[92-96]Lancer CB0 - Wąż od chłodnicy
secki - 08-07-2010, 12:11 Temat postu: Wąż od chłodnicy Witam,
strzelił mi górny wąż od chłodnicy (żeby było śmieszniej płyn strzelił na kopułkę zapłonu, zaczęło przerywać z rzadka i tylko dlatego zajrzałem pod maskę i to dopiero drugiego dnia
I teraz mam dwa pytania (z racji, ze nie jest to raczej skomplikowane sam to zrobię):
1. Czy wąż może być "byle jaki" kupiony w jakimkolwiek sklepie motoryzacyjnym czy musi być kupiony pod konkretny model (pomijam oczywiście wymiary)
2. Czy biorąc pod uwagę co się stało z górnym lepiej od razu wymienić dolny?
(czy on tez musi być jakiś specjalny czy nie i czy będzie go tak samo łatwo wymienić ?
jest tam jeszcze jakieś "owężowanie" poza tymi dwoma, które potencjalnie może strzelić?)
Z góry dzięki
PS
Duct tape czyni cuda !
Jakiś czas temu zrobiłem z niej portfel a teraz tymczasowo naprawiłem dziurawy waz od chłodnicy
S.
mkm - 08-07-2010, 13:57
Ja na Twoim miejscu kupilbym pod Twoj model.
Sa te weze na alegro i nowe i uzywane.
Daj ogloszenie do dzialu "kupie" to pewnie uda Ci sie kupic taniej.
Sprawdz tez dlaczego pekl stary.
Moze uklad chlodzenia niedomaga i waz dostaje zbyt duze cisnienie?
Jak pekl, ze "zmeczenia materialu" to nie ma problemu.
secki - 08-07-2010, 14:44
mkm napisał/a: | Ja na Twoim miejscu kupilbym pod Twoj model.
Sa te weze na alegro i nowe i uzywane.
Daj ogloszenie do dzialu "kupie" to pewnie uda Ci sie kupic taniej.
|
Widziałem tylko używke za 49zl
I pomyślałem sobie, ze w tej cenie moge kupic na pewno nowy wąż
nie koniecznie pod model ale wydawało mi się że to bedzie lepsze rozwiązanie.
(a nowych na allegro nie widziałem)
mkm napisał/a: |
Sprawdz tez dlaczego pekl stary.
Moze uklad chlodzenia niedomaga i waz dostaje zbyt duze cisnienie?
Jak pekl, ze "zmeczenia materialu" to nie ma problemu. |
Wydaje mi się że ze starosci, pękł dokładnie w miejscu gdzie jest sciskany przez zacisk.
Piotras88 - 26-07-2010, 21:37
Ja z konieczności kupiłem od Poloneza, pasuje po lekkim przycięciu, ale poluję na oryginał. Przyczyną była niestety głowica i za duże ciśnienie... więc lepiej sprawdź dokładnie o co chodzi
secki - 27-07-2010, 09:50
Piotras88 napisał/a: | Ja z konieczności kupiłem od Poloneza, pasuje po lekkim przycięciu, ale poluję na oryginał. Przyczyną była niestety głowica i za duże ciśnienie... więc lepiej sprawdź dokładnie o co chodzi |
Pewnie warto się temu przyjrzeć dokładnie. Czyli bez mechanika i tak sie nie obędzie.
Mam jeszcze jedno pytanko do Was, przez pare dni jeździłem z wężem zaklejonym duct tape'em. I jako, ze nie zakleiłem tego dokladnie cieply plyn ciekl w dol tam gdzie, jak mi sie wydaje, jest m.in. poduszka silnika.
I teraz słychać lekkie stuki przy dodawaniu i puszczaniu gazu, nie slychac tego na wybojach itp. Tylko przy gazie ewentualnie wysprzeglaniu. Mozliwe, ze sparciala poduszka (ok 300 000tys) dokonala zywota przy pomocy cieplej wody ?
S.
Hugo - 28-07-2010, 00:00
secki napisał/a: | Mozliwe, ze sparciala poduszka (ok 300 000tys) dokonala zywota przy pomocy cieplej wody ? | Oczywiście, ze tak. Sam przebieg też dał jej napewno popalić.
secki - 28-07-2010, 09:59
To musialo byc to bo po wymianie rury i 2 dniach jazdy bez przecieku stukanie praktycznie ustalo. Co oczywiscie nie zwalani mnie z koniecznosci wymiany poduszki.
Warto je wymieniac na uzywki ?
Na allegro widzialem za cos kolo 40 zl ale nie wiadomo jaki przebieg maja za soba.
(pewnie jak zwykle dzial "kupie" pomoze
Poza ta poduszka z przodu ile ich jeszcze jest?
Moze warto od razu wymienic wszystkie?
Z gory dzieki za podpowiedzi/odpowiedzi !
S.
Hugo - 28-07-2010, 23:02
secki napisał/a: | Warto je wymieniac na uzywki ? | Nie. Wymienia się same wkłady na nowe. secki napisał/a: | Poza ta poduszka z przodu ile ich jeszcze jest? | 3 szt. secki napisał/a: | Moze warto od razu wymienic wszystkie? | Niekoniecznie. Tylko uszkodzone/naderwane.
secki - 28-07-2010, 23:54
Dzieki Hugo !
Ale po chwila na googlach widzę, ze to nie takie proste znaleźć te wkłady....
Owczar - 29-07-2010, 11:00
secki, dzwoń do Japaneze:
Marek Mailk:
422154402
A odnośnie ciśnienia w układzie to sprawdź czy nie warto wymienić korek... Pewnie ząb czasu zostawił na nim już swój ślad.
Krzyzak - 29-07-2010, 11:38
kupowałem u Marka oryginalny wąż chłodnicy (akurat dolny) jakieś 5 lat temu do E32 - 65 zł + przesyłka
secki - 29-07-2010, 16:01
Owczar napisał/a: | secki, dzwoń do Japaneze:
Marek Mailk:
422154402
A odnośnie ciśnienia w układzie to sprawdź czy nie warto wymienić korek... Pewnie ząb czasu zostawił na nim już swój ślad. |
Zadzwonię ale mam niemile wspomnienia (czas realizacji ;( i w ogóle pamięci o nich, hehe
O jaki korek Ci chodzi?
Jaki by nie było, rozumiem, ze chodzi jego ewentualna nieszczelność czyli niższe ciśnienie, tak?
A tu chodziło chyba, ze możne być za duże stad to pęknięcie; Jeśli dobrze zrozumiałem.
(chodź moje niefachowe oko podpowiada mi, ze to zmęczenie materiału - pękł w miejscu gdzie był zacisk, ten stary "druciany". Pękniecie jest większe po stronie zewnętrznej chyba był za mocno dociśnięty zacisk - ślady po nim sa o wiele głębsze po stronie pęknięcia niż po drugiej)
Krzyzak napisał/a: | kupowałem u Marka oryginalny wąż chłodnicy (akurat dolny) jakieś 5 lat temu do E32 - 65 zł + przesyłka |
Wąż już wymieniony wiec na razie nowego nie trzeba. Ta guma silnika tylko została do wymiany.
Owczar - 29-07-2010, 16:08
secki napisał/a: | Jaki by nie było, rozumiem, ze chodzi jego ewentualna nieszczelność czyli niższe ciśnienie, tak? |
Korek może powodować za niskie lub za wysokie. Ja swoim manipulowałem i pękł mi też górny przewód od chłodnicy
|
|
|