To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - po wymianie rozrządu głośniej chodzi

dinero47 - 21-07-2010, 00:55
Temat postu: po wymianie rozrządu głośniej chodzi
Witam wszystkich Mitsumaniaków, od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Outlandera 2.0 2004 rok. Mam następujący problem po wymianie rozrządu(3 rolki, 2 paski, pompa wody bez napinacza hydraulicznego) auto zdecydowanie głośniej chodzi, szczególnie od 3 tys obrotów w górę, takie buczenie. Czytając różne fora natknąłem się na kilka sugestii:
1. rozrząd został przestawiony - tą opcję wykluczam bo patrzyłem na ręce i znaki się zgadzały
2. za mocno naciągnięty pasek rozrządu - możliwe
3. zle ustawiony jest walek balansowy (od paska rozrzadu) - ustawia sie na znak + wkretak, a tutaj mógł być na sam znak ustawiony - nie wiem czy to dotyczy mojego autka bo podobny problem znalazlem na forum dotyczące akurat Galanta, ale jesli w moim aucie jest taka możliwość to prawdopodobnie tak się stało
Proszę o sugestie i porady.
Pzdr
dinero47

m@rcin - 21-07-2010, 23:45

Może być wina paska(zamiennika) że głośniej pracuje podobno na paskach MITSUBOSHI pracują silniki ciszej ja mam pasek continental i silnik pracuje głośniej tzn słychać już pasek rozrządu :?
dinero47 - 23-07-2010, 13:31

problem rozwiazany teraz znowu chodzi cichutko, informacja dla potomnych
przy ustawianiu rozrzadu, walek pompy oleju trzeba ustawic(napedza drugi walek balansowy) na znaki plus po wykreceniu odpowiedniej sruby z bloku wsadzic 4,5 cm srube wchodzi co drugi obrot walka pompy oleju.
Jesli ktos jest zainteresowany mam manuala serwisowego do tej wersji a nie ma go w dziale download, sam chyba bezposrednio go tam wrzucic nie moge.
Pzdr
dinero47

elektryk - 24-07-2010, 12:55

Ja miałem ten sam problem po wymianie rozrządu. Miałem tak że ciut poniżej 3 tyś obrotów zaczynały się dziwne odgłosy, które tuż powyżej 3 tyś się kończyły. Wymianę rozrządu robiłem w serwisie, a później sam szukałem w domu (bo był weekend) co jest nie tak. Okazało się że jakiś czas temu wyleciała jedna śruba trzymająca osłonę kolektora wydechowego i katalizatora. Przy wymianie rozrządu zapewne ktoś oparł się ręką albo puknął kluczem. Po dokręceniu odgłos zniknął.
Daniel_Sz - 15-11-2011, 23:02

dinero47, dinero47,
Witam
Czy możesz na maila przesłać mi ustawianie rozrzadu na mojego maila. Mój mail:
daniel-szymczak@wp.pl

Dziękuję i pozdrawiam:

Daniel

blaksan - 21-11-2011, 21:24
Temat postu: Re: po wymianie rozrządu głośniej chodzi
dinero47 napisał/a:
Witam wszystkich Mitsumaniaków, od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Outlandera 2.0 2004 rok. Mam następujący problem po wymianie rozrządu(3 rolki, 2 paski, pompa wody bez napinacza hydraulicznego) auto zdecydowanie głośniej chodzi, szczególnie od 3 tys obrotów w górę, takie buczenie.


Podeślij mi proszę ten manual
Kod:
blaksan@gmail.com
.
Mam wrażenie, a może to tylko przewrażliwienie, że u mnie jest podobnie. Chociaż u mnie auto chodziło zarówno przed wymianą i po wymianie rozrządu głośniej w tych granicach obrotów. Generalnie powyżej 120 km/h jazda jest dosyć upierdliwa pod względem hałasu (jakby huczenie-buczenie od przodu auta)

Lewy1978 - 30-11-2011, 11:31

dinero47 napisał/a:
problem rozwiazany teraz znowu chodzi cichutko, informacja dla potomnych
przy ustawianiu rozrzadu, walek pompy oleju trzeba ustawic(napedza drugi walek balansowy) na znaki plus po wykreceniu odpowiedniej sruby z bloku wsadzic 4,5 cm srube wchodzi co drugi obrot walka pompy oleju.
Jesli ktos jest zainteresowany mam manuala serwisowego do tej wersji a nie ma go w dziale download, sam chyba bezposrednio go tam wrzucic nie moge.
Pzdr
dinero47


mam dokładnie ten sam problem, poproszę o manuala (lewy@hot.pl),
może uda mi się samemu coś z ty zrobić,
a może umówimy się, podjadę i pomożesz mi to zrobić (oczywiście nie za darmo), bo nie jestem orłem mechaniki
pozdrawiam

bleki28 - 27-03-2015, 15:46

ten sam problem proszę o manuala pawelkucharski80@o2.pl z góry dziekuję
Bizi78 - 27-03-2015, 16:33

bleki28 napisał/a:
ten sam problem proszę o manuala

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33519

bleki28 - 27-03-2015, 18:09

panowie która to jest śruba w bloku silnika do zablokowania wałka balansowego napędzanego zwałka pompy olejowej proszę o foto lub szkic jadę jutro na reklamacje wymiany rozrządu cyrk mechaniory
Bizi78 - 27-03-2015, 20:25

Tutaj masz instrukcję od galanta silnik 4G63 SOHC, w outku jest DOHC:
http://www.akbi.pl/mp/pdf/rozrzad_4g63.pdf
http://www.samnaprawiam.c...mitsubishi.html
Otwór inspekcyjny jest chyba w tym samym miejscu.
Tutaj masz pokazane na filmiku około 2min:
https://www.youtube.com/watch?v=d_ZLdZFj7tM

Rino - 16-04-2015, 21:17

Witam wszystkich. Chcialbym sie podlaczyc pod temat. Otóz po wymianie rozrzadu silnik zaczął drgac. Rozrzad ustawiony na znaki i oczywiscie wałek balansowy zablokowany. I nie mam pojecia dlaczego tak jest ze silnik wpada w taki rezonans. przed wymiana było wszystko ok. Koledzy naprowadzcie mnie co zle robie itp. prosze rowniez o wyrozumialosc. pozdrawiam
marcin123 - 16-04-2015, 21:26

drugi walek balansowy w kadłubie. temat znany na forum. mało który mechanik o nim wie.ja też jechałem do poprawki z kartką
Rino - 16-04-2015, 22:00

Ale obydwa walki (ten na pasku krotkim i głownym) jest ustawione na znaki
Znaki wałkow rozrządu sa ustawione, wał na znaku GMP, no i walki balansowe tak samo.

krzychu - 17-04-2015, 06:56

Rino - a jak go zablokował? Tu nie chodzi o znaki (bo takich na tym ukrytym nie ma), a zablokowanie. Taka drobna różnica, a bardzo trudna do zrozumienia (szczególnie dla mechaników z dużym stażem).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group