To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Kody 14 i 23

Jacol76 - 08-07-2010, 21:59
Temat postu: Kody 14 i 23
Dwa dni temu po odpaleniu
po ok 4 sekundach sam gasnie i tak pare razy
Na drugi dzien odpala normalnie
Kody 14 i 23
DZieki z gory za pomoc bo z elektryki
jestem troche noga
aha motor 1.8 ohc

robertdg - 08-07-2010, 22:02

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

14. (TP) sensor położenia przepustnicy
23. Crankshaft position (CKP) sensor/ camshaft position (CMP) sensor - czujnik położenia wałka rozrządu

sniegu - 10-04-2011, 23:56

robertdg drobne sprostowanie numer 23 to nie tylko położenie wałka rozrządu ale także wału korbowego to są 2 różne czujniki i do jednego jest z tego co wiem dostęp bardzo łatwy a drugi jest gdzieś ukryty i trzeba trochę rozebrać żeby sie do niego dostać przynajmniej tak mnie oświecał diagnosta.
pawelsonx - 11-04-2011, 00:09

Zmień diagnostę.
23 to w silnikach sohc TDC sensor
a w DOHC położenia wałka

problem polega na tym że diagności korzystają z polszczonych programów które tłumacza chyba licealiści i dlatego są takie farmazony
Shaft w angielskim jest wał a cam oznacza krzywkę czyli nie krzywy wał a rozrządu wałek

sniegu - 11-04-2011, 10:45

to mi wyskoczyło po wrzuceniu z angielskiego na polski Położenia wału korbowego (CKP) sensor / pozycji wałka rozrządu (CMP) sensor dalej się nie wypowiadam bo nie jestem znawcą.
Anonymous - 11-04-2011, 10:47

w silnikach 1.6/1.8 SOHC kod błędu nr 23 wywala przy uszkodzonym czujniku położenia wałka rozrządu (powodem w 99% przypadków są zimne luty) , w przypadku czujnika położenia wału korbowego wyświetla błąd nr 22

sprawdzone w praktyce :)

sniegu - 11-04-2011, 10:49

Dlatego mówię że się nie wypowiadam bo do końca nie wiem. :)
pawelsonx - 11-04-2011, 14:27

sniegu napisał/a:
Położenia wału korbowego (CKP) sensor / pozycji wałka rozrządu (CMP)

tu masz racje ale ktoś wcześniej na forum źle zapodał opis błędu
tak jak stwierdził że gdi nie da się diagnozować spinaczem

sniegu - 11-04-2011, 15:44

czyli co pawelsonx 23 odpowiada za 2 czy jeden czujnik bo nie czaje???
pawelsonx - 11-04-2011, 15:53

a to zależy o silnika albo wałka albo TDC
ale na pewno nie wału korbowego

sniegu - 11-04-2011, 16:05

Taa mów Mi jeszcze i patrz jak to rozumuję :D ale przynajmniej wiem że jak u mnie ZNOWU wyjdzie numer 23 to to będzie czujnik położenia wałka rozrządu i nie będę musiał podjeżdżać na diagnostykę :) tak jak dla mnie temat błędu 23 jest wyjaśniony:)
Anonymous - 18-05-2011, 09:04

@ sniegu
witam, czy mógłbyś zamieścić fotkę gdzie się znajduje czujnik położenia wałka rozrządu? i może jakieś wskazówki jak się do niego dobrać (cari 1.6)
Mam wrażenie, że zaczyna mi się dziać jak coś w/w temacie i "[Cari 1.6] Problem z przepustnica i nie tylko" (kontrolka CE zaświeciła mi się dziś rano na światłach w drodze do pracy).
Na wszelki wypadek przelutowałbym sobie ten czujnik. ;) .. i może coś jeszcze co mogę samemu wykręcić i wyczyścić ?
Jak lutowanie nie pomoże to pofatyguje się na stację i sprawdzę na komputerze czy wywala jakieś błędy i ewentualnie spaliny :(

Poszukałem jeszcze na forum i znalazłem jak sprawdzić błędy..

pawelsonx - 18-05-2011, 10:55

brodix napisał/a:
Jak lutowanie nie pomoże to pofatyguje się na stację i sprawdzę na komputerze czy wywala jakieś błędy

Chcesz się brać za lutowanie a błędów sam sobie nie umiesz sprawdzić?
Jest opis w dziale FAQ jak sprawdzić błędy.

Anonymous - 18-05-2011, 12:05

pawelsonx napisał/a:
brodix napisał/a:
Jak lutowanie nie pomoże to pofatyguje się na stację i sprawdzę na komputerze czy wywala jakieś błędy

Chcesz się brać za lutowanie a błędów sam sobie nie umiesz sprawdzić?
Jest opis w dziale FAQ jak sprawdzić błędy.


Oczywiście,
podłączyłem i wymigał mi błąd 14 - sensor położenia przepustnicy

sniegu - 22-05-2011, 11:58

brodix jak mi się uda to dzisiaj wstawię.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group