Archiwum - [Cari 1.8 GDI] Jak samemu ocenić stan silnika 1.8 GDI?
vincentos - 24-06-2010, 23:16 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Jak samemu ocenić stan silnika 1.8 GDI? Witam,
pytanie jak w temacie. Przymierzam się do Carismy 1.8 GDI i chciałbym dowiedzieć się, czy jest jakiś sposób na to aby na oględzinach bez udziału doświadczonego mechanika (z tego co słyszałem to w Trójmieście nie ma takich, którzy by się znali na GDI) wykryć jakieś nieprawidłowości w tym silniku, lub je wykluczyć..
Ponieważ jestem laikiem jeśli chodzi o Mitsubishi, to zastanawia mnie też, jakie przebiegi są typowe dla silników GDI. Rozumiem, że taki z przebiegiem 190 tys (rocznik 2001) to jeszcze drugie tyle powinien przejechać?
EDIT:
Jeszcze jedno, czy w modelach z rocznika 2001 były montowane reflektory xenonowe? Czy to jest ewidentny mod właściciela?
plecho1 - 25-06-2010, 08:33
Jeśli chodzi o diagnozę silnika to najlepiej zaopatrzyć się w kabelek do diagnostyki i program Evoscan. Kabel z przesyłką kosztuje w granicach 50 zł na allegro a program 25 dolarów wszystko jest tutaj:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Zapisany log parametrów możesz wrzucić w podany przezemnie temat i napewno ktoś się wypowie na temat stanu silnika.
Jeśli nie miałeś wcześniej styczności z tym silnikiem to radzę poczytać trochę forum
odnośnie przepustnicy, pomp wysokiego i niskiego ciśnienia, klepania chydraulicznych popychaczy bo jeśli ktoś niewłaściwie obchodził się z tym silnikiem to mogą spotkać cię kosztowne niespodzianki.
Jeśli chodzi o przebieg to jeśli bedzie oryginalny to 190tys jest jeszcze niewiele.
A jeśli chodzi o te lampy to jeśli mają wytłoczoną gdzieś na obudowie lub na kloszu homologację do takiego źródła światła(dla xenona DC (ksenon mijania) DR(ksenon drogowe) DC/R (biksenonu) i DCR (dwie lampy - mijania i drogowa, dwie żarówki xenon)), samopoziomowanie i spryskiwacze to wszystko ok.
arkadiuszf4 - 25-06-2010, 09:31
Najlepiej podjechać autem na jakąś dobrą stację diagnostyczna i wszystko sprawdzić ,co do silnika najlepiej odpalić i poczekać chwile aż obroty spadną do 800 jeśli będą się trzymać na tym poziomie masz pewność że przepustnica i zawór krokowy są wporządku , sprawdzić czy na silniku nie ma żadnych wycieków oleju jeśli jest czysty i suchy to ok, co do klekotu to silniki GDI maja taki specyficzny odgłos jak diesel ale nie za mocny ,jeśli będzie słyszalny specyficzny metalowy dzwięk znaczy że jest już jakiś problem z popychaczami lub zaworami.
Anonymous - 01-07-2010, 21:25
arkadiuszf4 napisał/a: | Najlepiej podjechać autem na jakąś dobrą stację diagnostyczna i wszystko sprawdzić ... |
Takich stacji w 3mieście nie ma, przynajmniej ja o nich nie wiem. Jeżdżę do ASO w Gdyni, ale nie nazwałbym ich specami od GDI (w sensie silnika) a reszta to już mniejszy problem w tym aucie.
arkadiuszf4 napisał/a: | ...co do klekotu to silniki GDI maja taki specyficzny odgłos jak diesel ale nie za mocny... |
Tu się zgadzam.
Mieszkam w Gdyni, jak chcesz podjechać i posłuchać GDI to zapraszam. Na prawdę sporo rzeczy kupiłem i zrobiłem w ASO (przedstawiam się z imienia i mówię, że od GDI i od razu wiedzą o kogo chodzi ) i co nieco doświadczyłem już tego autka. Prowadzę też dziennik wydatków, więc wiem nawet po czasie ile na co wydałem i kiedy.
Co do przebiegów to myślę, że jeżeli właściciele dbali o auta to 190kkm dla japońca to niewiele. Ja mam automat więc i skrzynia jest japońska (a nie francuska), co dodatkowo mnie cieszy
gigant87 - 01-07-2010, 22:55
w GDI skrzynia manualna też jest japońska
|
|
|