[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Póło¶ka stuka
karolgt - 06-10-2006, 14:09 Temat postu: [CA4A 1.6] Póło¶ka stuka Witam
jak w temacie, cos mi sie tłukło przy hamowaniu, jakies dziwne trzaski, w sumie nie pasowalo mi to jako odgłosy z klocków. Panowie w serwisie podniesli mnie na jakies 2 metry i tak sobie jechalem, hamowanie "w powietrzu" bylo ciche,nic nie strzelalo,wszystko oki, a odgłosy pochodzily z póło¶ki (lewej jesli to ma jakies znaczenie) - w momencie jej ruszania.
Znawcy powiedzieli ze trzeba to rozkrecic,nasmarowac i zlozyc i powinno byc oki, i ile da sie to wogole rozkrecic bo np podobno w hondach sie nie da, tylko cala wymiana.
i pytanie do was, zanim oddam do mechanika, mam sie bac?
da sie to faktycznie rozkrecic, nasmarowac i bedzie ok, czy nie za bardzo i czekaja mnie wieksze wymiany?
pozdr
ROMEL - 06-10-2006, 14:31
Rozkręcić sie da... jak najbardziej - jak chcesz to nawet sam przegub Ci rozbiorę.. kulki, koronka bieżnie - wszystko osobno...
Ale czy smarowanie co¶ da?? hm... tego nie wiedz± najstarsi indianie... trzeba spróbować... to nie kosztuje duzo pracy...
Acha - pamietaj o przesmarowaniu wieloklinu który współpracuje z piast±...
POZDRO
karolgt - 06-10-2006, 14:35
a jesli smarowanie nie pomoze ? to wymiana czego konkretnie? calej póło¶ki, czy jakiegos przegubu tylko? i ile to moze wtedy kosztowac?
dzieki za odpowiedz
ROMEL - 06-10-2006, 14:49
Po stwierdzeniu który przegub wadliwy... tylko wymiana
Nie bawić sie w regeneracje... szkoda pieniedzy...
SprawdĽ sam± póło¶ czy nie jest przypadkiem krzywa - i czy wielokliny sa w należytym stanie...powiny być w stanie nienaruszonym bez względu na przebieg...
Cany s± bardzo różne za przegub zewnętrzny dasz mniej niż za wewnętrzny bo... zewnętrzny to około 200PLN wewnętrzny okoł 500PLN... piszę o takich oczywi¶cie które warto zakładać..
Pozdrówka
Anonymous - 06-10-2006, 14:56
karolgt napisał/a: | a jesli smarowanie nie pomoze ? to wymiana czego konkretnie? calej póło¶ki, czy jakiegos przegubu tylko? i ile to moze wtedy kosztowac?
dzieki za odpowiedz | A stuka przy ruszaniu? I czy stuka jak skręcisz koła w w któr±¶ stronę? Bo z tego co napisałe¶ to podejrzewał bym mały luz na przegubie wenętrznym tym od skrzyni tam moze się wyrobić nie jest to groĽne, a jak przegub w skrzyni nie ma luzów to się nie mart, odrazu mówię że nie jest on tani ostatnio jak się pytałem o zamiennik w JC to kosztował 560pln, a oryginał co¶ koło 800 pln.
karolgt - 06-10-2006, 14:59
kostuch napisał/a: | A stuka przy ruszaniu? I czy stuka jak skręcisz koła w w któr±¶ stronę? |
przy ruszaniu napewno nie,tylko przy hamowaniu, a raczej przy lekko (no moze 70%) wcisnietym hamulcu, przy nacisnieciu na maxa, nic nie slychac. Co do skrecenie kola to wydaje mi sie ze nie.
Anonymous - 06-10-2006, 15:04
Jak tylko przy hamowaniu to stawiam na krzyw± tarczę, napewno póło¶kę i przeguby możesz wykluczyć jakby to były one to by stukało przy ruszaniu lub przy skręcaniu napewno by¶ to usłyszał.
karolgt - 06-10-2006, 16:02
kostuch napisał/a: | Jak tylko przy chamowaniu to stawiam na krzyw± tarczę, napewno póło¶kę i przeguby możesz wykluczyć jakby to były one to by stukało przy ruszaniu lub przy skręcaniu napewno by¶ to usłyszał. |
teraz to juz nie wiem nic
jak mnie podniesli z samochodem na 2m w gore i tak "jechalem i hamowalem" to bylo cichutko, dopiero zlapanie reka za póło¶ke i ruszanie nia powodowało takie wlasnie strzelanie.
oki,to juz wiem ze jak cos to rozkrecac mozna a reszte to juz doradza "znawcy" po rozkreceniu.
dzieki za pomoc wszystkim
wojmi1 - 06-10-2006, 16:25
karolgt, spokojnie mozesz umys przeguby i wymienic smar na grafitowy napewno pomoze, jezeli obawiasz sie ze masz za duze luzy to najprosciej zmien strony czyli przeguby z lewej strony zamontuj na prawej a z prawej nalewej /kiedys magiki twierdzily po tej robocie ze dokonaly regeneracji i kasowaly klienty/ --- dlaczego bo beda pracowaly w odwrotnych kierunkach. ale niewiem jak u ciebie ja mam jeszcze podpore lewej polosi a wniej dwa simery i lozysko ono lubi sobie po chalasowac. Wymiana kulek w przegobach ma sens koszt ok 20-30zl w polaczeniu ze zmiana stron jw.
ROMEL - 06-10-2006, 21:29
Czy wymiana kulek ma sens...?? gdy s± juz wżery na gładziach przegubu a koronka ma wyszczerbienia....
Wymiana kulek i odwrócenie kierunku pracy jest strasznym pólzabiegiem i kwalifikuje sie do druciarstwa... tym bardziej że dobrej jako¶ci nowy przegub kosztuje 200PLN...
W skrajnych przepadkach może to nie¶ć niebezpieczne skutki - zaznaczam SKRAJNYCH
Ale jak opisujesz dokładniej objawy to co¶ oddała mi sie podejrzenie na przeguby czy półosie... trzeba by szukac jak tu ktos zauważył w ukł. hamulcowym... tacze, piasta, łożysko, zacisk...
PZDR
karolgt - 06-10-2006, 21:33
ROMEL napisał/a: | Ale jak opisujesz dokładniej objawy to co¶ oddała mi sie podejrzenie na przeguby czy półosie... trzeba by szukac jak tu ktos zauważył w ukł. hamulcowym... tacze, piasta, łożysko, zacisk...
|
no wlasnie niby objawy zaczely sie po wymianie hamulcow (szczek) dzisiaj pojechalem "niby na reklamacje" no ale okazalo sie co innego. Tak jak pisalem wyzej: jezdzilem w locie, hamowałem w locie i nie bylo zadnego strzelania, zadnych piskow itd itd,wszystko ok,a gdy mechanik zlalal za pol oske i zaczal nia ruszac na boki to byly wlasnie takie odglosy.
Hubeeert - 06-10-2006, 21:42
Luz na łożyskach??
karolgt - 06-10-2006, 21:51
ok, jak bede juz wiedzial co bylo nie tak (bo objawy ustapia) to napisze zeby przyszle pokolenia mialy pozytek
dziekuje wszystim za pomoc
Hugo - 06-10-2006, 22:01
A nie telepie kierownic± jak jedziesz?
karolgt - 06-10-2006, 22:40
Hugo napisał/a: | A nie telepie kierownic± jak jedziesz? |
nie telepie,ani podczas jazdy ani hamowania
|
|
|