[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] modyfikacja systemu pracy turbiny
M_A_V - 11-07-2010, 13:37 Temat postu: [EA6A/W 2.0TD] modyfikacja systemu pracy turbiny od tego upału chyba już mi się mózg usmażył ale naszła mnie taka myśl :
w naszym słynnym silniku 2.0 TD turbina załącza się dopiero przy 2,5 tys obrotów , powoduje to że silnik w przedziale od 0 - 2,5 tys obrotów jest bardo mało dynamiczny i mimo wciśnięcia pedału gazu do podłogi nie odczuwamy zapierających dech w piersiach przyspieszeń innymi słowy silnik muli gdzie po przekroczeniu magicznej bariery 2500 obrotów zaczyna rwać żwawo do przodu
moje pytanie brzmi czy gdyby skrócić czas reakcji turbiny do np. 1000 obrotów to czy silnik nie byłby bardziej dynamiczny ? oczywiście pewnie wiąże się to ze zwiększeniem spalania ale jazda wg mnie dawała by wtedy więcej przyjemności
zastanawiam się czy w ASO podjęli by się takiej modyfikacji ? bo przypuszczam że jest to tylko kwestia modyfikacji w oprogramowaniu
a może się mylę ???
Wszyc - 11-07-2010, 13:55
nie wiem jak u was w nowszych galantach to wygląda ale np. u mnie wszystko sterowane jest mechanicznie żeby pobudzić turbo na niższych obrotach trzeba by inne turbo po prostu wstawić które będzie pracować w innym zakresie obrotów zapewne mniejsze turbo od seryjnego nie sądzę by u was było inaczej ale może się mylę
M_A_V - 11-07-2010, 14:31
czyli jednak byłem w błędzie ponieważ jest to kwestia mechaniczna a nie oprogramowania , zatem trzebaby poszukac innej turbiny tylko skąd będe wiedział na jakim zakresie obrotów ona pracuje i czy w ogóle podejdzie do naszego silnika?
Wszyc - 11-07-2010, 15:11
Wiesz ja sobie głowy nie dam uciąć jak jest u was w EA Owczar powinien być bardziej zorientowany
Turbina to pasować będzie praktycznie każda tyle że trzeba wtedy pod nią wysterować prace silnika i nie wiem jak to u was wygląda w EA u mnie sterowanie pracą wtrysków odbywa się poprzez napędzanie wtryskiwacza z paska rozrządu czyli mechanicznie a tu nie wiem jak wygląda sprawa regulacji układu wtryskowego bo ja elektryk a nie mechanik
A co do parametrów turbin jak dobrać to ja już nie pomogę nie znam się w tej kwestii
Ale za cenę tej przeróbki i cenę sprzedaży Twojego auta masz EA5A więc ja bym odpuścił te diesle są tuningo odporne do tego samochód mógł by się zachowywać jak autobus dużo mocy z małych obrotów ale na ekspresówce jak byś leciał to już by było słabo skończyła by Ci się moc sądzę
turbo jest moim zdaniem idealne lepiej nie będzie raczej powiem Ci
robertdg - 11-07-2010, 15:41
Wszyc, turbina w EA jest chłodzona ciesza i olejem, większość turbin jest chłodzona olejem
Wszyc napisał/a: | u mnie sterowanie pracą wtrysków odbywa się poprzez napędzanie wtryskiwacza z paska rozrządu czyli mechanicznie | ło a to nowość, masz pompowtrysk ja sądziłem że u Ciebie paskiem rozrządu jest napędzana pompa wtryskowa, która pod odpowiednim ciśnieniem podaje paliwo i to ciśnienie sprawia że wtryskiwacz pracuje - czyst o mechanicznie
M_A_V, możesz zakombinować z zaadaptowaniem większego i gęściejszego koła napędowego wirnik kompresji, ale osobiście ja bym nie ryzykował, bo podejrzewam, ze ilnik by tego nie zniosł, ponadto turbina powinna efektywniej doladowywac z granicy 2000rpm, u Ciebie os jest trochę za wysoko.
Wszyc - 11-07-2010, 16:21
robertdg napisał/a: | ło a to nowość, masz pompowtrysk ja sądziłem że u Ciebie paskiem rozrządu jest napędzana pompa wtryskowa, która pod odpowiednim ciśnieniem podaje paliwo i to ciśnienie sprawia że wtryskiwacz pracuje - czyst o mechanicznie |
Czy wszystko trzeba opisywać dokładnie jest tak jak napisałeś muszę się pilnować bo robertdg czuwa przepraszam za moje wieśniackie skróty myślowe i nazwanie pompy wtryskowej wtryskiwaczem
M_A_V - 11-07-2010, 17:36
no u mnie turbina dopiero od 2500rpm leci ... nie wiem dlaczego myślałem że to standard
czyli rozumiem że tego diesla raczej nie da się "podkręcić" ? bo mi nie chodzi o jakiś tam full tuning i zrobienie z 90 KM 150 KM bardziej miałem namyśli "pobudzenie" silnika w zakresie tej turbodziury która w moim przypadku wynosi 0-2500rpm
areksz121 - 11-07-2010, 18:48
zbychu80, przez co można rozumieć sterowanie kierownicy?
M_A_V - 11-07-2010, 19:37
zbychu80 napisał/a: | Jak Ci się chce to przełóż turbosprężarkę od dwulitrowego diesla, ze zmienną geometrią. Dorób sterowanie kierownicy i ciesz się pełnym ciśnieniem od niższych obrotów. |
a bardziej szczegółowo ?? bo chyba nie jest to takie proste jak wymontowanie turbo z mojego ojca passata i wrzucenie pod moją maskę
Andrew - 11-07-2010, 21:35
robertdg napisał/a: | ponadto turbina powinna efektywniej doladowywac z granicy 2000rpm | u mnie zaczyna zbierać właśnie od 2000 rpm.
Owczar - 12-07-2010, 00:38
M_A_V, turbina powinna pompować od 2tys. Ale te modyfikacje o których piszesz są dość kosztowne.
Rozważyłbym raczej montaż blueboxa, ale znając wytrzymałość tych silników nie ryzykowałbym...
M_A_V - 12-07-2010, 11:36
a co może być przyczyną że moja pompuje dopiero od 2500rpm ??
odnośnie modyfikacji to chyba koniec tematu skoro koszty takiej przeróbki nie są adekwatne do korzyści ... a szkoda bo myślałem że tanim kosztem można pobudzić dieslowego niedźwiadka
bynajmniej dzieki za wszystkie odpowiedzi będzie dla potomnych
Owczar - 12-07-2010, 12:11
M_A_V, na początek zadbaj o stan dolotu.
Przeczyść IC, gumowe węże. Odepnij odmę, zainstaluj jakiś pojemnik na olej z odmy. Wymień filtr powietrza.
Jeśli to nie pomoże, to inną przyczyną może być sama turbina, a konkretnie jej zły stan.
Teraz, gdy są upały, można zauważyć bardzo wyraźny spadek mocy w tym TD.
Owczar - 12-07-2010, 13:26
Możesz jeszcze zerknąć w ten temat:
http://forum.mitsumaniaki...7&highlight=box
seki - 13-07-2010, 09:20
No właśnie, mi się wydawało, że turbina u mnie zaczyna pracować od 1800obr gdzieś bo od tego momentu czuć przyrost mocy. Fakt, że przy 2500obr czuć jeszcze dodatkowo lekkie zwiększenie mocy ale to raczej jest osiągany moment maksymalny wydaje mi się.
A co do pompowania turbiny to auto zupełnie nie chce jechać do 2500tyś? Bo bez turbiny to to auto na biegach powyżej 2 ma mocy i momentu dokładnie tyle ile skuter
|
|
|