To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] Spalanie stukowe...

omenek - 28-06-2010, 19:12
Temat postu: [C52A 1.5] Spalanie stukowe...
Witam.
Temat został wcześniej umieszczony na Coltmanii, niestety nikt nie był mi w stanie pomóc. Liczę, że może tutaj znajdzie się ktoś kto będzie wiedział o co chodzi.

Otóż auto w zakresie obrotów 2-3tys. zaczyna stukać. Próbując różnych technik znalezionych w Internecie oraz własnych próbach wykonywałem różne operacje żeby wyeliminować spalanie stukowe. Między innymi wymieniłem rozrząd sprawdzając czy jest dobrze ustawiony na znacznikach, ustawiłem kąt wyprzedzenia zapłonu na 5*BTDC bez sterowania elektronicznego, wymieniłem aparat zapłonowy, świece, filtr paliwa. Żadne z tych zabiegów nie poprawiły pracy silnika...

Czy ktoś miał już może podobny problem albo wie jak przywrócić prawidłową pracę mojemu silnikowi?

Pozdrawiam.

Krzyzak - 29-06-2010, 07:27

próbowałeś na paliwie 98 oktanów? jeśli tak, to coś musiało się w środku urwać... albo inna patologia w stylu kończąca się pompa oleju
omenek - 29-06-2010, 09:53

No właśnie o to chodzi że lałem 98 z różnych stacji i nic nie pomagało...Muszę znaleźć chwilę żeby podjechać do mechanika sprawdzić ciśnienie sprężania i wyregulować zawory. Uwielbiam takie "inne patologie" kiedy nie wiesz gdzie zacząć szukać rozwiązania problemu...
Krzyzak - 29-06-2010, 10:44

no bo to niestety wróżenie z fusów - jeśli silnik pracuje (poza tym) w miarę OK, testy elektroniczne nie dają odpowiedzi, to niestety trzeba rozbierać silnik i też nie ma gwarancji powodzenia
rus_one - 29-06-2010, 12:36

Cytat:
auto w zakresie obrotów 2-3tys. zaczyna stukać


Nie chcę krakać, ale stukanie w tym zakresie często oznacza kończące się panewki. Jak będziesz mierzył ciśnienia na cylindrach to zmierz też ciśnienie oleju na gorącym silniku. Nie wiem jakie powinno być nominalne niestety. Może Krzyzak, wie???

Krzyzak - 29-06-2010, 13:36

rus_one napisał/a:
stukanie w tym zakresie często oznacza kończące się panewki

to miałem na myśli pisząc o końcu pompy oleju - to ona powinna utrzymywać film na panewkach...

omenek - 29-06-2010, 15:22

Czyli sugerujecie, że to stukanie nie pochodzi z cylindrów tylko z panewek? Da się wymienić panewki w tym silniku od dołu, nie rozbierając go?
rus_one - 29-06-2010, 19:54

Korbowodowe pewnie się da, ale główne to już nie za bardzo. Chociaż znam gościa co wymienił, z tym że do montażu potrzebował młotka i przecinaka- czyli nie polecam :mrgreen:
omenek - 29-06-2010, 20:54

Hmm...no to nie skorzystam:P Kurcze to będę musiał się jutro skontaktować z mechanikiem i dowiedzieć się ile by taka impreza kosztowała...Mam nadzieję, że to będzie rozwiązaniem mojego problemu, chociaż z drugiej strony jak gość będzie musiał rozebrać silnik to od razu wyczyści cylindry i tłoki z nagaru, podobno to też może być przyczyną spalania stukowego.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group