Nasze Miśki - EA5A by rsob1
rsob1 - 29-06-2010, 08:46
Witam
Kupiłem Mitsu Galant 2.5 v6 98 r, przebieg 136tys, wyglada na taki:)
W ksiązce ostatni wpis na 130 tys takze pora juz na wymiane.
Niestety nie wiem jaki olej jest aktualnie zalany...
Co w takim przypadku ?
Na jaki olej go wymienic...
Ile stron tyle opinii:)
Strona castrola dobiera 0w-40
tutaj widze polecany 5w-50
prosze o porade ..
Remik - 29-06-2010, 09:18
rsob1 do naszych silników powinny być lane pełne syntetyki np Mobil1 5w50. Ja osobiście nie wiedziałem co mam zalane więc zalałem Castrola Magnateca 10w40 i strasznie mi się motor rozklekotał. Zmieniłem go na Elfa Excelium ldx 5w40 i jest cisza jak makiem zasiał.
[ Dodano: 29-06-2010, 09:22 ]
A po czym wnosisz że w 12 letnim galu masz taki przebieg? Kupiłeś od rodziny lub znajomego?
eddi1977 - 29-06-2010, 17:45
Remik napisał/a: | rsob1
A po czym wnosisz że w 12 letnim galu masz taki przebieg? Kupiłeś od rodziny lub znajomego? |
W książce napisane było,czytać nie umiesz?
plecho1 - 29-06-2010, 19:52
Tylko że wypełnioną taką książkę można spokojnie kupić praktycznie do każdego auta
rsob1 - 30-06-2010, 09:34
Remik,
ksiązka to pikus wiadomo...
ale:
1/ stan skorzanej tapicerki, pedały, gałki, itd itd
2/ opinia dobrego mechanika co do mozliwego przebiegu
3/ kontakt z belgijskim serwisem ...podali mi stan licznika przy ostatniej wizycie wrze2009 - 130 tys !, wymiana paska rorzadu przy 90 tys, olej zalany 5w/40
zwiekszaja prawdopodobienstwo realnosci ksiazki:)
no chyba ze teoretycznie ktos zrobił pomiedzy wrze2009 a czer 2010 200 tys km
P.S ksiazeczka prowadzona od 0-130 tys co 7,5 tys...
auto oczywiscie posiada i wady:) : ryski, male otarcia, małe wgniotki....w koncu pochodzi o woman:)
za to lakier 100% oryginał , chyba pierwszy wózek ktory oblukałem miernikiem cyfrowym i dosłownie co kilka cm , nadkola, dzwi, maske, dach wszystko oryginał.
żal było nie kupic rodzinnego kombi
robertdg - 30-06-2010, 10:45
rsob1, proponuje załozyć swojego bloga w dziale Nasze Miśki i przenieść ta interesująca dyskusje do tamtego działu.
P.S. gratuluje nabytku
Owczar - 30-06-2010, 10:55
rsob1, przeniosłem Twój temat tutaj, bo powstała niepotrzebna dyskusja
Edytuj pierwszy post, opisz historię, dlaczego ten galant i wrzuć jakieś zdjęcia.
plecho1 - 30-06-2010, 13:31
To jeśli tak wygląda sytuacja to gratuluję nabytku.
A jeśli chodzi o olej to dalej zalej jakiś dobry syntetyk 5w40 lub 5w50. Nie wiem czy warto zalewać 0wXX, w naszym klimacie 5w spokojnie wystarczy. Oleje są mieszalne ale możesz zastosować płukankę silnika, ja tak zrobiłem. A jeśli chodzi o Castrola to na początku z niewiedzy zalałem 10w40 i żałuję, bo silnik zaczął cykać ale po płukance i wymianie na Motula 5w50 sytuacja się uspokoiła.
rsob1 - 01-07-2010, 08:07
WItam ponownie
Zdjęcia wrzuce jak znajde troche wiecej czasu, ostatnio wszystko w biegu:)
Zna ktos jakąs stronke gdzie fachowo opisuja skrzynie automat w tym modelu i technike jazdy ?
Chodzi mi głównie o dopuszczalne przełozenia w czasie jazdy /do przodu/
Czy mozna przekładac pomiedzy D a 1,2,3 w czasie jazdy, ?
oczywiscie przy odpowiednich predkosciach dla danych biegow
Ktos zapyta - po co ? ano po to zeby redukowac na nizszy bieg celem wyprzedzania np
wg mnie mozna, wg niektorych to błąd
szukam trzeciej opinii wg fachowca .
Pozdrawiam
Hugo - 01-07-2010, 08:16
rsob1 napisał/a: | Czy mozna przekładac pomiedzy D a 1,2,3 w czasie jazdy, ? |
rsob1 napisał/a: | po to zeby redukowac na nizszy bieg celem wyprzedzania np | A od czego jest kick-down pod pedałem sprzęgła?
londolut - 01-07-2010, 08:18
Hugo napisał/a: | A od czego jest kick-down pod pedałem sprzęgła? | Czy aby na pewno
rsob1, wrzuć fotosy rekina
rsob1 - 01-07-2010, 08:22
na jakims tam forum piszą:
Nie powinno się zmieniać położenia lewarka w czasie jazdy:
- z pozycji D na 3 lub 2 lub 1
- z pozycji 3 na 2 lub 1
- z pozycji 2 na 1
- z pozycji D na N i odwrotnie
Jak w wypadku wyżej opisanym: gwałtownie wzrasta ciśnienie w układzie skrzyni, cierpią jej mechanizmy przy takim traktowaniu. W wypadku zmiany z D na N skrzynia ucierpi na skutek słabego ciśnienia w układzie a sporej prędkości - nieadekwatnej do słabszego smarowania. Można natomiast zmieniać w czasie jazdy:
- z 1 na 2
- z 2 na 3
- z 3 na D
tyle ze to dotyczy oplowskiej skrzynki...nie wiem jak w NASZEJ, chociaz bardzo podobna jest, te same biegi
rsob1 - 01-07-2010, 08:46
kick-down niby jest ale wydaje mi sie ze cos za długo mysli i słabo działa /moze 1usterka/
co innego jak auto juz masz na obrotach i tylko dociskasz gaz a co innego jak kickuś sie zastanawia i redukuje...
za duzo jeszcze nie testowałem bo sie autko rejestruje:) a nie chce kusic diabła...
rsob1 - 01-07-2010, 09:09
wrzucam narazie aukcyjne foty,
ktore na pierwszy rzut oka odrzucaja bo autko wylizane na maxa:) z drugiej strony cieszą oko i kuszą mniej doswiadczonych kupujących...
[img] [/img]
[img] [/img]
rsob1 - 01-07-2010, 09:34
Aktualnie z najwiekszych wad w aucie są:
- wkurzające obluzowane i w nienajlepszym stanie dekielki alufelg /polowanie na allegro sie rozpoczeło:), kwestia tylko rozmiaru itd...bo widze ze moje są zakładane od środka a na alle są chyba wciskane od zewn/
- lekko wkurzające klapanie przez pierwsze ok 2minuty jakiejs regulacji w nawiewie klimy...
- jestem na etapie szukania mechanika który w przyszłosci zajałby sie moim misiem
bedzie to ciezka droga , oczywiscie wiem juz o Panu LESZKU:)
p.s.
Swoją drogą ostatnio o fachowcow trudno...
Zakładałem Misiowi nowe oponki Toyo i gdybym nie stał i nie patrzył na łapy to miałbym założone odwrotnie /inside on outside / - masakra , zastanawiam sie czy samemu oleju nie wymienic, tylko nie mam gdzie za bardzo:)
Ostatnio wysnułem sobie opinie że ogromne znaczenie na negatywne opinie o roznego typu samochody ma fakt iż po sprowadzeniu dostają sie One w łapy Naszych Kochanych "Mechaników" ... bo kto naprawia nastoletnie auto a ASO ktore zresztą poziomem nie przewyzsza inne moze na plus jest gwarancja.
|
|
|