Sigma/Diamante Techniczne - Wymiana skrzyni biegów (manual)
koral - 24-06-2010, 13:30 Temat postu: Wymiana skrzyni biegów (manual) Dostałem w koło jakiś czas temu, nie było kaski na naprawę i teraz jak przyszło do remontu, po wymianie części zawieszenia okazało się, że wycieka olej ze skrzyni przy jednej z półosi. Dolałem ponad litr oleju, czyli skrzynia chodziła na sucho kawałek czasu i pewnie trochę rzeczy tam się zniszczyło.
Potrzebowałbym kupić i zlecić wymianę ręcznej skrzyni, najchętniej w okolicach Łodzi. Kogo byście mogli polecić? Z jakimi kosztami muszę się liczyć?
zbyszek05 - 24-06-2010, 13:48
Cześć ,jak masz kanał i zapał to z kolęgą do pomocy lub dobry podnośnik i dzień roboty .Skrzynka na zewnątrz . Naprawdę to nic trudnego. Zakład węźmie ze 400 setki za montaż z demontażem ale dochodzi jeszcze odpowietrzenie sprzęgła więc jeszcze 100 zł. zedrą .Czyli ok 500 zł. za robotę .
zuku19 - 24-06-2010, 15:16
zbyszek05 napisał/a: | Cześć ,jak masz kanał i zapał to z kolęgą do pomocy lub dobry podnośnik i dzień roboty .Skrzynka na zewnątrz . Naprawdę to nic trudnego. Zakład węźmie ze 400 setki za montaż z demontażem ale dochodzi jeszcze odpowietrzenie sprzęgła więc jeszcze 100 zł. zedrą .Czyli ok 500 zł. za robotę . |
Podepnę się pod temat
Bez kanału da radę odkręcić skrzynie?
czy trzeba zdejmować całą czy wystarczy odsunąć aby wymienić sprzęgło.
Krzyzak - 24-06-2010, 15:26
skrzynię trzeba zdjąć całą - inaczej nie zdejmiesz sprzęgła
bez kanału sobie nie wyobrażam tej pracy - choć nigdy nie próbowałem (raz zmieniałem skrzynię w Sigmie - nie jest ciężka wbrew pozorom... tzn. nie jest dużo cięższa niż w mniejszych Mitsu)
jak się odpowiednio potraktuje wysprzęglik (jak owijam taśmą samoprzylepną) to nie trzeba nic odpowietrzać
zbyszek05 - 24-06-2010, 15:46
Mimo wszystko ...trzeba odkręcić przewód z płynem,inaczej nie rozepniesz wysprzęglika /chyba że łomkiem ale nie podejdziesz bo mało miejsca/ zreszta po co robić coś na siłę skoro mozna sobie odkręcić przewód i po problemie. Fakt ,skrzynka sama w sobie cięzka nie jest ale waży coś ok.50 kg- rozebrana bo - wysyłałem pocztą - kiedyś - paczkę do 50kg - wiem ze pani coś mi zaniżyła bo bym jej nie nadał ale to kilo lub dwa
Bez podnosnika też da radę aczkolwiek sam nie próbowałem ale wiem że ktoś to robił - nie będę pisał bo może sam napisze - osoba ta jest na forum
Podnosisz przód samochodu podnośnikiem tak aby dwa koła były w powietrzu i na tyle wysoko żeby wejść pod samochód . Rozpinasz półosie bo inaczej nie wysuniesz ich ze skrzynki , skrzynka jest po prawej więc musisz odkręcić obudowy nadkola itd..itd ...cięzko to opisać /dla mnie/ Wymieniałem u siebie dawno temu i problemu nie było....problem był z wsunięciem jej na wałek sprzęgłowy ale po kilku mocniejszych ruchach weszła .
A żeby wymienić sprzęgło trzeba zdjąć skrzynię biegów
Bulwa - 24-06-2010, 16:39
Bez problemu da się bez kanału i podnośnika,sam tak wymieniałem sprzęgło,tak jak napisał Zbyszek,oba koła w górę tak żeby dało się wejść pod spód i do roboty,wymiana sprzęgła bez kanału trwała około 8h,do włożenia skrzyni przyda się ktoś do pomocy bo samemu czarno to widzę.
Krzyzak - 24-06-2010, 16:52
zbyszek05 napisał/a: | Mimo wszystko ...trzeba odkręcić przewód z płynem,inaczej nie rozepniesz wysprzęglika /chyba że łomkiem ale nie podejdziesz bo mało miejsca/ zreszta po co robić coś na siłę skoro mozna sobie odkręcić przewód i po problemie. |
nic takiego robić nie musiałem
nie ma takiej konieczności, bo to jest osobny element - odkręca się tylko elementy sztywne od skrzyni i na elastycznym podwiesza do silnika
Josie może potwierdzić - razem tą skrzynię wyjmowaliśmy
Zajc3w - 24-06-2010, 17:46
Wyciągałem skrzynię na koziołkach - na wysokości przedniego słupka było z 35cm prześwitu.
Odpowietrzenie sprzęgła to dodatkowe 10 minut roboty(jak dla mnie) więc lepiej zdjąć i odpowietrzyć niż ryzykować uszkodzenie przewodu A przewody idą przez całą skrzynię od przodu do tyłu więc nietrudno taki wiszący przewód powyginać.
Skrzynia waży zdecydowanie poniżej 50Kg.
P.S W 12V(w 24V nie wiem) jedna śruba trzymająca skrzynię z blokiem w kupie wymaga łamanego przegubu do odkręcenia. Z przodu klucz wkłada się przez przednią łapę silnika, kompresor klimy też może przeszkadzać.
[ Dodano: 24-06-2010, 17:59 ]
zuku19 napisał/a: | [
Podepnę się pod temat
Bez kanału da radę odkręcić skrzynie?
czy trzeba zdejmować całą czy wystarczy odsunąć aby wymienić sprzęgło. |
Prościej ją zdjąć niż trzymać wiszącą. Jak już jesteś w stanie ją odsunąć(5-8 cm max) to się nie trzyma na niczym innym niż twoje ręce.
zbyszek05 - 24-06-2010, 20:24
krzyżak ...ja wyciągałem skrzynię u siebie i niestety ale musiałem upuścić płyn ...bo inaczej nie dało rady...
zuku19 - 24-06-2010, 23:01
Czy obie półosie trzeba rozpinać od piast, czy wystarczy jedną ?
Bartek - 24-06-2010, 23:36
da się bez kanału - jest sporo więcej miejsca niź w innych misiach na operowanie skrzynią, ale waży tyle co 2 skrzynie z Galanta
Krzyzak - 25-06-2010, 07:12
Bartek napisał/a: | ale waży tyle co 2 skrzynie z Galanta |
sprawdzałeś?
bo ja się też przygotowałem na mega ciężar - tymczasem jest cięższa może o parę kilo...
jak ją targaliśmy, to prócz Josiego był jeszcze Scandik, ale okazało się, że 2 osoby w zupełności sobie poradzą
zbyszek05 - 25-06-2010, 19:06
skrzynie w częściach wysyłałem paczką poczta polska do doctoro- paczka
wbite w papier miała 50 kg
co do półosi - obydwie trzeba rozpinać .
zuku19 - 26-06-2010, 00:07
Koledzy ile waży to nie istotne , zadałem pytanie konkretne , jeśli ktoś z was wymieniał sprzęgło to może odpowie .
Czy trzeba obie półosie odpinać od piast , czy wystarczy jedną .
Pytam dlatego że zastanawiam się ile zajmie mi to czasu , bo mam zamiar wynająć kanał na godziny (30zł/godz.) jeśli ma to zająć więcej czasu godzinowo, a co za tym idzie więcej kasy to może lepiej zapłacić mechanikowi i na jedno wyjdzie. . Ze wstępnych oględzin skrzynia powinna dać się wyjąć bez problemu , nic nie przeszkadza , trochę skrzyń wyjmowałem i jak na razie najgorzej było w fordzie mondeo po 2000 roku tam trzeba było odpinać całe sanki, łącznie z odpięciem krzyżaka z kolumny kier.
Zajc3w - 26-06-2010, 00:23
Czas zależy głównie od Twoich zdolności manualnych.
Ale 5- 6 godzin bym liczył na rozbiórkę i składanie.
Przed wjazdem na kanał odkręć nakrętki piast, to może potrwać a inaczej musisz ściągać półosie z całymi piastami, a nawet wahaczami(sworznie też niechętnie ustępują). Więc dzień wcześniej nawet poluzuj nakrętki i dokręć z powrotem - oszczędzisz godzinę- dwie na kanale.
Ten kanał to zadaszony i ze sprzętem, że taki drogi?
|
|
|