To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - Szpera w 1G 4G63T 6bolt

zenek_bb - 12-07-2010, 09:43
Temat postu: Szpera w 1G 4G63T 6bolt
Witam, zakładam nowy temat gdyż opcja szukaj nie dała mi odpowiedzi. Pytanie jest w teorii proste dla kogoś kto coś wie na temat...

Ile kosztuje, na czym polega i jak zamontować szperę w 1G/T ale nie taką na 100% oczywiście, tylko taką na street (może 35%?). Od jakiegoś czasu zbieram kaskę i info na temat uturbienia itp. Liczę wstępnie na moce rzędu 280-330KM (250 troche mało, przekroczenie 350 wiąże się powoli z koniecznością kucia, wzmacniania pożądnie skrzyni itd). Od początku wiedziałem że szpera będzie konieczna żeby autko ruszało z miejsca, ale teraz chcę oszacować koszty, mieć pojęcie z czym to się je i gdzie kupić potrzebne części i czego szukać. Ile % szpery na taką moc też ciężko mi określić, proszę o propozycje. Auto będzie stało najprawdopodobniej na kapciu 235-255/35-40R17 na felach które teraz mam Alessio 17/7,5JJ ET35 (obecnie 205/40). Tylko proszę nie zaczynać dyskusji od "poco 300KM na jednej ośce" gdyż wiem co chcę osiągnąć, a auto nie ma służyć do startów, najwyżej do lotnych, pozatym na weekendy i autobahna.

HouseM - 12-07-2010, 12:33

Rozumiem ,że ciągniesz napęd do tyłu ? Bo na przodzie z taką oponą auto nie będzie skręcać nawet bez blokady dyfra. !?

Jakbym miał coś takiego konstruować to poszukał bym dyferencjału od Sierry albo Scorpio Cosworth. konstrukcja prosta jak budowa cepa i wytrzymuje bez modyfikacji do 500 koni. Ma jeszcze jedną zaletę. Jak jedziesz spokojnie to masz klasyczny napęd na jedno koło. natomiast jak ostro przyciśniesz to mechanizm się blokuje w 100%

MATi1G - 12-07-2010, 19:57

http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories

to jest takie minimum porządne od 1000$ w góre.. musisz szukać na Ebay.com,zasada działania jest prosta,oba koła dostają tyle samo mocy nie zależnie od swojej przyczepności do podłoża, jest to dobre do aut RWD i Driftu, albo w FWD do jazdy po torze , na codzień nie odczuje różnicy

300 koni na ośce to nie tak dużo , są klipera i po 400-500 koni na jednej ośce,ale cieżko tym jezdzić...hehe

zenek_bb - 28-07-2010, 05:25

no 500KM to ta... ale zaledwie 300 to pół biedy, tak jak mówię żadne starty, żadne drifty czy popisów i nie daj boże żaden napęd na tył... co to? bmw?? ;p

czyli co mati, tylko montuje ten układ różnicowy i już jest gotowe? bo chodzi o to żeby auto jechało prosto jak trochę za mocno mu depnę przy np 150... bo sobie nie wyobrażam jeszcze jak się zachowuje auto przy 150 któremu jedno koło pali gume... rozumiesz mnie? przy każdym przyspieszaniu przy 30 czy 50 by mi któreś koło goniło... bez sensu... 1000zielonych za to to dużo, szczególnie że za 250dolców można kupić do 2g... trzeba będzie coś samemu wymodzić ;> znając mnie coś wymyślę do tamtego czasu... trzeba ino przestudiować budowę mechanizmów różnicowych i i ich blokad i coś wymodze, jak wymodze to się pochwalę ;> dzięki mati

barteski - 11-08-2010, 00:17

ja bym poszukal i pomodził temat w serwisach skrzyń biegów tylko u dobrych fachmanów bo taki lebiega co wymienia olej i sprzegło wyskoczy z textem NIE DA SIE :)
zenek_bb - 11-08-2010, 01:28

ostatnio zacząłem studiować dokumentacje skrzyń mitsubishi i mam nadzieję że uda mi się coś wymyśleć bez jakiegoś druciarza, jak się uda to się pochwalę :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group