To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Dziwne zachowanie przy szybkim ruszaniu

Adam1971 - 29-06-2010, 18:42
Temat postu: Dziwne zachowanie przy szybkim ruszaniu
Czym to może być spowodowane jak szybko ruszam na 1 czy 2 mam dziwne wrażenie że przód się podnosi i zaczyna go nosić na lewo i prawo. Trzeba mocniej trzymać kierownicę i kontrować. Amortyzatory były sprawdzane przy przeglądzie przód 76 i 75% tył 69 i 68%.

Czy też macie podobne wrażenia?

A może jest to czymś innym spowodowane.

M@teusz607 - 29-06-2010, 21:00

Mi się takie coś nie zdarzyło. Chyba że się nie rozumiemy :P
miałem coś takiego że jak ruszałem "dynamicznie" ze skrzyżowania to jak jakby zamiast pisku opony i kręcenia po asfalcie koło podskakiwało (przynajmniej miałem takie wrażenie) Przy skręcaniu w prawo prawe koło, co do lewego nie jestem pewien. Nie było efektu podnoszenia przodu, noszenia na lewo i prawo ani nie było potrzeby trzymać mocniej kierownicy. Amortyzatory w bardzo podobnym stanie

Adam1971 - 30-06-2010, 09:29

Ja mogę ruszyć z piskiem opon. Tylko potem jak na 2 dostaje kopa to przód zachowuje się tak jak samochód z napędem na tył w zimie. Nosi go na lewo i prawo. Tak jakby tracił przyczepność z przodu. A jak jeszcze to zrobię pod górkę odczucie jest jeszcze gorsze. No jest takie wrażenie jakby przód się podnosił jak w łodzi motorowej.
robertdg - 30-06-2010, 10:21

Adam1971, jakie masz koła/opony :?:
Adam1971 - 30-06-2010, 14:13

Kupiłem z mniejszymi oponami nie wiem dlaczego takie były założone. 195/50/15 chyba powinny być 195/60/15 i jeszcze do tego wielosezonowe M+S. Myślisz że od tego może tak być? Ale w czasie jazdy na koleinach itp samochód dobrze się trzyma.
robertdg - 30-06-2010, 14:23

Może to być sprawa opon, jednakże bardziej asfaltu na jakim się poruszasz, sprawdzałeś, czy na dobrym asfalcie jest tak, że auto traci sterowność przy danaymicznym ruszaniu :?:
Adam1971 - 30-06-2010, 14:43

Często próbuję i to w różnych warunkach i jest to samo.
Anonymous - 30-06-2010, 15:16

albo masz 300KM pod maska albo padniete z tylu sprezyny,
przypadkiem jadac autem dosc szybko przy nierownosciach auto za bardzo nie podskakuje i wraca w dol kiwajac sie na boki?

Adam1971 - 30-06-2010, 17:50

Chciałbym mieć 300 kucyków.

Nie jechałem inną carismą i jest trudno porównać, mnie się wydaje że buja przy większych szybkościach.

Na przeglądzie powiedzieli mi że mam tylko wywaloną jakąś gumę na drążku czy stabilizatorze ale to tylko mówili że będzie mi pukać, ale mam ciszę.

Chociaż miałem kiedyś raz tylko takie zdarzenie z tyłu siedziało trzy osoby i wjechałem w jakieś delikatne wgłębienie najpierw była górka potem dołek (nie dziura) w ulicy i usłyszałem jakby koło prawe o coś przytarło przy karoserii. Ale to tylko raz się zdarzyło.

A jak można sprawdzić w warunkach domowych sprężyny. Czy na trzepaczkach mi to wyjdzie?

Anonymous - 02-07-2010, 17:30

Jeżeli masz zajechane sprężyny to możesz to sprawdzić optycznie.
Tył przy zajechanych sprężynach powinnien mocno siedzieć.

panryjeq - 25-07-2010, 10:46

wg mnie problem tkwi wlasnie w oponach, sprawdz bierznik czy nie sa juz za bardzo zjechane
SHARK1979 - 14-08-2010, 15:20

M@teusz607 napisał/a:
zamiast pisku opony i kręcenia po asfalcie koło podskakiwało

Też miałem tak w kilku autkach takie właśnie odczucie :| amorki mam dobre, sprężyny -40 więc brak bujania a oponki jeszcze oki i też nieraz tak myślałem co to za efekt "sprężyny" :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group