To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - 2.4 gdi NIE CHCE SIE ZAGZAC POWYZEJ 90 STOPNI

DMX - 05-07-2010, 17:14
Temat postu: 2.4 gdi NIE CHCE SIE ZAGZAC POWYZEJ 90 STOPNI
Witam koledzy moze "szukam" ale mam taki objaw ze auto normalnie osiaga prawidlowa temp tzn 1/2 wskaznika iiii... nigdy nie slyszalem wentylatora.. teraz podczas tych upalow nad woda kazde auto mialo huczace wentylatory a u mnie ta 1/2 eskaznika nie chce wejsc wyzej co to jest??
Tomek - 05-07-2010, 17:17

nie wiem czy należy się tym martwić

w jakiś gorący dzień rozgrzej auto do norm. temp. pracy, a potem postój w korku, czy tam na parkingu i obserwuj czy temp skoczy

szczerze mówiąc to u mnie jeszcze chyba nigdy aż tak nie skoczyła, ale nigdy sie nad tym nie zastanawiałem

DMX - 05-07-2010, 17:18

Uwazam ze powinna temp skoczyc a wentylator ja schlodzic i w czym problem boje sie ze to moze czujnik czy cos i zebym nie przegrzal silnika...

[ Dodano: 05-07-2010, 17:19 ]
Bylem nad woda w niedziele i jedzie sie tam na pierwszym biegu jakies 2 km po piachu i bylo z 45 stopni w sloncu a mi sie nawet wskazowka nie wychylila... i wentylatora te nie slychac..

Tomek - 05-07-2010, 17:27

gdyby był walnięty czujnik temperatury, to wskazówka by nic nie pokazywała
p_bladek - 05-07-2010, 20:28

Honda - poniżej połowy, Nissan Primera - poniżej połowy, Galant v6 - poniżej połowy.

We wszystkich Trzech egzemparzach japońskich którymi jeździłem wskazówka osiagała swoją wysokości i nie drgneła ani grama. Wyjątkiem był galant gdzie szła mi do góry i opadała, ale usunołem spadek po poprzednim właścicielu (tektura miedzy chłodnicami) i wróciło do normy, tj. dochodzi przed połowę i ani drgnie. Nie szukaj problemu gdzie go nie ma. Latajaca wskazówka tak jakbyś Chciał wskazywałaby na uszkodzenie termostatu.
Pozdrawiam.

sebo199 - 05-07-2010, 21:59

U mnie w GDI wskazówka też poniżej połowy. Z tego co udało mi się usłyszeć to wentylator załączył się tylko raz w przeszłości. Wydaje mi się że japońskie auta mają bardzo wydajne układy chłodzenia. Wystarczy porównać grubość chłodnic i ilość płynu zalewanego do układu do aut tej klasy z tamtych lat.
Hugo - 05-07-2010, 22:08

sebo199 napisał/a:
Wydaje mi się że japońskie auta mają bardzo wydajne układy chłodzenia
Dobrze Ci się wydaje. Podejrzewam, że Galant to pierwsze japońskie auto kolegi DMX, więc jeśli wskazówka przekroczy połowę skali to oznacza tylko jedno-jakiś problem. Normalnie rośnie do ok. połowy skali i NIE MA PRAWA DRGNĄĆ, choćbyś nie wiem jak i ile jeździł.
sebo199 - 05-07-2010, 22:19

Przejeżdżasz 3-4 km i już masz silnik nagrzany. Postoi godzinkę i nadal silnik ciepły. Ruszasz i po kilkuset metrach masz już optymalną temperaturę pracy silnika. I tutaj wielki plus czyli relatywnie niewielkie spalanie jak na pojemności ponad 2 litrów (biorąc oczywiście pod uwagę wiek konstrukcji) i sporą wielkość auta. Jednym słowem lepiej się nie da i jest ok!!! :thumbleft:
Kunek - 06-07-2010, 00:10
Temat postu: Re: 2.4 gdi NIE CHCE SIE ZAGZAC POWYZEJ 90 STOPNI
DMX napisał/a:
Witam koledzy moze "szukam" ale mam taki objaw ze auto normalnie osiaga prawidlowa temp tzn 1/2 wskaznika iiii... nigdy nie slyszalem wentylatora.. teraz podczas tych upalow nad woda kazde auto mialo huczace wentylatory a u mnie ta 1/2 eskaznika nie chce wejsc wyzej co to jest??


Wszystko w porządku z Twoim silnikiem, GDI to nie każde auto - to musisz zapamiętać :) Trzeba się przyzwyczaić do pracy i "normalnych" zachowań tego silnika. Poszukaj w FAQ oraz w szukajce tematów związanych z silnikiem GDI i wszystko będziesz wiedział. :D Wystarczy wpisać 2.4 GDI.
Na forum dostaniesz odpowiedź na wszystkie pytania związane z tym typem silnika.

Rafal_Szczecin - 06-07-2010, 08:14

DMX napisał/a:
Witam koledzy moze "szukam" ale mam taki objaw ze auto normalnie osiaga prawidlowa temp tzn 1/2 wskaznika iiii... nigdy nie slyszalem wentylatora.. teraz podczas tych upalow nad woda kazde auto mialo huczace wentylatory a u mnie ta 1/2 eskaznika nie chce wejsc wyzej co to jest??

tez mialem taka obawe, ze moze u mnie wentylator sie nie zalacza,bo temp raz wzrosla,ale po wymianie termostatu jest wszystko ok. zrob jedno, odpal samochod, niech osiagnie swoja temperature a potem obserwuj, podnies maske i patrz, ze wentylatory sie kreca !! ale robia to tak cicho, ze nawet tego nie slychac :D
i tak jak koledzy pisza, wszystko jest w normie.

DMX - 06-07-2010, 11:16

Ok dzieki serdeczne koledzy:) mysle ze to duzy plus na pare minusow tego silnika :) Pozdrawiam
Hugo - 06-07-2010, 11:52

Rafal_Szczecin napisał/a:
podnies maske i patrz, ze wentylatory sie kreca !! ale robia to tak cicho, ze nawet tego nie slychac
Ponieważ mają płynną regulację szybkosci kręcenia w zależności od potrzeb. Steruje tym termistor (chyba tak to się nazywa), przymocowane na górze chlodnicy. Na pełnej szybkosci potrafią nieźle szumieć.
sebo199 - 06-07-2010, 12:12

OT: DMX jakie to minusy tego silnika? Może się czegoś nowego dowiem bo nie zaobserwowałem jakiś minusów. Moim zdaniem zachowuje się jak większość silników które mają 10 lat i około 200 tys km za sobą.
Owczar - 06-07-2010, 12:35

Hugo napisał/a:
Steruje tym termistor


Dla ścisłości- tyrystor na podstawie napięcia podawanego przez ECU, który bazuje na odczycie z czujnika temp w głowicy.

Hugo - 06-07-2010, 14:35

Owczar napisał/a:
który bazuje na odczycie z czujnika temp w głowicy.
Którego? Jedno czy dwu pinowego?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group