2010, 14:54
Temat postu: Re: BIO-diesel
vladox napisał/a:
Chciałbym się dowiedzieć jaka opinia na temat tych bioestrów i sprawdzania się w praktyce tego paliwa.
Czy Mitsu Polska wydała jakieś konkretne zalecenia lub przeciw wskazania w stosowaniu tego typu paliw , moje auto dysponuje silnikiem 2.0 DID

Zatankuj i podziel się spostrzeżeniami. Bo jako żywo samobójców na tym forum nie uświadczysz.

mismen1980 - 21-06-2010, 15:03

Chociaż ja mam tylko Galanta (1,8TD) to tankuję zazwyczaj tylko Bioester (no chyba że nie zdąże na Bliskę to w konieczności tankuje zwykly ON) no i średnio robie ok. 1500km na miesiąc. A spostrzeżenia. Zwykła ropa jest o trochę głośniejsza. Nie odczuwam żadnych problemów z mocą lub inne objawy poza tym iż troche "śmierdzi". Ale jak pisze kolega najlepiej samemu przetestować. Ja osobiście polecam ... 8)
rezon - 21-06-2010, 17:40

vladox napisał/a:
Chciałbym się dowiedzieć jaka opinia na temat tych bioestrów i sprawdzania się w praktyce tego paliwa.
zatankowałem coś takiego na Węgrzech, bo dopiero po chwili tankowania na Agipie zwróciłem uwagę, że takowy leję. Innego zreszztą na tej stacji nie było. Nie sprawiało traktorowi różnicy co pali
didku - 21-06-2010, 21:40

Mam tdi w oktawce, który wszystko trawi (bez DPF)- bioester bez problemu.
4 Zastrzezenia
-wydawało mi się ze w mieście więcej palił na spokojnej trasie przy 100km/h bez zmian w zużyciu, spadku siły tez nie zauważyłem
-zima wydaje się gęściejszy - nie lałbym zimą
- jak ma to sie do DPF i 2,0
-jak ma sie to do dpf i do 2,2 CR (czy nie zatka wtrysków lub pompy CR, mi zwykle orlenowskie paliwko w zimie zatkało filtr paliwa)
-inny zapach spalin (ale nie tak dobry jak smażonych frytek podobno przy oleju rzepakowym) :badgrin:

mitsu00 - 21-06-2010, 23:06

didku napisał/a:
jak ma sie to do dpf i do 2,2 CR (czy nie zatka wtrysków lub pompy CR, mi zwykle orlenowskie paliwko w zimie zatkało filtr paliwa)
-inny zapach spalin (ale nie tak dobry jak smażonych frytek podobno przy oleju rzepakowym)

BIO-Diesel to samobójstwo dla CR z filtrem cząstek stałych. Może nie po przepaleniu 1 baku ale po kilku napewno... Znajomy mechanik opowiadal kiedyś że podobno to paliwo w dłuższej perspektywie rozpuszcza uszczelki i przewody gumowe.

mismen1980 - 22-06-2010, 10:43

mitsu00 napisał/a:
Znajomy mechanik opowiadal kiedyś że podobno to paliwo w dłuższej perspektywie rozpuszcza uszczelki i przewody gumowe.


Nie będę się spierał czy tak do końca to Bio-ester spowodował te problemy, bo z tego co wiem jest co do składników o wiele łagodniejszy od zwykłego ON, ale nauczyłem się że nie ma rzeczy niemożliwych.

didku napisał/a:

-zima wydaje się gęściejszy - nie lałbym zimą

o tuż faktyczny minus tego paliwa bo rzeczywiście jest on gęstszy od ON co może również powodować potrzebę wcześniej zmienić filtr paliwa. (ale to podobno też nie jest pisane że wszystkie samochody na bioester tak mają.

didku - 22-06-2010, 20:23

a najgorsze jest to, że chcą dodawać coraz więcej tego do ON, nie dając nam wyboru w ramach wolności europejskiej, i tym sposobem z jednej strony wymuszają normy spalin CR, a potem leją rzepak do tych wrażliwych aut
co do uszczelek to słyszałem to o autach na bioetanol, w nich muszą stosować specjalne uszczelki i przewody
powtarzam z silników outlandera tdi...tdi z DPF...CR zDPF coraz gorzej w tej kolejności pracują na Bioestrze

13zbyszek13 - 27-06-2010, 09:29

Mojemu i tak najbardziej smakuje ON VERVA nie będę kombinował
DJ Fazi - 30-05-2012, 19:20

"Benzyny silnikowe sprzedawane na tej stacji zawierają do 5% bioetanolu, natomiast oleje napędowe do 5% biokomponentów w postaci estrów metylowych kwasów tłuszczowych."

Taką informację znalazłem na jednej stacji, omijać ją czy teraz taką mieszankę serwują każdemu ?

jmgmotocykle - 30-05-2012, 21:27

Cytat:
mitsu00 napisał/a:
Znajomy mechanik opowiadal kiedyś że podobno to paliwo w dłuższej perspektywie rozpuszcza uszczelki i przewody gumowe.


Nie będę się spierał czy tak do końca to Bio-ester spowodował te problemy, bo z tego co wiem jest co do składników o wiele łagodniejszy od zwykłego ON, ale nauczyłem się że nie ma rzeczy niemożliwych.


nie o paliwo tu chodzi a o polskich skurw... którzy kombinują z paliwami... stałą praktyką jest odbarwianie oleju opałowego kwasem siarkowym - stąd nasze problemy z uszczelkami...

Bulbo - 30-05-2012, 21:36

ja latam na opale jak tylko moge i nic sie nie dzieje z tdikiem
jaceksu79 - 30-05-2012, 23:52

Bulbo napisał/a:
ja latam na opale jak tylko moge i nic sie nie dzieje z tdikiem


i jeszcze na dopalaczach... to by świadczyło o różnych zaburzeniach..

mismen1980 napisał/a:
Nie będę się spierał czy tak do końca to Bio-ester spowodował te problemy, bo z tego co wiem jest co do składników o wiele łagodniejszy od zwykłego ON, ale nauczyłem się że nie ma rzeczy niemożliwych.


tu chodzi o to, że jest mocno higroskopijny ( szybko chłonie wodę z otoczenia) i w związku z tym powstaje reakcja hydrolizy, a co za tym idzie powstają kwasy wpływające agresywnie na układ paliwowy....

tomekrvf - 31-05-2012, 19:33

Nie lej biodiesla do. To jest zło, tym bardziej do silników z DPF. Jak znajdę zawory sterujące wtryskiwaczy CR z auta które troche pojeździło na bio to sam zrezygnujesz z tego paliwa.
Czysty biodiesel to zło :twisted:

sylb - 01-06-2012, 09:23

Najsmutniejsze jest to że nawet paliwa tzw. premium mają domieszkę 5% biokomponentów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group