[97-04]Galant EAxA/W - Pali się SRS kod błędu B0122
marcinsz08 - 22-07-2010, 09:34 Temat postu: Pali się SRS kod błędu B0122 Witam
Czy błąd srs 22 Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - niski sygnał wejściowy, oznacza że napinacz do wymiany czy może jakiś niekontakt?
Błąd mam od zakupu, poprzedni właściciel (Niemiec twierdził że wyjmował fotel), fachowiec który odczytał błąd nie mógł go skasować (albo nie potrafił) więc ostatnia deska ratunku FORUM
Co powinienem sprawdzić przed wycieczką do serwisu (dodam że wolałbym żeby poduchy działały jak należy)
Dzięki za wszystkie sugestie
Pozdrawiam
Marcin z Gdańska
Galant 97 2.0 benz
tomrom - 22-07-2010, 09:50
Przed jakimkolwiek odłączaniem poduszek powietrznych trzeba koniecznie najpierw odłączyć akumulator i odczekać nawet jakąś godzinę.
Jeśli koleś wyjmował fotel na podłączonym aku to może być to przyczyną stałego świecenia kontrolki.
Z tego co słyszałem to jedyną opcją jest ASO lub wizyta u kogoś innego kto ma moduł diagnostyczny MUT-II
marcinsz08 - 22-07-2010, 11:03
To że będę musiał wybrać się do ASO to już wiem ale zanim pojadę wolę wszystko sprawdzić, wtyczki, styki itp, może sprawdzić jakiś czujnik? Może ktoś ma jakieś konkretne propozycje na co zwrócić uwagę
Jeżeli pojadę do ASO i stwierdzą to samo co pan X (który dysponował według mnie odpowiednim sprzętem, tylko troszkę umiejętności zabrakło), wracam do punktu wyjścia z portfelem chudszym o 150zł
Nie jest problemem wymienić napinacze czujniki i wszystko co jest z tym związane , sztuką jest wymienić to, co rzeczywiście nie działa , a jeśli przyczyną jest jakiś brak styku to cóż mi da skasowanie błędu jeśli po wyjeździe z ASO problem może wrócić i tak wkoło
swinks_UK - 22-07-2010, 12:19
Jest tak jak już ci napisano.
Nieumiejętne rozłaczanie elementów z poduchami prowadzi to wygenerowania błędu, który będzie się świecił aż go się skasuje.
Pytanie teraz, masz poduchy w fotelach? Wyciąganie foteli z auta bez zachowania procedury odpinania poduch to najczęstsza przyczyna palącej się lamki srs.
Przyczyną wygenerowanego błędu może być także niewłaściwe ściąganie kiery (to samo co z fotelami), lub naderwana taśma w kierownicy (jak się ją źle założy przy ponownym składaniu kiery), to następna częsta przyczyna powstania błędów.
Kasowanie skuteczne raczej tylko za pomoca urządzeń pracujących z protokołem MUT-2 lub 3.
marcinsz08 - 22-07-2010, 12:46
najpierw odpowiedź na pytanie swinks-a
W fotelach są poduchy
O tym w jaki sposób, czym i gdzie się diagnozuje przeczytałem na forum (dlatego pojechałem do warszatu który jak twierdził właściciel odczytuje i kasuje błedy w miśkach), dziękuję więc za uwagi utrzymane w kontekście trzeba jechać do ASO
natomiast widzę że niezbyt dokładnie napisałem o co mi chodzi
mianowicie chodzi o interpretację błędu odczytanego z komputera przez "fachowca" u którego byłem
mianowicie błąd SRS (chodzi o poduszki lub wszystko co z nimi jest związane ) i dalej
Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - niski sygnał wejściowy
jak to interpretować
dodam że na wykazie błędów ktry posiadał ów "magik" były jeszcze
00 "Poduszka powietrzna kierowcy - usterka"
01 "Poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność"
02 "Poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy"
03 "Poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy"
05 "Poduszka powietrzna pasażera - usterka"
06 "Poduszka powietrzna pasażera - sygnał poza zakresem/wydajność"
07 "Poduszka powietrzna pasażera - niski sygnał wejściowy"
08 "Poduszka powietrzna pasażera - wysoki sygnał wejściowy"
10 "Boczna poduszka powietrzna kierowcy - usterka"
11 "Boczna poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność"
12 "Boczna poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy"
13 "Boczna poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy"
15 "Boczna poduszka powietrzna pasażera - usterka"
16 "Boczna poduszka powietrzna pasażera - sygnał poza zakresem/wydajność"
17 "Boczna poduszka powietrzna pasażera - niski sygnał wejściowy"
18 "Boczna poduszka powietrzna pasażera - wysoki sygnał wejściowy"
20 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - usterka"
21 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - sygnał poza zakresem/wydajność"
22 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - niski sygnał wejściowy"
23 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - wysoki sygnał wejściowy"
25 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #2 - usterka"
26 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #2 - sygnał poza zakresem/wydajność"
27 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #2 - niski sygnał wejściowy"
28 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #2 - wysoki sygnał wejściowy"
30 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #1 - usterka"
31 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #1 - sygnał poza zakresem/wydajność"
32 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #1 - niski sygnał wejściowy"
33 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #1 - wysoki sygnał wejściowy"
35 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #2 - usterka"
36 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #2 - sygnał poza zakresem/wydajność"
37 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #2 - niski sygnał wejściowy"
38 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #2 - wysoki sygnał
skoro błąd u mnie ma nr 22 to według wykazu ni jak nie pasuje do poduszek
chyba że do odczytania błedu użyto niewłaściwego urządzenia
zatem czy ktoś się orientuje czy taki błąd j/w jest możliwy w galu i co może oznaczać
pozdrawaim
pipi_ja - 22-07-2010, 16:59
Miałem ten sam błąd. Po wypadku szwagier wyciągnął fotele i odpalił samochód. Po poskładaniu lampka cały czas sie świeciła. Miejscowy elektryk podłączył siakieś fajne urządzenie, jakiś kombajn do "wynalazków" jak sam stwierdził. Odczytał 2 błędy, pierwszy ten o którym wspomniałeś a drugi coś z napinaczami pasów. U mnie skasował go bez problemu i teraz jest ok. U Ciebie może być rozwalone jakieś połączenie, kostka, przewód. Może siedzenie masz po strzale tylko zregenerowane i o tym nie wiesz. W każdym razie skoro nie szło go skasować więc na chłopski rozum cały czas jest jakiś problem.
W ASO przypadkiem mogą kazać wymienić fotel bo znam takie przypadki
marcinsz08 - 22-07-2010, 20:11
Misiek do końca eksploatacji w Niemczech prowadzoną miał książkę serwisową, i nic o dzwonkach nie było aczkolwiek nigdy na 100% nie można tego wykluczyć, sprawdzę kostkę pod fotelem i czujnik przy pasie, a może jeszcze gdzieś coś jest na co powinienem zwrócić uwagę? Jak go kupowałem to miałem wrażenie że był świeżo po praniu tapicerki, może wtedy coś wyciągnęli/zalali (takie moje gdybanie),
istotne jest to że błędu nie można było wykasować (a przynajmniej mój "magik" tak powiedział"), czyli problem dalej istnieje
jeżeli to nie-kontakt, brak styku itp to po wyczyszczeniu kostek i próba skasowania powinna się powieść (tak mi się wydaje)
Nie mam doświadczenia z diagnostyką komputerową i chciałbym uniknąć kosztów
a w ASO mogą mi powiedzieć" wymienić fotel" jak nie zadziała to"wymienić napinacz"
jak nie zadziała to znowu coś i tak wkoło (co ich to obchodzi przecież nie oni płacą) dlatego tak sobie dywaguję na forum
jutro przejrzę styki i podjadę do innego speca od diagnostyki,(nawet się zrymowalo )
pipi_ja - 23-07-2010, 20:00
Wydaje mi sie, że problem powstał właśnie przy praniu środka. Powyciągali fotele i włączyli zapłon. I teraz tak, albo źle pospinali kostki i błedu nie mozna skasować,albo tez urządzenie elektryka odczytało a nie potrafi go usunąć. Jeśli samochód nie był walony to może być głupota. Co ciekawe u mnie błąd wspominał coś o napinaczu pasa a ja nic takiego u siebie nie znalazłem a rozebrany miałem cały pojazd do gołej blachy.
metzger - 21-07-2011, 13:16
może mi ktoś powiedzieć dlaczego lista błędów podana przez kolegę marcinsz08
Cytat: |
00 "Poduszka powietrzna kierowcy - usterka"
01 "Poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność"
02 "Poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy"
03 "Poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy"
05 "Poduszka powietrzna pasażera - usterka"
06 "Poduszka powietrzna pasażera - sygnał poza zakresem/wydajność"
07 "Poduszka powietrzna pasażera - niski sygnał wejściowy"
08 "Poduszka powietrzna pasażera - wysoki sygnał wejściowy"
10 "Boczna poduszka powietrzna kierowcy - usterka"
11 "Boczna poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność"
12 "Boczna poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy"
13 "Boczna poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy"
15 "Boczna poduszka powietrzna pasażera - usterka"
16 "Boczna poduszka powietrzna pasażera - sygnał poza zakresem/wydajność"
17 "Boczna poduszka powietrzna pasażera - niski sygnał wejściowy"
18 "Boczna poduszka powietrzna pasażera - wysoki sygnał wejściowy"
20 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - usterka"
21 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - sygnał poza zakresem/wydajność"
22 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - niski sygnał wejściowy"
23 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - wysoki sygnał wejściowy"
25 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #2 - usterka"
26 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #2 - sygnał poza zakresem/wydajność"
27 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #2 - niski sygnał wejściowy"
28 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #2 - wysoki sygnał wejściowy"
30 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #1 - usterka"
31 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #1 - sygnał poza zakresem/wydajność"
32 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #1 - niski sygnał wejściowy"
33 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #1 - wysoki sygnał wejściowy"
35 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #2 - usterka"
36 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #2 - sygnał poza zakresem/wydajność"
37 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #2 - niski sygnał wejściowy"
38 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #2 - wysoki sygnał
|
różni się od tej listy, która jest w manualu?
swinks_UK - 21-07-2011, 13:46
marcinsz08 napisał/a: |
mianowicie chodzi o interpretację błędu odczytanego z komputera przez "fachowca" u którego byłem
|
Już wiesz czemu...
metzger - 21-07-2011, 14:29
dzięki swinks_UK, a możesz mi powiedzieć (Ty albo ktoś inny) co mam zrobić z błędem 31? Z tego co widzę przyczyną jest za wysokie napięcię na kondensatorach w SRS-ECU.
robertdg - 21-07-2011, 14:52
metzger, sposób diagnozy tego błedu podany przez Manual:
"Wymienić SRS-ECU"
brodzky - 21-07-2011, 16:08
W moim przy zakupie świeciło SRS ale sprzedawca miał na swój koszt (albo nie biorę) usunąć gdyż, jak twierdził, wyjmował fotel kierowcy. Magiki z jakiegoś serwisu ładnego stwierdziły, że się wszędzie podepną poza SRS-ECU, w niemieckim ASO Mitsubishi skasowali mi to w 5 sekund gratis. Pan włożył MUTa, kliknął, przekręcił dwa razy kluczyk i po sprawie.
Możliwe, że jak faktycznie wyjmował ktoś fotel to błąd jest fałszywy i do usunięcia. Ale w polskim ASO to raczej 150-200zł zapłacisz za podpięcie MUTa.
metzger - 21-07-2011, 20:37
nic nie było wyjmowane, błąd nie daje się usunąć, mechanik próbował kilka razy. Ile może kosztować ecu-srs? Bo chyba nie ma co się bawić w przelutowanie kondensatorów?
mar111cin - 21-07-2011, 21:02
a najprostszą metodę próbowałeś? odepnij minus akumulatora i go odłóż gdzieś na bok. Zanurkuj pod siedzenia i zobacz czy wtyczki są popodpinane. Podłącz ponownie akumulator i zobacz czy dalej masz błąd.
|
|
|