Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] PROBLEM Z WODĄ W CHŁODNICY I BULGOTANIEM
kubabecker - 04-07-2010, 14:20 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] PROBLEM Z WODĄ W CHŁODNICY I BULGOTANIEM witam i z gory dziekuje znawcą tematu za odpowiedz
Mam nastepujacy problem :
Kupiłem auto ktore ma 240tyś przebiegu 1.8 125ps i jest z rocznika 1998
1) Tak więc auto odpala (długo kręci i trzeba podać gazu) ale odpali od "strzała" na zimnym silniku falują oborty , natomiast gdy jest ciepły niekiedy zgaśnie na sprzegle ...
2) Auto niby ma uszkodzoną uszczelke pod głowicą lecz nic nie kopci? natomiast ubywa wody ze zbiorniczka wyrownawczego i cos w kabinie auta z deski rozdzielczej bulgota. W silniku dzwiek jest nie slyszalny... o co chodzi? korek od oleju jest bez osadow wody i w oleju nie ma wody ... wiec gdzie ona jest? tlumnik nie kopci?
Czy moge nim jechać w takim stanie 1000km?
pozdrawiam i dziekuje za rady.
Jeden mechanik powiedział ze to uszczelka pod glowica a inny mowi ze to pompa wody jak to sprawdzic? i czy moge nim jeździć w takim stanie slysząc ów bulgot w kabinie?
--------------KOLEJNE PYTANIE O INNE AUTO MEGANE 2 1.5Dci 2003 rok przy ruszaniu przod/tył strasznie mocno wpada w wibracje? czy moge nim jeździć? co to moze być? dziekuje mitsumaniaki przepraszam ze pytam o renaulta ale chodzi mi o diagnoze poniewaz jestem w holandii 2 autami i nie wiem ktorym wracac do polski?
plecho1 - 04-07-2010, 22:25
Jeśli chidzi o carismę to morze któryś z węży gumowych w układzie chłodzenia jest nieszczelny i na rozgrzanym silniku ucieka płyn a bulgocze bo masz zapowietrzony układ. Pompa wody też może być nieszczelna ale wymienia sie ją przaważnie przy zmianie rozrządu więc bardziej obstawiam przewody.
Odnośnie megane albo zerwana poduszka silnika albo uszkodzony docisk sprzęgła.
kubabecker - 04-07-2010, 22:38
dziekuje za odpowiedz a oba z aut moga przebyc trase 1000km ? chodzi o powrot z holandii do polski czy zostaje laweta?
[ Dodano: 04-07-2010, 22:39 ]
i jak odpowietrzyc uklad w miśku ?
plecho1 - 05-07-2010, 11:51
Układ sam powinien się odpowietrzyć, trzeba nalać właściwy stan do zbiorniczka wyrównawczego i do chłodnicy pod sam korek. Do chłodnicy dolewać aż przestanie ubywać.
kubabecker - 05-07-2010, 14:30
a do chlodnicy nalac na wylaczonym aucie? czy autko musi byc rozgrzane? a co z dojazdem do polski moge jeździc meganką z uszkodzona poduszka silnika (drga tak ze az sie przeguby trzesą...) ale tylko przy ruszaniu jak juz jade to jest ok ... nic nie czuje dziekuje za odpowiedz pozdrawiam
plecho1 - 05-07-2010, 18:59
Na wyłączonym i zimnym silniku bo na gorącym jest tam duże ciśnienie i płyn może nieźle popażyć.
Z renówką to raczej sprzęgło jak pisałem jeśli tylko przy ruszaniu masz takie objawy.
kubabecker - 05-07-2010, 22:10
okej bede dolewać i zobacze efekty pozdrawiam i dzieki za rade
rasiak1980 - 05-07-2010, 23:49
nie odkręcaj zbiornika wyrównawczego na gorącym silniku tam jest ciśnienie i woda ulega przegrzaniu w momencie rozszczelnienia układu woda zaczyna gwałtownie wrzeć można się poparzyć ubywanie wody w instalacji to prawdopodobnie nieszczelność
napisałeś że: "natomiast ubywa wody ze zbiorniczka wyrównawczego i coś w kabinie auta z deski rozdzielczej bulgota"
to sugerowało by nagrzewnice pod deską rozdzielczą
kubabecker - 06-07-2010, 18:06
no w chlodnicy wody bylo fool w zbiorniczku sucho , z tlumnika nie kopci mocy brakuje ale odpala i jeździ... i wciaz bulgocze
|
|
|