To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - Rozrząd w Galancie 2.0 Gls TD 66 kw z 96 r.

Anonymous - 08-10-2006, 11:02
Temat postu: Rozrząd w Galancie 2.0 Gls TD 66 kw z 96 r.
Witam.Wiecie moze jak sie wymienić co i jak po kolej rozrząd w Galacie?Jakaś instrukcja?Jakiś link może ktos zapoda?Można to zrobić samemu?
Chooper - 08-10-2006, 11:39

Ustawienie rozrządu MITSUBISHI - Galant - 2.0 TD - 4 D 68

Informacje ogólne


Uwaga: Przed zdjęciem paska rozrządu należy zawsze sprawdzać oznaczenia


Demontaż:

Uwaga:
Zdemontować dolne i boczne pokrywy silnika
Podeprzeć silnik
Wyjąć filtr powietrza
Wyjąć świece żarowe
Odczepić podporę silnika
Zdemontować pasek pompy układu wspomagania kierownicy
Zdjąć pasek agregatu klimatyzacyjnego
Wyjąć pasek alternatora
Zdemontować koło pasowe wału korbowego
Zdemontować amortyzator drgań
Zdemontować koło pasowe pompy wodnej
Wyjąć naprężacz paska karbowanego
Zdjąć obie pokrywy paska rozrządu
Zdjąć pokrywę zaworu
Odkręcić wszystkie śruby do regulacji zaworów
Dopasować oznaczenia na zespole rozrządu (fig A)
Obluzować naprężacz (fig 1)
Odwrócić koło naprężacza od paska rozrządu
Dokręcić naprężacz
Wymontować pasek rozrządu
Dopasować oznaczenia na zespole rozrządu (fig B)
Wyjąć naprężacz (fig 2)
Wymontować pasek rozrządu



Instalacja

Uwaga:
Sprawdzić oznaczenia rozrządu (fig B)
Ponownie zamocować koło pasowe naprężacza przy pomocy dokręcanej ręcznie śruby
Obrócić naprężacz zgodnie z ruchem wskazówek zegara aby wyregulować naprężenie paska rozrządu
Dokręcić naprężacz
Sprawdzić naprężenie paska rozrządu (fig 3) = 5 - 7 mm
Przymocować pasek rozrządu
Obrócić silnik odwrotnie do ruchu wskazówek zegara; 1/2 zęba na kole pasowym wału rozrządczego
Obluzować naprężacz
Obrócić silnik odwrotnie do ruchu wskazówek zegara; 2 1/2 zęba na kole pasowym wału rozrządczego
Dokręcić naprężacz
Obrócić silnik ręcznie o 2 obroty
Ponownie sprawdzić oznaczenia rozrządu
Ponownie zamontować wszystkie pozostałe części w kolejności odwrotnej do demontażu



Ustawienia momentu obrotowego

Uwaga:
Naprężacz:20 - 25 Nm
Koło pasowe wału korbowego:20 - 30 Nm
Podpora silnika:fig C = 55 Nm
Podpora silnika:fig D = 100 - 115 Nm

Przyrządy specjalne : Nie są wymagane przyrządy specjalne






to by było na tyle ;)

Anonymous - 08-10-2006, 11:54

TO ja podziękuje,już wole dac to komuś kto sie bardziej zna na tym i zapłacić :)heh Dużo tego...
Anonymous - 11-10-2006, 23:06

Nie jest to aż takie skomplikowane -troche rozkręcania - chociaż jak nei dłubiesz za dużo przy autach lepiej zapłacić na warsztacie za wymiane rozrządu niz szukać slinika
a jak chcesz sie brać samemu polecam załatwić sobie autodate tam masz schematy rysunki,momenty dkręcania itp.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group