Problemy techniczne - Wydolność instalacji elektrycznej.
mkm - 11-07-2010, 13:53 Temat postu: Wydolność instalacji elektrycznej. Mam niecodzienne pytanie
Czy dodanie drugiego kompletu lamp przod i tyl (z bezpiecznikami, przekaźnikami itp.), cztery halogeny z zarowkami po 100Watt (tez na przekaznikach-kazdy), podwojny wentylator chlodnicy, rozbudowane audio, plus to co normalnie jest w aucie nie spowoduja, ze instalacja, bądź alternator pojdzie z dymem?
Jeżeli miałaby nie dac rady to co musiałbym zmieniac, zeby rade dała?
plecho1 - 11-07-2010, 15:43
Trzeba obliczyć teoretyczny prąd do zasilenia twojego układu i dobrać alternator który podoła wszystkim odbiornikom. Policz wszystkie waty i podziel przez 14,5V, dodaj jeszcze z 30% a otrzymasz prąd jaki będzie musiał wygenerować alternator.
Zajc3w - 11-07-2010, 19:40
Same halogeny(4x100W) to ~ 32A więcej. Rozbudowane audio - jak rozbudowane z głową i poszło w jakość dźwięku a nie w moc łupaniny to max 100W/8A więcej. W każdym razie już na te dodatkowe halogeny wypadałoby dać mocniejszy o 30-40A alternator. Dwa alternatory odradzam, chyba że na jednym, zewnętrznym regulatorze napięcia.
Warto byłoby też zmienić przewód alternator<->aku na grubszy, tak samo aku<->buda
Bezpiecznik główny ma zwykle 80A - może być mało więc dodatkowe rzeczy na oddzielnym bezpieczniku ~60A bezpośrednio z aku, potem rozdzielone bezpiecznikami na poszczególne obwody.
Plecho1 wystarczy policzyć prąd przy napięciu nominalnym, czyli moc/12.
P.S Chcesz zmiatać innych z drogi tym światłem czy to auto na rajdy jakieś szykujesz?
rafq - 27-09-2010, 19:27
Moc, jaką generuje altek można obliczyć ze wzoru: 14,5V * amperaż podany na altku = moc jaką jest w stanie wyprodukować, ale parametry te wystąpią przy 100% sprawności zestawu (czyli nie może być odchyleń od podanych Voltów i Amperów, a z tym w praktyce bywa różnie ).
Tak jak napisał Plecho1 dolicz 30% margines i będzie latać.
P.S. popytaj w zakładach przezwajania silników czy nie zrobią Ci takiego altka.
|
|
|