To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Przed liftem i po lifcie a rdza

jogi_08521 - 15-07-2010, 22:27
Temat postu: Przed liftem i po lifcie a rdza
Witam. Tak się zastanawiam czy modele po lifcie tak samo atakuję rdza jak te przed liftem. Możecie coś o tym powiedzieć?
Members only - 15-07-2010, 22:33

Ja mam Miśka z 98 przed liftem, choć wygląda jak po lifcie ale niestety ruda na nadkolu jest... ale tylko na prawym. Szkoda że nie dają ocynk blachy tak jak to jest np. w Audi... już stare 80-tki miały ocynk a My sie nie doczekaliśmy jeszcze.... Chyba nie ma na to sposobu...
sampler - 15-07-2010, 23:21

ocynk byl juz w galancie dwie generacje wczesniej czyli w E3x. To ze korozja bierze nadkola w rekinach to tylko wynik niezabezpieczenia korozyjnego dwoch zgrzanych do siebie blacz nadkola zewnetrznego i wewnetrznego. Sa one jedynie pomalowane. W naszych warunkach zimowych woda dostajaca sie pomiedzy + mroz spowoduje rozsadzanie i szybka korozje. A wystarczylo je zaraz po produkcji czy zakupie przejechac jakims srodkiem
Krzyzak - 16-07-2010, 07:07

sampler napisał/a:
ocynk byl juz w galancie dwie generacje wczesniej czyli w E3x

co więcej - nadwozie E3x było cynkowane 3 krotnie a EA tylko raz...

Members only - 16-07-2010, 08:07

faktycznie, macie rację! pierwsza objawa to właśnie korozja na łączeniu dwóch blach które potem zaczynają sie wzgledem siebie rozchylać...
eddi1977 - 16-07-2010, 08:17

Krzyzak napisał/a:
sampler napisał/a:
ocynk byl juz w galancie dwie generacje wczesniej czyli w E3x

co więcej - nadwozie E3x było cynkowane 3 krotnie a EA tylko raz...


Z tego co wiem ocynk galwaniczny nie nakłada się kilkakrotnie jak na lakier.

Wiktor - 16-07-2010, 09:25

Krzyzak napisał/a:
sampler napisał/a:
ocynk byl juz w galancie dwie generacje wczesniej czyli w E3x

co więcej - nadwozie E3x było cynkowane 3 krotnie a EA tylko raz...



a możesz napisać na czym polega 3 krotne cynkowanie? bo szczerze mówiąc pierwszy raz słyszę o takiej technologii aby dany element kilku krotnie cynkować, jaką metodą odbywało się to cynkowanie?


Pozdrawiam

Krzyzak - 16-07-2010, 12:28

nie wiem - tylko o tym słyszałem...
robertdg - 16-07-2010, 17:41

Krzyzak napisał/a:
co więcej - nadwozie E3x było cynkowane 3 krotnie a EA tylko raz...
nie wydaje mi się, jaki byłby w tym sens, no chyba że przeprowadzane było cynkowanie ogniowe, tylko kto by potem pomalował ten samochód, wydaje mi się, że chodzi warstwy pośrednie powłoki, do tego podkład reaktywny z fosforanami, praktycznie przy zastosowaniu ocynku, następnie podkładu reaktywnego, a na to podkładu ekrylowego, w koncowej fazie lakieru, taka powłoka powinna mieć gwarancje na conajmniej 20lat, wiadome jest jednak, że karoseria w aucie pracuje, połaczenia zgrzewane dostaja po tyłku, pomiędzy blachami w wyniku róznic temperatur odklada się wilgoć i niestety te czynniki bardzo szybko decydują o powstaniu korozji.
sampler - 16-07-2010, 22:31

tak czy inaczej mam oba rodzaje galanta i od razu moge powiedziec ze o blachy w EA trzeba o wiele bardziej dbac niz o te w E3. Te stare galanty nie maja klopotow z tylnymi nadkolami czy kielichami.
Krzyzak - 16-07-2010, 22:59

ja także mam oba takie Galanty i E3x rdzewieje tylko w miejscu, gdzie był klepany po stłuczce
natomiast EA - kielichy, nadkola tylne + oczywiście to, co robione było po stłuczce...

o tym 3x cynkowaniu to chyba w Grudziądzu rozmawiałem z jakimś japońcem i może źle zinterpretowałem jego wypowiedź

deejay - 16-07-2010, 23:20

ale i tak Darku jest przepaść jesli chodzi o blachę w E33 i w EA :wink: , mój poprzednik E33 ma juz 21 lat a wyglada lepiej niz niejeden EA :D
eddi1977 - 16-07-2010, 23:21

Może chodziło o grubość warstwy ocynku bo ta zależy od czasu nakładania,można ocynkować w 5 min i w 20.Jak kupiłem swoje auto to trudno było znaleźć rdzę,jedna zima to zmieniła.Może japońce nie przewidzieli że w XXI wieku w zimie będą sypać sól na ulice? 8)
Hugo - 17-07-2010, 00:15

eddi1977 napisał/a:
Może japońce nie przewidzieli że w XXI wieku w zimie będą sypać sól na ulice?
Japońce nie wiedzieli, że jest taki kraj jak Polska, gdzie sypie się sól na drogi zimą :D
tommyc1 - 17-07-2010, 07:13

Hugo napisał/a:
eddi1977 napisał/a:
Może japońce nie przewidzieli że w XXI wieku w zimie będą sypać sól na ulice?
Japońce nie wiedzieli, że jest taki kraj jak Polska, gdzie sypie się sól na drogi zimą :D


Japońce dobrze wiedzą, że jest Polska i nawet gdzie ona jest, bo m.in. kochają Chopina i lepiej od przecietnego Polaka się orientują, że był on Polakiem (u nas jakoś dziwnie często odpowiadają rodacy, że Francuzem, he he).
Natomiast z blachą w EA wyraźnie przyoszczędzili. Jakoś na starych CarinachE nie wyłazi tak rdza jak na EA, więc nie uogólniajmy, że "Japońce nie wiedziały". Jeździłem starszą od mojego miśka corollą i też nie miałem problemu z rdzą a tyle samo soli przyjmowała przecież. Dali ciała i tyle. Podobnie jak z wiecznie łamiącymi się nadkolami (przednia płyta z wentylacją)-w innych się jakoś trzymają. Ma po prostu galant EA kilka poważnych niedoróbek i blacha jest jedną z nich, nie ma co usprawiedliwiac tego zimami w Polsce. ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group