To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] komputer pokładowy

michelsz - 12-07-2010, 10:49
Temat postu: [CY3A 1.8] komputer pokładowy
Hej,

Samochód mam od 3 dni :)
Mam pytanko - denerwuje mnie, że komuter pokładowy zawsze kasuje wyniki średniego spalania i prędkości. Próbowałem zmienić opcję kasowania na manual zamiast automatycznej - niestety nie przyniosło to rezultatu.
Prośba o informację czy komuś udało się utrzymać średnie spalanie i kasować je wtedy, gdy ma się ochotę a nie kiedy komp chce.

pozdr
Michał

el_diablo - 12-07-2010, 11:22

Komp nie kasuje całkowitego średniego spalania, tylko standardowo wyświetla dzienne (czy raczej z jednej podróży, bo kasuje po ok. 4 godzinach od wyłączenia zapłonu). Do średniej całkowitej możesz wrócić w każdej chwili zmieniając opcje w kompie, tylko że po wyłączeniu zapłonu znowu wyświetlane będą wartości "dzienne". W każdym bądź razie wartości całkowite nie kasują się automatycznie - po prostu liczą się "w tle".
michelsz - 12-07-2010, 11:40

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
Swoją drogą dziwne rozwiązanie - moim zdaniem większość użytkowników chciałaby móc widzieć swoje średnie spalanie na całym baku, a nie na poszczególnych odcinkach.
Pogadam jeszcze z serwisem czy nie mogą jakoś tego przeprogramować.
Daj znać jeśli się czegoś dowiem.

pozdrawiam,
Michał

jaca71 - 12-07-2010, 11:49

michelsz napisał/a:
moim zdaniem większość użytkowników chciałaby móc widzieć swoje średnie spalanie na całym baku, a nie na poszczególnych odcinkach.

Pokaz mi którzy? ;)
Z tego co wiem nie ma możliwości zmiany żeby tryb manualny wyświetlany był non stop.
Masz samochód 3 dni i pewnie przyzwyczajenia z poprzedniego. Po pewnym czasie się przyzwyczaisz. Plus tego rozwiązania poczujesz jak Twoje wycieczki będą dłuższe niż pozwala na to pojemność baku :P Mnie to rozwiązanie na początku zdziwiło a obecnie wydaje się fajne z jednym wyjątkiem - wyciągnięcie trybu manualnego powinno być łatwiejsze. Bo paranoją jest to że trzeba się zatrzymać i ręczny zaciągnąć. Pod dystrybutorem trochę trwa reset manuala :P

waldinio - 12-07-2010, 11:53

dziwne, bo ja jak zmienie na manual i zgasze silnik a potem znów odpale to nadal mam manual :P no chyba, że mi się coś ubzdurało :D sprawdze później :)

a co do spalania na baku to licze ręcznie :P na manualu mam spalanie od nowosci :)

jac - 12-07-2010, 19:46

jaca71 napisał/a:
michelsz napisał/a:
moim zdaniem większość użytkowników chciałaby móc widzieć swoje średnie spalanie na całym baku, a nie na poszczególnych odcinkach.

Pokaz mi którzy? ;) :P


Mam samochod od kilku miesiecy i to ustawienie caly czas mnie drazni, poniewaz w przypadku pokonywania dziennych malych odleglosci okreslenie "spalanie srednie" to fikcja. co ciekawe kolega w Outlanderze ma caly czas wyswietlane spalanie srednie ktore sie NIE RESETUJE! Zatem moje pytanie brzmi, nasz software jest wadliwy czy ich jest nowszy?
Druga sprawa to dostep do ww ustawien - wg mnie porazka. Mam nadzieje ze moze w nowszych modelach pojawi sie nowe oprogramowanie ktore bedzie bardzie intuicyjne, skalowalne oraz uzytkowe od tego obecnie wgrywanego i wowczas bedzie mozliwosc jego zaktualizowania ;-) .

jaca71 - 13-07-2010, 08:55

jac napisał/a:
co ciekawe kolega w Outlanderze ma caly czas wyswietlane spalanie srednie ktore sie NIE RESETUJE! Zatem moje pytanie brzmi, nasz software jest wadliwy czy ich jest nowszy?

Trudno mi się do tego odnieść bo z tego co wiem komputer w Outku działa tak samo przynajmniej w tym sprzed liftu. Kumpel ma glonojada (z paszczą lancera) czy może tego przedliftowego? A może nie robi przerw dłuższych niż 4 godziny?

jac napisał/a:
Mam samochod od kilku miesiecy i to ustawienie caly czas mnie drazni, poniewaz w przypadku pokonywania dziennych malych odleglosci okreslenie "spalanie srednie" to fikcja.

Wszystko zależy jak na to spojrzeć. Przecież to co Ci się wyświetla nawet na krótkich dystansach też jest średnią, tylko że z krótkich odcinków :P Ja to odczytuje jako średnie spalanie dzienne albo z podróży.

BTW. na średnie spalanie nie patrzę - ekonomizer jest za to fajnym wynalazkiem.

michelsz - 13-07-2010, 09:25

Ekonomizer?
Czyżbym nie zauważył jeszcze wszystkich opcji Lancera?

jaca71 - 13-07-2010, 09:39

michelsz napisał/a:
Ekonomizer?

To taki paseczek ruszający się w rytm wciskania pedału gazu. Mnie się to podoba.
Co ciekawe niektórzy twierdzą że powinien być wyskalowany do 100L/100km i do tego w skali logarytmicznej. Ja jak zwykle się nie zgadzam ;) Skala do 20L/100km jest super bo dokładnie pokazuje spalanie przy stałej prędkości. Informacja o spalaniu z gazem wciśniętym w podłogę na drugim biegu jest zbędna i nieprzydatna do niczego. Dlatego wolę paseczek niż suche cyferki, które trzeba czytać a na pasek (lub wskazówkę jak w starych BMW) wystarczy rzucić okiem.

Reasumując: Wcześniej miałem kontakt z komputerem w megance i ten z Lancera wydawał mi się niedorobiony, głupi i toporny w obsłudze. Ale z czasem przywykłem do obecnego i uważam że jest super - najważniejsze że na raz widoczne jest spalanie chwilowe (ekonomizer/pasek) i średnie dzienne lub z dowolnego okresu. Brakuje mi tylko wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej obok wskaźnika paliwa ale mówi się trudno...

el_diablo - 13-07-2010, 11:37

jaca71 napisał/a:
jac napisał/a:
Mam samochod od kilku miesiecy i to ustawienie caly czas mnie drazni, poniewaz w przypadku pokonywania dziennych malych odleglosci okreslenie "spalanie srednie" to fikcja.

Wszystko zależy jak na to spojrzeć. Przecież to co Ci się wyświetla nawet na krótkich dystansach też jest średnią, tylko że z krótkich odcinków Ja to odczytuje jako średnie spalanie dzienne albo z podróży.


Bo to jest fikcja - ja jeźdzę głównie na krótkich miejskich odcinkach i spalanie wg komputera (za cały okres eksploatacji) mam o litr wyższe niż mierzone przy dystrybutorze. Spalanie, które komp pokazuje dla poszczególnych przejazdów najczęściej zawiera się w przedziale 14-17 litrów, natomiast przy dystrybutorze nie przekracza 12,7. Za to przy dłuższych trasach komputer jest dokładny - u mnie minimalnie zawyża (do 0,3 litra).

jaca71 - 13-07-2010, 11:45

el_diablo napisał/a:
ja jeźdzę głównie na krótkich miejskich odcinkach

Jakie to są dla Ciebie krótkie odcinki? Bo dla mnie krótkie miejskie odcinki to przedział 8-15km. Poniżej 8km to ciężko nazwać w ogóle odcinkami. To jest szarpanie z wożeniem dzieci do przedszkola, szkoły i na zajęcia polekcyjne. Odcinki po maks 2km a za cały dzień maks 10km. Wtedy na koniec dnia komputer pokazuje ponad 20L/100km.

el_diablo - 13-07-2010, 12:31

Mam ok. 6 km do pracy plus inne przejazdy na dystansach 1-3 km.
jaca71 - 13-07-2010, 12:36

el_diablo napisał/a:
Mam ok. 6 km do pracy plus inne przejazdy na dystansach 1-3 km.

Ok, na takich dystansach to co pokazuje komp jest nazwijmy to delikatnie do kosza ;)

Kamilosso - 13-07-2010, 15:00

komputer jest troche niedopracowany dlatego zatankowalem pod sam kurek i ponownie tak z robie aby obliczyc ile faktycznie on pali ( 1.8 l) bo srednie spalania na odcinkach to tak nie bardzo...
jac - 13-07-2010, 21:34

Dlaczego uwazam ze srednie wskazanie to fikcja? Na zasadzie czystej logiki i analizy wskazan tzn.: wskazania "srednie" wg komputera zawsze oscyluja mi w okolicach 9,5 - 10; wskazania srednie po wejsciu w manual to 8,5l a mierzone/liczone przy kazdym tankowaniu to srenio :lol: 8,8l. Trasy sa rozne od 10km (trasa do pracy) po dluzsze. Tak z czystej ciekawosci za trzy dni bede robic 1600km (Londek-Gdynia) i postaram sie pojechac grzecznie tzn nie przekraczajac 130 i raczej bez tempomatu. Zobacze wtedy do ilu max mozna zejsc Lancerkiem... :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group