To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - LED do jazdy dziennej listwy czy LED H4 ?

quadalcanal - 07-07-2010, 12:34
Temat postu: LED do jazdy dziennej listwy czy LED H4 ?
czy ktoś z forumowiczów montował już u siebie listwy LED'owe, może podpowiedzieć gdzie i jak zamontował? a może wybrać H4 LED-ponoć są słabe do jazdy nocnej stąd mocno się waham choć to mocno kuszące waywalić stare H4 i wstawić LED.
ariss84 - 11-07-2010, 01:04

Witaj!!

H4 LED w światła mijania to sobie odpuść, ponieważ te LED-owe pseudo żarówki nie mają żadnej homologacji, nie będzie żadnej linii światło-cienia, a poza tym to świecą tak słabo że w nocy nic nie zobaczysz. Tutaj masz link do filmiku jak świecą takie żarówki:
klik

A co do listew ledowych służących jako światła do jazdy dziennej to też nie możesz sobie zamontować takich zwykłych listew bo przy pierwszej kontroli stracisz dowód rejestracyjny. Lampa do jazdy dziennej podobnie jak lampy przednie muszą mieć homologację. W przypadku świateł do jazdy dziennej wymagany jest wytłoczony na lampie symbol kraju który wydał homologację np E4, jak i oznaczenie RL.

plecho1 - 11-07-2010, 07:03

Kolega ariss84 już praktycznie Ci odpowiedział ale jak chcesz to jeszcze poczytaj ten temat:
http://forum.mitsumaniaki...faa035e7#721124
lub ten:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=43489

Faraday - 11-07-2010, 11:47

Montowanie LEDów zamiast żarówki H4 to poroniony pomysł :roll:
LEDy nadają się na postojówki lub światełka pozycyjne... ewentualnie do jazdy dziennej. Nie oświetlą drogi w odpowiedni sposób, jak standardowe H4.
UE wmawia nam, że zarówka to zło... ale do tej pory niczego lepszego nie wymyślono.

Możesz spróbować z xenonami ale na ten temat też są rózne opinie (mam na myśli żarniki montowane w miejsce standardowych żarówek H4)

Anonymous - 16-07-2010, 11:32

Faraday napisał/a:
Montowanie LEDów zamiast żarówki H4 to poroniony pomysł .....

Możesz spróbować z xenonami ale na ten temat też są rózne opinie (mam na myśli żarniki montowane w miejsce standardowych żarówek H4)

...To co podnosisz na temat pseudo xenonów to dopiero poroniony pomysł.
POzdrawiam

Faraday - 16-07-2010, 18:13

JackD napisał/a:


...To co podnosisz na temat pseudo xenonów to dopiero poroniony pomysł.
POzdrawiam

Wyraźnie zaznaczyłem "Możesz spróbować z xenonami ale na ten temat też są rózne opinie"

To nie znaczy, że polecam takie rozwiązanie. Gdybym uważał je za dobre, to już dawno miałym xenony w Mitsu i w moim moto :roll:

quadalcanal - 17-07-2010, 16:56

faktycznie H4 to poroniny pomysł. ale zamówiłem LED'owe T4W czyli postojowe, podobnie jak w H4 jest tam az 9 diod potrojnych których moc jest większa niż postojowe i w sumie mozna spokojnie traktowac jak te do jazdy dziennej. jak tylko otrzymam diosy i zamontuje pokaże fotografie. Zwykłe H4 zostają na noc a te postojowe do jazdy dziennej.
Faraday - 17-07-2010, 19:49

No nie byłbym taki pewien czy wystarczą do jazdy w dzień...
Panowie Policaje mogą mieć inne zdanie na tem temat niz Ty :rolleyes:

Światła do jazdy dziennej muszą mieć homologację, a takie LEDy jej nie posiadają :roll:

Myślę, że najlepszym pomysłem jest montaż dodatkowych lamp do jazdy dziennej. Homologowanych i atestowanych! W Cari trzeba tylko zakupić włącznik świateł przeciwmgielnych (podwójny) i zamontować przekaźnik (mam nadzieję, że tylko tyle trzeba ;) )

Planuję to zrobić w niedalekiej przyszłości.

juar_78 - 17-07-2010, 21:06

Jak kupisz homologowane światłą do jazy dziennej, to one w więkoszości przypadkó mają automatyczny włącznik. Nie trzeba żadnych przełącznikó i przekażników. Po prawidłowym podłączeniu trzech przewodów włączają się po uruchomieniu zapłąonu i wyłączają po wączeniu świateł samochodu.
quadalcanal - 18-07-2010, 13:32

powiem tak. diody z tzw homologacją np Philipsa to 5 bodajze diod wysokiej mocy, natomiast takiej samej mocy diody ale az 9 pakuje do klosza, janość w dzień jest wieksza niż owej linijki. na allegro pelno listwe zwykłych diod ktore sa kompletnym nieporozumieniem. moj znajomy jezdzi juz 3 miesiace na takich diodach i naprawde nie dosc ze jest lepeij widoczny to policja sie nie doczepila bo ciezko odróznić klasyczne swialta miajania od mocnyhc LED w kloszu. Nawet gdyby to mozna powiedziec ze omcknela sie reka i zamiast mijania dalo sie pozycyjne a to juz mniejsze zlo niz jezdzenie bez swiatel. zamontuje pokaze na foto.
plecho1 - 22-07-2010, 10:58

Pewnie pomysł jest ciekawy ale przepisy jasno określają sprawę świateł do jazdy dziennej i jeszcze znając naszych policjantów i ich często bezsensowną drobiazgowośc wolałbym kupic światła do jazdy dziennej z odpowiednią homologacją. W poprzednim aucie miałem takie światła i przy jednej kontroli jakiś nadgorliwy policjant od razu wszystko sprawdził ale chyba się zawiódł, co było widac po jego reakcji, jak nie było się do czego przyczepic.
STomasz7 - 20-11-2010, 15:33

A ja mam taki problem, że jak wożę LEDy w postojówki to lewa strona się nie pali :( Prawa strona ok, lecz w lewej lampie świeci tylko zwykła żaróweczka, włożę diode, nie ma nic :(
Czym może być to spowodowane? Jakiś opornik trzeba dać? Nie znam się na tym :cry:

zubrin - 20-11-2010, 16:01

tez tak mialem i jak ja obrucilem bylo ok bo przy diodach jest wazny + i - jak wsadzisz odwrotnie to sie nie swieci
Jaro1974 - 20-11-2010, 16:15

Ja mam założone światła do jazdy dziennej (LED)i nikt mi się do tego nie czepia. Ale jest warunek- muszą się świecić razem z nimi tylne światła pozycyjne. Jak ktoś będzie potrzebował schematu na podłączenie to chętnie udostępnię.
rademenez - 20-11-2010, 21:10

Jaro1974 napisał/a:
Ja mam założone światła do jazdy dziennej (LED)i nikt mi się do tego nie czepia. Ale jest warunek- muszą się świecić razem z nimi tylne światła pozycyjne. Jak ktoś będzie potrzebował schematu na podłączenie to chętnie udostępnię.


To ja poprosze ten schemat na pw. A BTW gdzie masz te lampy zamontowane? No chyba ze to tylko LEDy w klosze lamp?
pzdr



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group