To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Archiwum - carisma - prośba o opinię

conluk - 28-06-2010, 14:32
Temat postu: carisma - prośba o opinię
Witam Serdecznie,

Obecnie przymieżam się do zakupu nowego samochodziku. Generalnie mam niewielki budżet (+/-10 000 pln), więc potrzebuję czegoś niezawodnego. Po wielu poszukiwaniach stwierdziłem, że Carisma jest bardzo dobrym wyborem. Wypatrzyłem kilka propozycji w tej kwocie. Mam w związku z tym prośbę do znawców tematu o opinię na temat następujących pojazdów:

otomoto C13827294
otomoto C12232570
allegro 1097763471
otomoto C13897418

Wszystkie wydają się ciekawe, chociaż ten z 2000 roku mnie najbardziej interesuje ;)

Anonymous - 28-06-2010, 14:39

Dlaczego akurat 1.9 TD? ;)

Wątpię w autentyczność przebiegów w tych samochodach. Samochody te mają 10-12 lat. Przebiegów rzędu 15.000km w dieslach na zachodzie się nie robi...

conluk - 28-06-2010, 19:28

enanthate napisał/a:
Dlaczego akurat 1.9 TD? ;)

Wątpię w autentyczność przebiegów w tych samochodach. Samochody te mają 10-12 lat. Przebiegów rzędu 15.000km w dieslach na zachodzie się nie robi...


1,9 TD - bo zależy mi na oszczędnym transporcie ;)

A przebiegi właśnie mnie martwią, dlatego pytam :) Nie jestem naiwny i nie szukam 12 latka z przejechanymi 150 000 (chociaż teraz poruszam się 16 latkiem z 82 tys ;) , mam jedynie nadzieję, że doświadczone oko wypatrzy więcej niż ja. A jak będę miał szczęście to może ktoś się tym ogłoszeniem już interesował :)

Anonymous - 28-06-2010, 20:40

1.6 jest tańszą opcją...

enanthate napisał/a:
Koszty utrzymania 1.6 i 1.9 TD raczej przemawiają na korzyść 1.6. Benzyniak ten jest bardzo prostym i łatwym w naprawie silnikiem. Pali mało. 1.9 TD będzie droższy w chwili zakupu, części do diesla są droższe, wymiany oleju częstsze. Mniejsze spalanie i minimalnie niższa cena paliwa nie rekompensuje tej różnicy. Co więcej - 1.6 możesz zagazować, wtedy to już nie ma porównania w kosztach - diesel zostaje zkonautowany.


plecho1 napisał/a:
Ja w takiej sytuacji polecam 1.6. Jeśli byłbyś w 100% pewien stanu diesla i jego przebiegu to będzie trochę bardziej ekonomiczny od samej benzyny. Jeśli chodzi o dynamikę to też diesel będzie trochę na +, ale w pierwszym i w drugim przypadku nie będą to wielkie różnice. Tylko że nowe diesle kupują przeważnie ludzie planujący trochę nimi przejechać bo przy dzisiejszych cenach paliw wyższych cenach auta i droższym serwisie aut z takim silnikiem, taka eksploatacja się opłaca i tak dziesięcioletnie auto może mieć już grubo ponad 300tys km a na liczniki np. 180tys :) Sprawdza się to głównie jeśli chodzi o auta sprowadzane. Dlatego uważam że bezpieczniejszy, głównie dla portfela będzie 1.6 a jak zainstalujesz lpg to diesel zostaje zupełnie poza konkurencją. Ja swoim autem zrobiłem dopiero 7tys km i głównie po mieści no i niestety coraz bardziej zastanawiam się nad zmianą na 1.6 i założeniem lpg oczywiście głównie ze względów ekonomicznych. Na trasie przy moim stylu jazdy wychodzi mi około 5l/100km ale po mieście nie jest już tak różowo. Cały czas się jednak waham bo trafił mi się dobry egzemplarz ale chyba ekonomia weźmie w końcu górę :)

Faraday - 28-06-2010, 21:19

Kolega enanthate dobrze prawi

Diesel póki co nie będzie tańszy w utrzymaniu od 1.6 + LPG. Nawet bez instalacji gazowej silnik 1.6 ma sporą przewagę ze względu na koszt części, serwisu, obsługi itp. Nie posiada kilku bardzo drogich i czasami psujących się elementów takich, jak chociazby turbosprężarka.

Jeżdżę Mitsu Cari DI-D i jak na razie uwielbiam to auto... Kupując je nie nastawiałem się na wielkie oszczędności (przynajmniej jeśli chodzi o koszt paliwa). W porówaniu do mojego poprzedniego auta, przejazd Cari 100km jest droższy o ok. 10zł. To dużo.
Myślę, że jeśli zależy Ci na oszczędnościach, to powinieneś rozważyć model z silnikiem 1.6 :roll:

Do tego sprawa przebiegu... Dla samochodów z silnikiem Diesla sprowadzonych z zagranicy warto przyjąć przynajmniej 25-30 tys.km. rocznie. Tam nikt nie kupuje samochodu z takim silnikiem bez powodu. Są one znacznie droższe od benzynowych, więc różnica w cenie musi się zwrócić w kosztach paliwa... a to jest możliwe tylko wtedy, kiedy jeździ się naprawdę sporo.

joszka - 01-07-2010, 20:19

Witam
Nie chce zakładać nowego wątku więc spytam tutaj:

Planuje zakup Carismy 1.6 lub 1.8 juz dorosłą czyli z ok 96-98

czy blacha ocynk?
na co patrzeć?
jak z elektryką centralny , szyby?
jakie są realne koszty eksploatacji, napraw np zawieszenie, hamulce, rozrząd(i co oprócz paska wymienić czy wogóle jest pasek czy łańcuch?)
kupiliście co wam się posypało? po jakim czasie?
ile te silniki wytrzymują K?

bardzo proszę o odp z własnego doświadczenia z tymi samochodami, właśnie "uciekłem" z C5 2.0HDi i szukam japończyka w baaardzo rozsądnej cenie ale zależy też od dalszej eksploatacji, ceny części itp, cytrynka była cokolwiek drogawa w utrzymaniu

PS
mile widziana odp typu posypały mi się zawory koszt = .... :) )

Anonymous - 01-07-2010, 21:13

Na przykładzie 1.8GDI:

naprawa kolektora wydechowego 320,00 zł
tuleje stabilizatora przód 24,00 zł
tuleje wahacza wzdłużnego + wymiana 560,00 zł
klocki przód 160,00 zł
naprawa układu wydechowego - spawanie mocowania 90,00 zł
miska olejowa (zakup oryginału) 320,99 zł
tarcze hamulcowe + klocki przód 445,61 zł
tłumik środkowy + wymiana 300,00 zł
regeneracja alternatora 280,00 zł
reflektory przednie + kierunkowskaz prawy przedni (+przesyłka) 325,00 zł (pokruszyły się mocowanie oryginalnych i nie było możliwości regulacji)
filtr paliwa - oryginał 234,00 zł
filtr powietrza - oryginał 78,51 zł
filtr oleju - oryginał 40,38 zł

prowadzę dla tego auta dziennik i zapisuję wszelkie poniesione wydatki. To co załączyłem to wycinek z tego dziennika.

Staram się dbać o auto i jeśli chodzi o stan techniczny to chyba nawet do przesady (niestety na estetykę kasy już brakuje :( ).

joszka - 01-07-2010, 23:36

dzieki
naprawde wyczerpujace dane jezeli chodzi o koszty , super

siwek - 02-07-2010, 08:31

joszka napisał/a:
Staram się dbać o auto i jeśli chodzi o stan techniczny to chyba nawet do przesady (niestety na estetykę kasy już brakuje ).
Rzeczywiście wydatki robią wrażenie choć moim zdaniem kupowanie oryginałów w takich cenach to lekka przesada.

joszka, każdy egzemplarz będzie potrzebował innej "opieki". Moja Cari 1,6 GL z gazem LPi (od nowości) dosyć mało potrzebowała napraw a ma już przejechane 277 tyś a ja zrobiłem nią 75 tyś. Poza standardowymi typu oleje, filtry (w cenach "normalnych" ) wymiana sondy lambda za 215zł, tarcze hamulcowe, klocki i szczęki ( w canach również "normalnych" lecz już nie pamiętam - ale to nie były kosmiczne ceny a przeciętne. Do tego gumy mocujące stabilizator ale to impreza w całości ok 150zł.

I tak naprawdę to by było na tyle...

Morfi - 02-07-2010, 08:58

11-13 letnia cari nie powinna miec grama rdzy, jezeli ma tz że miała jakies otarcia.
Filtr oleju 10-18 zł
Filtr powietrza 20-35 zł
zamienniki
Kompletne hamulce 980 zł zapłaciłem, ale miałem całe hamulce robione.
Wachacz zamiennnik japoński 200 zł gdzie w hondzie kosztuje ponad 300 zł.

Cari ma naprawde wielki bagaznik więc tak jak koledzy polecałbym 1.6 + LPG

Tłumik srodkowy zaminiennik z wymiana dałem 160 zł i 2 lata gwarancji.
Mitsubishi wbrew pozora jest tanim autem w utrzymaniu :)

wichura1 - 02-07-2010, 09:13

No chyba sobie żartujesz, a tylne nadkola bez oslon plastikowych? mam rozumieć że nie masz tam ani grama rdzy? :D
Anonymous - 02-07-2010, 09:14

Morfi napisał/a:
11-13 letnia cari nie powinna miec grama rdzy, jezeli ma tz że miała jakies otarcia.

Hmm... 11-13 letnia Cari powinna - jak każdy japończyk - mieć początki rdzy na podłodze nadające się do wyczyszczenia i zabezpieczenia bitexem...

Morfi - 02-07-2010, 09:16

wichura1, z jednej strony mam bo było ruszane a z drugiej ani grama
siwek - 02-07-2010, 10:02

U mnie rdza delikatnie wychodzi tylko tam gdzie uderzają kamienie a to miejsce nie jest osłonięte. Sama z siebie rdza nigdzie nie wyszła a moja Cari już ma 12 lat. Chyba że w którymś miejscu była uszkodzona i źle naprawiona...
Tak jak napisał Morfi, Carisma wbrew opinii jest tania w utrzymaniu. Przed zakupem swojej ten każdy mnie straszył, że tego mało jest, że części pewnie drogie itp. ale rzeczywistość jest inna i jestem zadowolony.

joszka - 02-07-2010, 13:46

sprawdzilem na szybko ceny w necie i rzeczywiscie nie sa przesadnie drogie, wszystko w normie
nie jestem zwolennikiem LPG i z tego co czytam wiekszosc z was ma problemy z instalacja gazowa w bezposrednim wtrysku, wiec tutaj mi problem odpadnie :)

najważniejsze żeby nie gnił sam z siebie jak np ople

wychodzi na to ze carisma nie jest jakos wybitnie awaryjna sama z siebie to fajnie,

acha co powiecie o modelu bez GDI, zwykly 1,8i 16V 115 KM
cos takiego http://moto.gratka.pl/tre...e5419c1b3c9b8,1



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group