To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] problem z ecu

Frędzel - 28-06-2010, 13:19
Temat postu: [1G 90-94] problem z ecu
Witam!
Mam taki problem ze zapala się kontrolka check engine, na początku sprawdziłem wszystkie przewody i wtyczki czy są podłączone. Potem zobaczyłem ze bagnet mi wyskakuje to go zakleiłem taśmą ale wcześniej sprawdziłem stan oleju i dolałem, ale kontrolka nie zgasła. Przeczytałem na forum zęby zresetować komputer, zrobiłem ale znów się zaświeciła. Więc znalazłem na forum jak sprawdzić błędy ecu, podłączam diodę ale kontrolka świeci a dioda nie. Może ktoś mi to wytłumaczyć o co kaman? Z góry dzięki

p.s skorzytalem z tego do podłaczenia diody oraz byl wymieniany komputer, czy w eclipsiaku są w innym miejscu piny do sprawdzania niz te ponizej(od galanta, z tego forum Krzyzaka)?

Iushiban - 08-07-2010, 11:28

auto pracuje jak należy? spalanie w normie? najlepiej palmem zczytać błąd- ugadaj sie z kimś w pobliżu ale jesli auto pracuje jak należy i pali dobrze to nie powinno być jakiejś masakry.
viader - 08-07-2010, 13:05

A diode masz napewno 12V? Spróbuj też podpiąć diodę na odwrót, może + i - ci się pomyliły.
Iushiban - 08-07-2010, 14:13

mało tego jeśli podpiołeś diode odwrotnie to już ci nie zaświeci (poznasz że jest spalona bo wewnątrz bańki przy stykach będzie delikatnie osmalona) więc spróbuj z nową diodą- dłuższa nóżka to minus lub jeśli są takiej samej długości to ta gdzie w bańce diody jest wiekszy styk. Nigdy nie sprawdzałem diodą więc szczegółów dot. mrugania nie znam.
Frędzel - 11-07-2010, 17:07

dioda 12V uzywana w kompie, dalej swieci. wziolem probnik z - na kabelku i szczekami dalej zadnej reakcji. mianowicie na tym przejechalem juz jakies 1000km, spalanie w normie, zadnych dziwnych zachowan silnika(z wyjatkiem malych szarpniec na niskich obrotach i to nie czestych poprostu jak dam gaz do podlogi przy niskich obr - pewnie wina przewodow bo swiece wymienialem).
Iushiban - 12-07-2010, 20:06

jak ci się chce to wykręć EGR i sprawdź czy przypadkiem nie jest zablokowany w pozycji otwarty cały czas.
Gdyby był non stop zamknięty to nie odczółbyś różnicy - też błąd by ci nie zaświecił. Ale jeśli jest non stop otwarty to do cylindrów dochodzi dodatkowe powietrze i mieszanka jest zbyt uboga momentami, choć szczerze to nie wiem czy to może spowodować zaświecenie się check engine'a. Warto sprawdzić to tylko 2 śrubki. Możesz tez zablokować EGR i kłopot na przyszłośc wyeliminowany.

Frędzel - 20-07-2010, 20:12

można zdjęcie tego EGR bo nie widzę niczego co by wychodziło z kolektora wydechowego i szlo do kolektora ssącego.
Anonymous - 20-07-2010, 21:03

patrz tutaj: http://mitsubishifan.webpark.pl/
Frędzel - 26-07-2010, 18:47

nie rozkrecalem zaworu EGR poniewaz zauwazylem ze stan oleju spadl. czy komputer wyczuje ze silnik pali olej? oplaca sie wymieniac pierscienie czy lepiej wymienic silnik?
zenek_bb - 28-07-2010, 02:09

Iushiban napisał/a:
Ale jeśli jest non stop otwarty to do cylindrów dochodzi dodatkowe powietrze i mieszanka jest zbyt uboga momentami, choć szczerze to nie wiem czy to może spowodować zaświecenie się check engine'a.

to z kolektora wydechowego przez egr wlatuje dodatkowe powietrze? a nie spaliny?

otwarty zawór egr nie objawi się ubogą mieszanką, na tym polega jego praca, przy temp. silnika +60stC i ciśnieniu kolektora poniżej 500hPa otwiera EGR, a silnik na podstawie lambdy dobiera mieszankę, w trybie Open-Loop niema korekt bo EGR jest zamknięty (ciśnienie kolektora +50kPa) a sonda lambda nie działa, wtedy idzie wg. mapy, nie dość że bogatej (AFR ~12,8) to i tak zabezpiecza się knock sensorem. Jak EGR padnie to można zauważyć minimalny spadek mocy na wysokich obrotach, silnik gaśnie lub pracuje niekulturalnie na wolnych obrotach na zimno. Poza tym nie zauważysz nic więcej...(chyba że brudną przepustnice od wewnątrz jak niedawno czyściłeś)

co do diody to dłuższa nóżka to plus

błędy sczytuje (sczytać) się na włączonym zapłonie ale żeby poznać świeże błędy (aktualne) pierw resetujesz ECU (odpinając minusową klemę, wszystkie kondensatory audio i inne dziadostwa trzymające prąd) a potem przejażdżka i dopiero sczytujesz aktualne błędy, zamiast podpinać diodę możesz złączyć pin 1 z 11 i wtedy błędy wymiga Ci kontrolka Check Engine

kody:

01010101 działanie ECU poprawne, brak błędów
01 (stan niski, potem cały czas wysoki) generalny błąd ECU "Replace engine control unit"
11 sonda lambda
12 przepływka (czujnik przepływu powietrza)
13 przepływka (czujnik temp. powietrza)
14 czujnik przepustnicy TPS
15 krokowiec ISC (spalona cewka)
21 czujnik temp. płynu chłodniczego
22 czujnik wałka rozrządu CAS (położenie wału)
23 czujnik wałka rozrządu CAS (położenie 1 cylindra w TDC)
24 czujnik prędkościomierza VSS (w tablicy liczników)
25 przepływka (czujnik ciśnienia)
31 czujnik spalania stukowego KS
36 bramka OR cewki zapłonowej (liczenie obrotów)
41 wtryskiwacz PB
42 pompa paliwa

powiesz jaki błąd to powiem jak sprawdzić czy to kable czy coś innego i jak do tego dojść, jak dioda ani nie miga, ani nie świeci to albo jesteś za przepr. ślepy (nie możliwe) albo źle podpiąłeś albo masz uszkodzony obwód SDC (self-diagnosis connector), jak się upewnisz co i jak wtedy powiem Ci gdzie po kablach iść... w skrajnym przypadku pin 1 do gniazda SDC wychodzi z ECU żółtym kablem z pinu numer 1

[ Dodano: 28-07-2010, 02:13 ]
co do oleju, jak będzie palił ponad 2L oleju na 10 000km wymień najpierw uszczelniacze (koszt około 150zł w tym uszczelniacze+uszczelka pod pokrywę zaworową) jak będzie palił ponad 1L na 1 000km dopiero książka serwisowa przewiduje remont silnika.

ale pierw to umyj silnik, dolej olej, jeździj, sprawdzaj stan i patrz czy Ci olej nie spierdziela gdzieś bokiem, a nie tylko że spala...

Frędzel - 28-07-2010, 19:21

po rozmowie z ojcem stwierdzilismy ze tez moge gdzies bokiem uciekac ale juz mi sie nie chcialo poprawiac postu poniewaz pracuje w hurtowni od rana do wieczora teraz przez deszcze mam mniej roboty. mam niedziele wolna i jak nie bedzie padac to sprawdze. olej w niedziele rano dolalem olej do max pojezdzilem na ok 50km i zeszlo ok 1/4 stanu miedzu min a max. ogolnie dioda jest od kompa i nie zaswiecila sie mimo podlaczenia bezposrednio do aku. i nie bylo reakcji tez jak podpiolem 1pin z 12 probnikiem 12V.
zenek_bb - 28-07-2010, 20:04

dioda z kompa jest najprawdopodobniej na 3V (te sygn, podłączone do płyty głównej), próbnikiem (żarówka) jak i miernikiem (elektronicznym) możesz nic się nie dowiedzieć. Spróbuj połączyć 11pin z 1 i zobaczyć czy wy mruga błędy jakieś żarówka Check Engine, najlepiej kup diodę na 12V albo ew. diodę 3V i szeregowo rezystor 600ohm. Poza tym sprawdź miernikiem czy na pinie 12 jest masa cały czas, jak nie ma to diode podłącz do pinu 1 + a masę weź kabelkiem skądś (musi być pewniak, nie obsmarowana smarem śruba np. z zawiasu).

Oleju nie sprawdza się na ciepłym silniku, bo jest rozprowadzony po całej galerii olejowej, poziom oleju sprawdzasz najlepiej po całej nocy postoju auta...

Frędzel - 28-07-2010, 21:49

sprawdzilem poziom oleju dopiero wczoraj po niedzielnej jezdzie caly poniedzialek stal. ojciec jest kierowca zawodowym od 31lat a ja chce zalozyc swoj wlasny warsztat to wiem jak sie sprawdza olej i bym sie sam nie bral za naprawe miska jakbym nie znal podstawowej rzeczy jak sie sprawdza olej. zobacze w niedziele na zarowce check engine
zenek_bb - 29-07-2010, 02:59

Frędzel napisał/a:
czy komputer wyczuje ze silnik pali olej?

jakbyś miał na tyle wiedzy żeby zakładać warsztat nie zadałbyś takiego pytania (z całym szacunkiem)

Frędzel napisał/a:
oplaca sie wymieniac pierscienie czy lepiej wymienic silnik?

jedni twierdzą że lepiej wymienić silnik... ja to potwierdzę pod warunkiem że ten silnik będzie pewniak... a takie koty w workach to niech kupują inni, podstawowe pytanie:

długo chcesz mieć kliperka u siebie?

jak tak, to lepiej "remont" (same pierścienie i pare uszczlek? druciarstwo) albo prawdziwy REMONT, bo na samych nowych tłokach, szlifie bloku itd się pewnie nie skończy, będziesz miał pewność że to, to ,to jest wymienione wtedy a wtedy, auto jest pewne i inwestycja się zwróci
natomiast jak chcesz go sprzedać za rok to lepiej kup silnik jakiś, zrób tak żeby dojeździł do sprzedaży i sprzedaj...

Frędzel napisał/a:
ojciec jest kierowca zawodowym od 31lat

a mój ojciec jest mech. zaw. od 37lat, to znaczy że ja będę dobrym mechanikiem?

Frędzel - 29-07-2010, 18:50

zenek_bb napisał/a:
a mój ojciec jest mech. zaw. od 37lat, to znaczy że ja będę dobrym mechanikiem?
jesli chcesz podzielic jego pasje i bedzie to twoja passa i przekaze Ci cala wiedze jaka on posiada to prawdopodobnie bedziesz. z tym ze wyczuje silnik pali olej to zle sformulowane pytanie, ktore powinno brzmiec tak: czy komputer posiada czujnik kompresji. ogolnie chce wstawic do niego silnik 4G63T. ale jeszcze do niedawna chcialem go zamienic na BMW ale skoro mam taki problem wiec raczej go nie sprzedam za dobra cene gdzie w zeszlym roku wpakowalem w niego 4000zl. wiec dlatego sie pytalem czy lepiej regeneracja piescierni czy wymiana silnika o ile to pierscienie sa uszkodzone.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group