To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Pajero nawiew

Gobio - 21-07-2010, 10:41
Temat postu: Pajero nawiew
Witam. W związku, że na dworze zrobiło się ciepło i nie każdy ma szczęście posiadać w swoim misku klimę zacząłem przyglądać się pracy nawiewu w moim aucie. Pojarka krótka 95rok. Co zauważyłem, mianowicie brak reakcji na ustawienie różnych trybów nawiewu. Wentylator działa w różnych zakresach natomiast nawiew nie reaguje w żaden sposób. Jak się domyślam nawiew jest elektrychny(nie na linki) więc się zastanawiam czy nie odpowiada za to spalony jakiś bezpiecznik, chodź wszystkie po sprawdzeniu okazały się sprawne. Macie może jakieś pomysły?

Pozdrawiam
Gobio

gołąb - 21-07-2010, 11:53

Myślę że sam przełącznik jest uszkodzony.
Faraonix - 21-07-2010, 13:43

jezeli masz pokretla to jest raczej mechaniczna wersja z linkami, mogla spasc i tyle. Wersje z wyswietlaczem predzej maja elektryczne sterowanie ale te chyba juz maja klime w standardzie.
Gobio - 21-07-2010, 13:59

Zgadza się to jest wersja z pokrętłami. Zaglądałem tam i nigdzie nie widziałem linek ani przy sterowaniu nawiewem jak i przy sterowaniu temperaturą. Ale może słabo patrzyłem bo tylko po zdjęciu schowka. Przy okazji czy w tych rocznikach Pajero był gdzieś montowany filtr pyłkowy?
altmarcin - 21-07-2010, 14:15

Wyciągnij schowek przed siedzeniem pasażera (opróżnij go, przekręć boczne zęby plastikowe, schowek będzie wisiał na zawiasie). Wtedy wszystko widać: linki, dmuchawę, reakcję urządzeń na pokrętła, itd. W moim nie ma filtra kabinowego. Po prostu powietrze wchodzi z zewnątrz do skrzynki z dmuchawą i jest rozprowadzane zgodnie ze wskazaniami pokręteł..
Gobio - 21-07-2010, 15:11

No właśnie tak sprawdzałem jak podpowiada altmarcin tylko regulacja nawiewu jest ostatnia i tam juz nie wiele widać. :( No nic bedę musial jeszcze raz zobaczyć. Ciekawe jak jest tam zaczepiona ta linka?

[ Dodano: 25-07-2010, 13:12 ]
Aby zakończyć temat kilka słów jak sobie poradziłem z problemem. Jak pisałem na początku nie dawało mi spokoju, że nawiew nie reaguje na kręcenie pokrętłem. Wczoraj rozebrałem cały panel(nie jest to skomplikowane 20min roboty) i okazało się, że faktycznie sterowanie jest na linkę. W panelu było wszystko na swoim miejscu tylko linka spadła z bolca ulokowanego nad pedałem hamulca. Po założeniu wszystko działa jak należy. :biggrin:

richat - 02-12-2010, 22:32

a czy ktoś wie gdzie w II jest filtr kabinowy, cos mi spadla wydajnosc nawiewu i widocznie cos sie przytkalo, a za cholere nie wiem gdzie moglby być filtr kabinowy.
zbyszekm2 - 02-12-2010, 22:49

richat napisał/a:
a czy ktoś wie gdzie w II jest filtr kabinowy, cos mi spadla wydajnosc nawiewu i widocznie cos sie przytkalo, a za cholere nie wiem gdzie moglby być filtr kabinowy.

P2 nie ma filtra kabinowego.
Może masz syf na parowniku klimy, albo na nagrzewnicy i przytkane są lamelki przez które przelatuje powietrze?

richat - 03-12-2010, 17:02

zbyszekm2 napisał/a:

P2 nie ma filtra kabinowego.



W katalogu intercars do P2 jest niby taki filtr http://je.pl/xwp5 Natomiast w katalogu Mann wygląda to tak http://je.pl/lyk8

Dziś to rozebrałem częściowo i wyczyściłem ile się dało, ale dokładnie żeby wyczyścić trzeba odkręcić rurki z parownika (wersja z klimą) od strony silnika i całość wyjąć zza schowka. W lamelkach jest bardzo dużo cicików - wacików z Topoli.

U mnie wersja bez filtra kabinowego, ale da się zrobić na przyszłość gęstą siateczkę na podszybiu.

Goliasz - 23-07-2015, 19:27

Witam,
mam problem z głównym (przednim) nawiewem, a mianowicie: dmuchawa chodzi na wszystkich biegach, lecz nawiew jest bardzo słaby. Po zamknięciu obiegu jest tak samo.
Przełącznik ustawiania kierunków również działa jak powinien. Nawiew na najwyższym biegu chodzi mniej więcej jak na drugim biegu w większości samochodów ze sprawnym nawiewem.
Ogrzewanie także jest słabe, sprawdzałem przewody od nagrzewnicy i oba - zasilający i odpływ są równo gorące.
Wszystko wygląda na to, jakby coś blokowało przewód od dmuchawy do kratek.
Jeżeli to jest przyczyna, to czy można się dostać do tego bez rozbierania połowy deski rozdzielczej?
Jeżeli tak, to jak to zrobić, a może ktoś miał podobny przypadek i była to inna przyczyna?

Nikt nic nie wie?

Dzisiaj wziąłem się za nawiew: rozebrałem schowek i dotarłem za wiatrak dmuchawy - pomiędzy nim, a przewodem do kratek jest "chłodniczka", która wygląda jak nagrzewnica, ale na pewno nią nie jest, bo ona jest na podszybiu.
Otóż ta "chłodniczka" była mocno zabrudzona i było w niej pełno syfu.
Odkurzyłem ile się dało odkurzaczem, nawiew trochę się poprawił, ale nie zadowalająco.
Co to jest za "chłodniczka" i do czego ona służy?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group