To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] błąd 22 - crank angle sensor - czójnik połozenia

Iushiban - 08-07-2010, 11:13
Temat postu: [1G 90-94] błąd 22 - crank angle sensor - czójnik połozenia
Witam ponownie, coś mnie userki prześladuja na poczatku tego lata.
Zaczeło się od tego że auto ni z gruchy ni z pietruchy gasło podczas jazdy. Po zakreceniu rozrusznikiem odpalał i jechał bez problemu więc problem zignorowałem.
Pewnego słonecznego dnia zgasł po raz kolejny, nie chciał odpalić- po kilku probach zakrecenia pojawiła się kontrolka "check engine"- sprawdziłem błąd 22 crank angle sensor. Poruszałem kablekami od czójnika, wypiołem/wpiołem wtyczke i odpalił.
Później też pare razy zgasnoł i też był błąd 22, ruszanie kabelkami pomogło.
Dzisiaj zgasł ponownie, ponownie błąd 22, ruszanie kabelkami nic nie dało, przygiecie pinów w gniazdach czójnika tak zeby lepiej stykały też nic nie pomogło. Sprawdziłem czy przypadkiem przewody nie zaśniedziały na łaczeniu z wtykami konektora do czójnika- są ok. Niestety auto nie odpaliło i musiałem zostawic go na drodze (musiałem jechac do pracy).
Teraz oczywiście pytania:
- czy to czujnik wymaga wymiany czy przewody, jak sprawdzić ten czójnik?
- nie wiem czy po sprawdzeniu wtyków nie pomyliłem miejscami kabli w konektorze więc jesli jest ktoś życzliwy to prosze podać mi kolejność w jakiej powinny być wpięte patrząc od strony zderzaka mam czarny, czerwony, czarny, biały.
- czy cos jeszcze mogę sprawdzić poza przewodami i samym czujnikiem? do czego te przewody (od czujnika wału) dochodzą? może gdzieś tam coś nie łaczy?

Bartek - 08-07-2010, 11:51

Czujnik do wymiany - typowe objawy. Jak się nie boisz, możesz rozkręcić go, rozłupać żywicę i podlutować styki złączki do kabli - powinno pomóc. Kable idą bezpośrednio do ECU.
Iushiban - 12-07-2010, 20:06

miałeś racje, po wymianie czujnika śmiga jak szalony, mam nawet wrażenie że ostrzej przyśpiesza choć to może subiektywne odczucie bo przez 4 dni jeździłem ojca Mndeo TDI 90KM kombiakiem a on ma do 100 jakieś 22 sekundy :/
Maretzky85 - 13-07-2010, 23:23

Może teraz zapłon jest prawidłowy :)
Iushiban - 14-07-2010, 10:50

Nie no zapłon ustawiałem lampą na 5 stopni, teraz mam 7 stopni ale nie bedę kręcił jak jest dobrze to nie ma sensu kombinować. Może te 7 stopni lepiej się sprawuje bo na benzynce 95 teraz jeżdżę.
Krzyzak - 14-07-2010, 21:20

zawsze jest pewna tolerancja - np. 5 st. +/- 2
czyli 7 mieści się w zakresie

zenek_bb - 28-07-2010, 05:18

albo ma złą kombinację pinów, w połączeniu z źle ustawionym zapłonem może nawet to jechać ;p kolejność kabelków podaje:

pin 1 czerwony 1,25mm2 (12V na zapłonie), pin 2 czarny (sygnał1), pin 3 biały (sygnał2), pin 4 czarny 1,25mm2 (zawsze masa)

Iushiban - 31-07-2010, 10:59

Panowie. Nie ma nad czym dumać- wszystko jest podłaczone i zrobione OK. Jeździ jak należy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group