To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E32A 1.8] aparat zapłonowy

Darou - 08-07-2010, 20:48
Temat postu: [E32A 1.8] aparat zapłonowy
Hej, właśnie wymieniłem filtr powietrza, świece, kable wysokiego napięcia, kopułkę i palec rozdzielacza. Jak ściągnąłem starą kopułkę i palec rozdzielacza zauważyłem żółty syf/smar. Zaglądnąłem głębiej, ściągnąłem czarną plastikową osłonę z uszczelką na której jest palec rozdzielacza i zobaczyłem, że w środku w aparacie zapłonowym też jest trochę upaćkane takim żółtym smarem. Nie wiem czy to norma, jeżeli nie to co mam z tym zrobić - wyczyścić? Nie wiem czy ma to wpływ na spadki obrotów? Jak wrzucam na luz to obroty spadają tak do 500, a jak się zatrzymam to wracają na 850, z tym że jak schodzą do 500 to dosyć często zaświeca się kontrolka oleju. Po wymianie tych elementów nie odczuwam różnicy. Nie wiem czy ten syf ma jakiś wpływ na to czy może mam jeszcze wyregulować obroty. W sobotę jadę do warsztatu na wymianę oleju i i standardowo regulację zaworów, może przy okazji jeszcze mechanik wyreguluje obroty.
Maretzky85 - 08-07-2010, 22:48

Czyszczenie przepustnicy z obu stron i regulacja obrotów wraz z regulacją TPSa
Hugo - 08-07-2010, 23:50

Maretzky85 napisał/a:
Czyszczenie przepustnicy z obu stron
Powiedziałbym czyszczenie przepustnicy z rozebraniem jej na czynniki pierwsze. Miałem takie same objawy w moim Galu i po w/w czynności obroty są jak marzenie, spala kilka litrów mniej LPG/100 km i zbiera się jak dziki już od niskich obrotów.
Maretzky85 - 09-07-2010, 12:07

Hugo, nie każdy umie rozebrać przepustnicę na czynniki pierwsze i ją potem poprawnie poskładać. Nawet sam pierścień w przepustnicy się dziwnie montuje ;)
Wystarczy zdemontować przepustnicę i ją z obu stron wypucować.

Darou - 09-07-2010, 12:41

Ok Panowie, zabiorę się do czyszczenia przepustnicy. Rozumiem, że demontaż w sensie odkręcenie całej przepustnicy to nie jakaś filozofia. Mam tylko pytanie co do regulacji TPS, czy jak zrobię regulację obrotów według strony Krzyżaka to wystarczy czy czujnik TPS to inna sprawa. Przyznam się, że nie wiem co to za czujnik.
Hugo - 10-07-2010, 10:05

Maretzky85 napisał/a:
Hugo, nie każdy umie rozebrać przepustnicę na czynniki pierwsze
Przecież to nie jest wcale skomplikowane, tylko na pierwszy rzut oka.
Maretzky85 napisał/a:
Nawet sam pierścień w przepustnicy się dziwnie montuje
Jaki pierścień?
Darou - 10-09-2010, 18:26

Witam, sorki że tak późno odpisuję, ale lepiej późno niż wcale. Oczywiście czyszczenie przepustnicy to był strzał w dziesiątkę. Zaraz po wyczyszczeniu obroty wskoczyły na 1100. Nie regulowałem obrotów bo w sumie utrzymują się na poziomie 1000ca. Wszystko jest ok nie ma żadnych spadków, tylko rano jak włączam to na ssaniu wchodzi na 2000/2100 ale po chwili wraca do normy. Dzięki za pomoc i pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group