[XX-92]Colt C50 i starsze - Od czego zacząć ?
Anonymous - 06-10-2006, 10:22 Temat postu: Od czego zacząć ? Witam wszystkich, mam następujący problem.
Wczoraj, gdy jechałem wieczorem w pewnym momencie zgasł silnik.
Przy próbie odpalenia, silnik odpala poczym zaraz gaśnie.
Podczas odpalania,gdy silnik załapie reaguje na pedał gazu ( wkręca się na obroty), niestety gaśnie, gdy odpuszczę rozrusznik.
Dokonywałem próby odpalenia na gazie jak i na benzynie z takim samym skutkiem L.
Od czego zacząć poszukiwanie przyczyny?
ROMEL - 06-10-2006, 12:23
Na początek zacznij od wysokiego napiecia...
-Kable WN
-świece
-kopułka / palec
-Cewka... to mi jest najbardziej podpadające...cewke dobrze by było sprawdzić na przyrządzie... uzwojenie pierwotne i wtórne...
LPG niszczy układ wysokiego napiecia....
Pozdr
wojmi1 - 06-10-2006, 13:49
ROMEL, niby gaz go rozpuszcz??? Jest napewno b. wrazliwe na wady w instalacji w/n ROMEL napisał/a: |
LPG niszczy układ wysokiego napiecia.... |
sprawdz elektrozawory benzy , gaz /zachowuje sie tak jak przy braku gazu-paliwa resztki ci pozwola na wysokie obroty ale tylko bez obciazenia nie ruszysz/
pasek rozrzadu /punkty/
sprawdz uklad w/n /ale watpliwe bo niewszedl bys na wysokie obroty/
masz wtrysk czy nie? jezeli gaznik to najprawdopodobniej po stronie benzyny zawiesil ci sie plywak a po stronie gazu go zabraklo
Edit tomusn: nie można pisać po polsku? interpunkcja!!
ROMEL - 06-10-2006, 14:26
WOJMI1....
Opisywałem juz nie raz dlaczego LPG niszczy układ wysokiego napięcia...
Nie chce mi sie jeszcze raz tego pisać, użyj opcji SZUKAJ - ja tego nie wymiśliłem to są fakty wynikające same z siebie... Janizacja itd....
I gaz "niby" nie rozpuszcza niczego tylko podnośi bardzo mocno WN ... nie ma znamionowego 18Kv tylko 28Kv i wtedy juz nie wytrzymuje sprzęt po jakimś czasie - dlaczego czytaj wyżej...
na temat możliwych awarii samego układu LPG czy tez przeróbek zwiazanych z ta instalacja nie wypowidam sie i nie będę sie wypowiadał... bo nie uzywam i sie nie znam
PZDR
wojmi1 - 06-10-2006, 14:59
dobra bede szukal ale smierdzi mi to czarami
bo cewka wn zyskuje nagle i gwaltowni wieksze przelozenie/z12V na 18KV benz. 12V na 28 kV/ po zmianie rodzaju paliwa no moze?
jedyne co moge ci przyznac to osprzed musi byc bardziej niezawodny -- brak koncentracji par /tez gaz/benzyny w kopule cylindra. przy lpg bardziej jalowa mieszanka o wyzszym wskazniku oktanu/105/
gdzie ta dziwaczna jonizacja chyba jedynie w cylindrze???
PRAW FIZYKI NIE ZMIENISZ- POZATYM LUBIE CZYTAC TO CO PISZESZ--NAPRAWDE MASZ DUZA WIEDZE
Hubeeert - 06-10-2006, 15:06
wojmi1, to jest nic
Tutaj jako SEMP prowadzę z nim dyskusję na forum MKP -> http://www.mitsubishiklub...=5917&KW=fasolk żebyś wiedział jaka byłą jego reakcja jak się zorientował że ja to ja
wojmi1 - 06-10-2006, 15:51
ja tam z oswiecimia .............. moze sie ktos obrazic a po co wiec ugryze sie w jezyk ide czytac te peany
Hubeeert - 06-10-2006, 15:53
wojmi1, tu na forum mm jakoś mało obraźliwe jednostki siedzą a porządna techniczna dyskusja zawsze jest w cenie
wojmi1 - 06-10-2006, 16:10
po fasolce sa przynajmniej baczki!!!
ROMEL - 06-10-2006, 16:40
hm... taaak - Hubcio - napisałeś to jakby z sarkazmem co do tamtej dyskusji... co do wyzszego napiecia to przyznałes racje... o ile pamiętam....
Chodzi tylko i wyłącznie o komore spalania.... i świece zapłonowe - a szczególnie jej elektrody...
Przy benzynie (mieszance) iskra pomiedzy elktrodami aby przeskoczyć potrzebuje 18KV (około) wszystko identyk ale na LPG (mieszance) iskra ma bardzo utrudnioną drogę przeskoku - czyli wyładowania, ponieważ brak jest odpowiedniej jonizacji miszanki... i wtedy cewka ładuje do momentu aż dostanie upustu - a że upust na świecy utrudniony to i napiecie jest wyższe... nie potrafie bardziej dogłębnie opisać - nie jest jak to Kolega zauważył pobocznie FIZYKIEM,,,
Tu jest wzmianka... proszę
A jeszcze mam pytanie,... dlaczego to awarie układu WN sa w przeważjącej wiekszości w autkach z LPG,
dlaczego są specjalne świece WN, dlaczego ludzie na umur kupuja i wyminiaja kopułki i przewody - praktycznie razem z wymianą oleju....
Zastanawiałeś sie dlaczego w każdej mądrzejszej literaturzą piszą do użytkowników LPG żeby bardzo mocno dbać o układ WN.... cześciej zaglądać, częściej wymieniać itd...
Czekam na odpowiedź - TO NIE SĄ CZARY... TO FIZYKA
Pozdrawiam
wojmi1 - 06-10-2006, 17:12
dobra to tobie nie chodzi o napiecie tylko o energie niezbedna do przeskoku iskry bo co palec zapierd....i nagle czeka az cewka zaladuje ........... koniec z bajkami regulujesz przerwa na swiecy, ustaw inny kont zaplonu. a problem przy lpg wojmi1 napisał/a: | jedyne co moge ci przyznac to osprzed musi byc bardziej niezawodny -- brak koncentracji par /tez gaz/benzyny w kopule cylindra. przy lpg bardziej jalowa mieszanka o wyzszym wskazniku oktanu/105/
gdzie ta dziwaczna jonizacja chyba jedynie w cylindrze??? |
MY SE TU SMICHY CHICHY................
A LPG DZIALA
ROMEL - 06-10-2006, 17:28
Nie.... "palec" - nie czeka.... bo jest za wolnym urządzonkiem dla cewki i napiecia żedu 20KV.....
Czytałeś artykuł.... jest wzmianka o utrudnionym zapłonie mieszanki LPG... napisz dlaczego...
Daj jakieś argumenty,,... wtedy będzie dyskusja a nie czcza gadka pisana....
Cytujesz sam siebie - ale tam nie mam wytłumaczenia bezpośredniego powodu dla jakiego musisz dbać o układ WN - dlaczego o niego musisz tak dbac przy LPG...
I tu też o tym piszą/....... o tuuuu
Czekam ,,,,,
Matejko - 06-10-2006, 17:49
wojmi1 napisał/a: | Edit tomusn: nie można pisać po polsku? interpunkcja!! |
tomek jak juz poprawiasz to poprawiaj dobrze, od kiedy nie wszedl sie razem pisze?
ROMEL - 06-10-2006, 17:50
cytat z długiego artykułu....
Dolce - Nie 26 Mar, 2006
W książce "sam naprawiam" jest opisany sposób pomiaru kabli WN właśnie omomierzem - oczywiście, że ten pomiar - w przypaku dobrej oporności kabli - nie da całkowicie pewności, iż kable nie są zużyte. Jenak jeśli zamist podczas pomiaru kabeków wyjdzie oporność sporo wyższa, lub 0 - jest to podstawą do stwierdzenia ich złego stanu. Podobie jest zresztą z cewką - pomiar oporności może okazać się dobry, natomiast cewka będzie miała np. przbicie - więc i tak będzie uszkodzona. A jeśli wyjdzie zła oporność ? A więc pomiar oporności ma sens i jest metodą wykluczenia. Co do gazu - zapłon mieszanki gazowej w stosunku do benzynowej wymaga ok. 30 % energii więcej, stąd to powszechne twierdzenie, że kable do gazu muszą być częściej wymieniane. Kable zużywają się stopniowo, ulegają zestarzeniu itp. Oczywiście mogą również ulec uszkodzeniu zaraz po zamontowaniu (wada) ale to już inna historia.
Koniec cytatu...
wojmi1 - 06-10-2006, 18:06
ROMEL, wszystkROMEL, o dla ciebie, ustalenia poczatkowe :
rodzaj i wlasciwosci mieszanki pow lpg pkt.1,2,3,4,5, 6 wnioski 7
1
sklad gaz powietrze +gaz propanbutan - w komorze spalania lepsze wymieszanie skladnikow niz mieszanek benzynowych
2
wyzsza liczba oktanowa lpg 105, benzyna 95
3
brak zjawiska samozaplonu wynika pkt 2
4
koniecznosc trafienia w fazie pracy/ pkt2.3./ zaplon nastepuje tylko iskra elektryczna
5
mieszanka na bazie lpg bardziej jalowa masa 1kg lpg zajmuje wieksza objetosc niz 1kg benzyny
stad spadek mocy a wzrost zurzycia paliwa/10-15%/ wieksza elastycznos silnika / wzrost momentu/ w/w
wyzszej temp spalania
6
jonizacja gazow - mieszanki zaplonowej przeskok iskry utrudniony w wyniku pkt 1,2,5
7
regulacja inny kont zaplonu przyspieszony ok 6 stopni /dluzej trwa luk elektryczny/ mniejsza przerwa na swiecy np 4g37 zamiast 1.1-0.6 zmiana liczby przewodniej swiecy lepsze efekty spalania przy wielu elektrodach.
8 niechce mi sie szukac po podrecznikach cytatow
ALE CHYBA COS POJOLES ROMEL ---nie psucie instalacji tylko wyzsze wymagania
prosciej sie nie da ale .... to sie postaram jestem ze wsi
|
|
|