To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

3000GT/GTO Techniczne - Drgania przy hamowaniu z dużych prędkości

Devill - 24-07-2010, 09:29
Temat postu: Drgania przy hamowaniu z dużych prędkości
Problem mam od zakupu, od ok 160km/h przy hamowaniu ida straszne drgania w kierownice az chce ja wyrwac i w auto. Wymienione klocki p i t, tarcze z przodu po przetoczeniu aby byly rowne. Myslalem, ze to tuleje przednie przedniego wahacza ktorych nie umialem dostac, ale w koncu udalo sie dorobic , tak wiec wymienilem tuleje przedniego wahacza przednie i tylne. Reszta zawieszenia jak sprawdzali na warsztacie to ok, jedynie te podpory walu do wymiany, ale to nie powinno miec wplywu na to. Ma ktos pomysl co to moze byc ?

Chodzi o tt vr4 91r

n3000 - 24-07-2010, 12:29

Wentylowanych tarcz się nie stacza to zwykłe druciarstwo, tym zabiegiem uczyniłeś pokrzywioną i przegrzaną tarcze jeszcze cieńszą i podatniejszą na wykrzywienia przy hamowaniu zużyte tarcze się wymienia na nowe a nie stacza, robisz to nie tylko dla własnego bezpieczeństwa ale także innych uczestników ruchu w końcu to HAMULCE. Objaw który opisujesz wskazuje na krzywe, przegrzane tarcze lub skrzywioną piastę ale to zdarza się tylko po wizycie w dużej dziurze lub po ostrym spotkaniu z krawężnikiem.
Devill - 24-07-2010, 12:36

wlasnie problem w tym, ze tarcze nie wydawaly sie krzywe, poprzedni wlasciciel wymienial je krótko przed zakupem, dokupilem tylko nowe klocki, a tarcze przetoczylem, do rownosci. Chyba zmienie jeszcze warsztat pojade na inny, neich posprawdzaja jeszcze raz wszystko.
Jesli nic nie wykryja, zaczne od wymiany tarcz, od razu wyladuja nawiercane z mikody, w SL sie sprawdzaja. Nie wiem czy na drgania moze miec wplyw tez zbieznosc, bo przydalo by sie u mnie zrobic.

Wlasnie dzwonilem do specialistycznego warsztatu, na wtorek jestem umowiony, maja maszyne do sprawdzania tarcz, wiec wyjdzie czy w tym jest problem.

n3000 - 24-07-2010, 12:47

Od wymiany tarcz powinieneś zacząć bo jak ci napisałem wyżej wentylowane tarcze się wymienia na nowe gdy są zużyte czy zwichrowane, przetaczanie tarcz to podcieranie dupy szkłem. Seryjne tarcze to badziewie można je przegrzać i pokrzywić jednym ostrym hamowaniem z dużej prędkości. O ile dobrze pamiętam to kupiłeś anglika a te auta przywożą na części więc wątpię by ktoś wymieniał tam tarcze przed sprzedażą.
Devill - 24-07-2010, 14:03

faktycznie seryjne tarcze sa...

Kupilem irlandczyka, tylko ten nie mial isc na czesci. Jakie sa wymiary tarcz przednich w tt 91r ?

n3000 - 24-07-2010, 15:35

Przód 296mm średnicy i 30mm grubości. Tył 284mm średnicy i 20mm grubości.
Devill - 26-07-2010, 14:39

Orientuje sie ktoś gdzie dostane nawiercane tarcze z mikody ? Rozmawiałem z osoba u której kupowałem nawiercane do SLa, jednak do VRka nie maja :roll:
czekoladka_1981 - 26-07-2010, 14:55

Devill napisał/a:
Orientuje sie ktoś gdzie dostane nawiercane tarcze z mikody

http://www.mikoda.pl/sklep/?Content=pro chyba będzie problem z ich dostaniem?

Devill - 26-07-2010, 15:09

czekoladka_1981 napisał/a:
Devill napisał/a:
Orientuje sie ktoś gdzie dostane nawiercane tarcze z mikody

http://www.mikoda.pl/sklep/?Content=pro chyba będzie problem z ich dostaniem?


nie ma na stronie producenta do 3000gt

n3000 - 26-07-2010, 15:33

Oni do vr4 nie robią, mają tylko do sl bo ten sam wymiar pasuje do sigmy i chyba do niektórych modeli eclipse, pozostaje ci ebay jak szukasz tańszych jak nie to u nas dostaniesz ebc od reki.
Devill - 26-07-2010, 15:49

Chyba trzeba będzie zwykłe zamontować, na ebayu nawiercane też tanio nie wychodzą
n3000 - 26-07-2010, 17:15

Seryjne też nie są tanie i nie nadają się do szybszej jazdy kilka hamowań z dużej prędkości i są przegrzane i pokrzywione, nawiercane i nacinane z ebaya są lepsze od tych mikody.
Devill - 26-07-2010, 17:20

tylko problem w tym, ze tez tanie nie sa, do tego wysyłka też droga :roll:
n3000 - 26-07-2010, 17:28

No niestety tak to już jest z 3kgt vr4 wymaga sporych nakładów finansowych żeby jeździło jak trzeba.
Anonymous - 01-08-2010, 01:59

Devill-----Problem mam od zakupu, od ok 160km/h przy hamowaniu ida straszne drgania w kierownice az chce ja wyrwac i w auto.
A próbowałeś wyważyć pożądnie koła? Mi też od ok. 160 km/h tłukło kierownicą, po pożądnym wyważeniu, na specjalistycznej wyważarce (taka do szerokich felg, więcej niż 8"), wszystko się unormowało. Kompletnie żadnych drgań od układu kierowniczego.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group