To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - Wąż od chłodnicy

secki - 08-07-2010, 12:11
Temat postu: Wąż od chłodnicy
Witam,
strzelił mi górny wąż od chłodnicy (żeby było śmieszniej płyn strzelił na kopułkę zapłonu, zaczęło przerywać z rzadka i tylko dlatego zajrzałem pod maskę i to dopiero drugiego dnia :)

I teraz mam dwa pytania (z racji, ze nie jest to raczej skomplikowane sam to zrobię):

1. Czy wąż może być "byle jaki" kupiony w jakimkolwiek sklepie motoryzacyjnym czy musi być kupiony pod konkretny model (pomijam oczywiście wymiary)

2. Czy biorąc pod uwagę co się stało z górnym lepiej od razu wymienić dolny?
(czy on tez musi być jakiś specjalny czy nie i czy będzie go tak samo łatwo wymienić ?
jest tam jeszcze jakieś "owężowanie" poza tymi dwoma, które potencjalnie może strzelić?)


Z góry dzięki

PS

Duct tape czyni cuda !
Jakiś czas temu zrobiłem z niej portfel a teraz tymczasowo naprawiłem dziurawy waz od chłodnicy :)

S.

mkm - 08-07-2010, 13:57

Ja na Twoim miejscu kupilbym pod Twoj model.
Sa te weze na alegro i nowe i uzywane.
Daj ogloszenie do dzialu "kupie" to pewnie uda Ci sie kupic taniej.

Sprawdz tez dlaczego pekl stary.
Moze uklad chlodzenia niedomaga i waz dostaje zbyt duze cisnienie?
Jak pekl, ze "zmeczenia materialu" to nie ma problemu.

secki - 08-07-2010, 14:44

mkm napisał/a:
Ja na Twoim miejscu kupilbym pod Twoj model.
Sa te weze na alegro i nowe i uzywane.
Daj ogloszenie do dzialu "kupie" to pewnie uda Ci sie kupic taniej.


Widziałem tylko używke za 49zl
I pomyślałem sobie, ze w tej cenie moge kupic na pewno nowy wąż
nie koniecznie pod model ale wydawało mi się że to bedzie lepsze rozwiązanie.
(a nowych na allegro nie widziałem)

mkm napisał/a:

Sprawdz tez dlaczego pekl stary.
Moze uklad chlodzenia niedomaga i waz dostaje zbyt duze cisnienie?
Jak pekl, ze "zmeczenia materialu" to nie ma problemu.


Wydaje mi się że ze starosci, pękł dokładnie w miejscu gdzie jest sciskany przez zacisk.

Piotras88 - 26-07-2010, 21:37

Ja z konieczności kupiłem od Poloneza, pasuje po lekkim przycięciu, ale poluję na oryginał. Przyczyną była niestety głowica i za duże ciśnienie... więc lepiej sprawdź dokładnie o co chodzi
secki - 27-07-2010, 09:50

Piotras88 napisał/a:
Ja z konieczności kupiłem od Poloneza, pasuje po lekkim przycięciu, ale poluję na oryginał. Przyczyną była niestety głowica i za duże ciśnienie... więc lepiej sprawdź dokładnie o co chodzi


Pewnie warto się temu przyjrzeć dokładnie. Czyli bez mechanika i tak sie nie obędzie.

Mam jeszcze jedno pytanko do Was, przez pare dni jeździłem z wężem zaklejonym duct tape'em. I jako, ze nie zakleiłem tego dokladnie cieply plyn ciekl w dol tam gdzie, jak mi sie wydaje, jest m.in. poduszka silnika.
I teraz słychać lekkie stuki przy dodawaniu i puszczaniu gazu, nie slychac tego na wybojach itp. Tylko przy gazie ewentualnie wysprzeglaniu. Mozliwe, ze sparciala poduszka (ok 300 000tys) dokonala zywota przy pomocy cieplej wody ?

S.

Hugo - 28-07-2010, 00:00

secki napisał/a:
Mozliwe, ze sparciala poduszka (ok 300 000tys) dokonala zywota przy pomocy cieplej wody ?
Oczywiście, ze tak. Sam przebieg też dał jej napewno popalić.
secki - 28-07-2010, 09:59

To musialo byc to bo po wymianie rury i 2 dniach jazdy bez przecieku stukanie praktycznie ustalo. Co oczywiscie nie zwalani mnie z koniecznosci wymiany poduszki.

Warto je wymieniac na uzywki ?
Na allegro widzialem za cos kolo 40 zl ale nie wiadomo jaki przebieg maja za soba.
(pewnie jak zwykle dzial "kupie" pomoze :)
Poza ta poduszka z przodu ile ich jeszcze jest?
Moze warto od razu wymienic wszystkie?

Z gory dzieki za podpowiedzi/odpowiedzi !
S.

Hugo - 28-07-2010, 23:02

secki napisał/a:
Warto je wymieniac na uzywki ?
Nie. Wymienia się same wkłady na nowe.
secki napisał/a:
Poza ta poduszka z przodu ile ich jeszcze jest?
3 szt.
secki napisał/a:
Moze warto od razu wymienic wszystkie?
Niekoniecznie. Tylko uszkodzone/naderwane.
secki - 28-07-2010, 23:54

Dzieki Hugo !

Ale po chwila na googlach widzę, ze to nie takie proste znaleźć te wkłady....

Owczar - 29-07-2010, 11:00

secki, dzwoń do Japaneze:
Marek Mailk:
422154402

A odnośnie ciśnienia w układzie to sprawdź czy nie warto wymienić korek... Pewnie ząb czasu zostawił na nim już swój ślad.

Krzyzak - 29-07-2010, 11:38

kupowałem u Marka oryginalny wąż chłodnicy (akurat dolny) jakieś 5 lat temu do E32 - 65 zł + przesyłka
secki - 29-07-2010, 16:01

Owczar napisał/a:
secki, dzwoń do Japaneze:
Marek Mailk:
422154402

A odnośnie ciśnienia w układzie to sprawdź czy nie warto wymienić korek... Pewnie ząb czasu zostawił na nim już swój ślad.


Zadzwonię ale mam niemile wspomnienia (czas realizacji ;( i w ogóle pamięci o nich, hehe

O jaki korek Ci chodzi?
Jaki by nie było, rozumiem, ze chodzi jego ewentualna nieszczelność czyli niższe ciśnienie, tak?
A tu chodziło chyba, ze możne być za duże stad to pęknięcie; Jeśli dobrze zrozumiałem.
(chodź moje niefachowe oko podpowiada mi, ze to zmęczenie materiału - pękł w miejscu gdzie był zacisk, ten stary "druciany". Pękniecie jest większe po stronie zewnętrznej chyba był za mocno dociśnięty zacisk - ślady po nim sa o wiele głębsze po stronie pęknięcia niż po drugiej)

Krzyzak napisał/a:
kupowałem u Marka oryginalny wąż chłodnicy (akurat dolny) jakieś 5 lat temu do E32 - 65 zł + przesyłka


Wąż już wymieniony wiec na razie nowego nie trzeba. Ta guma silnika tylko została do wymiany.

Owczar - 29-07-2010, 16:08

secki napisał/a:
Jaki by nie było, rozumiem, ze chodzi jego ewentualna nieszczelność czyli niższe ciśnienie, tak?


Korek może powodować za niskie lub za wysokie. Ja swoim manipulowałem i pękł mi też górny przewód od chłodnicy :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group