To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Strzelił pasek rozrządu

Tomekp - 24-07-2010, 23:45
Temat postu: [CA1A 1.3] Strzelił pasek rozrządu
Tak więc dzisiaj wracając z nad jeziorka w najgorszą ulewę zerwał mi się pasek rozrządu. I teraz kilka pytań: czy jest w ogóle jakakolwiek szansa że zawory są całe? Ile zaworów mogło ulec uszkodzeniu? Lepiej naprawiać starą głowicę czy kupić używkę? I na jakie koszty się szykować zakładając najgorszy scenariusz?
Hugo - 25-07-2010, 00:22

Tomekp napisał/a:
czy jest w ogóle jakakolwiek szansa że zawory są całe?
Jest, choć mała. Jak szybko jechałeś?
Tomekp napisał/a:
Ile zaworów mogło ulec uszkodzeniu?
Najszybciej się gną chyba ssące, więc może ich być 6 szt.
Tomekp napisał/a:
Lepiej naprawiać starą głowicę czy kupić używkę? I na jakie koszty się szykować zakładając najgorszy scenariusz?
Wszystko się okaże jak zdejmiesz głowicę.
idas - 25-07-2010, 00:25

Tomekp napisał/a:
czy jest w ogóle jakakolwiek szansa że zawory są całe?

Nie chcę Cię martwić, ale szanse są marne... Ściągnij dekiel z głowicy i sprawdź czy dźwigienki całe, wtedy być może masz szansę:)
Tomekp napisał/a:
Lepiej naprawiać starą głowicę czy kupić używkę?

Porządny remont głowicy to ~500zł, ja wolałem za 570zł kupić nowy silnik. Rosomak1983 tu na forum ma na sprzedaż taki silnik w bardzo dobrym stanie i w świetnej cenie:) Ja wymiany silnika absolutnie nie żałuje, teraz mam serce w stanie idealnym (zalane olejem 5W30 którego nie łyka ani trochę), a po remoncie zastanawiałbym się czy dół silnika nie ucierpiał i czy wkrótce się nie odezwie... Do kosztów silnika musisz doliczyć koszty przekładki, oleju, filtra, uszczelek pod kolektory, no i zestawu rozrządu łącznie jakieś 1200zł.
Całą historię mojego przypadku strzału paska masz opisaną w moim temacie w naszych miśkach.

rosomak1983 - 25-07-2010, 05:56

idas napisał/a:
Rosomak1983 tu na forum ma na sprzedaż taki silnik w bardzo dobrym stanie i w świetnej cenie:)

tak tylko ja mam 1.6 a kolega ma w swoim 1.3 :P No chyba ze swap znalazłby sie taki komplecik.
Tomekp, z drugiej strony moze uda sie sie kupic 1.3 za grosze przełożyc to mysle ze dasz rade jak nie to pomeczysz Pawele :D :D :D :P

Tomekp - 25-07-2010, 12:14

Hugo napisał/a:
Jest, choć mała. Jak szybko jechałeś?

Jakieś 30 km/h na drugim biegu. Nic nie było słychać niepokojącego, samochód po prostu przestał reagować na gaz, tak jakby skończyła się benzyna. Jako że lał deszcz jedyne co mogłem na szybko zdiagnozować to zdjąłem obudowę paska rozrządu, wtedy zobaczyłem że leży sobie luźno zawieszony. Jadę zaraz przyciągnąć go pod dom, na co dokładnie mam zwrócić uwagę jak podniosę dekiel głowicy? Mogę coś jeszcze samemu zdiagnozować tak na pierwszy rzut oka?

kuba_195 - 25-07-2010, 12:43

kolego mam 1.6 silnik leży sobie , było w nim turbo chwile i zmieniłem na 2.4 .ale głowica jest po planowaniu w bdb stanie, jak chcesz to mogę wymienić Ci na nowe uszczelniacze zaworowe, bo kupiłem ale nie zdążyłem zmienić:) pasek ma 5 tyś przebiegu(rozrządu) i pompa wody to samo. głowica 1.6 16v 92-96 113km po forumowej znajomości mogę oddać za 180zł:) zresztą wszytko mam do tego silnika:) jak coś to priv
rosomak1983 - 25-07-2010, 13:44

kuba_195 napisał/a:
kolego mam 1.6 silnik leży sobie

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: panie czytaj co sie pisze poczawszy od opisu tematu

Tomekp napisał/a:
Jadę zaraz przyciągnąć go pod dom, na co dokładnie mam zwrócić uwagę jak podniosę dekiel głowicy? Mogę coś jeszcze samemu zdiagnozować tak na pierwszy rzut oka?

zobacz czy dzwigienki zaworów (sa one umocowane na wałku rozrzadu) sa połamane jesli tak to nie ma sensu probowac zakładac paska.
Jesli nie, mozesz na próbe założyć stary o ile masz jakis i odpalić. Reszte zobaczysz tylko po zdjeciu głowicy. Zycze szczescia i powodzenia Tomku. :wink:

Tomekp - 25-07-2010, 16:18

rosomak1983 napisał/a:
kuba_195 napisał/a:
kolego mam 1.6 silnik leży sobie

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: panie czytaj co sie pisze poczawszy od opisu tematu


Dokładnie tak jak mówi Rosomak, ja mam 1.3 :)
rosomak1983 napisał/a:
zobacz czy dzwigienki zaworów (sa one umocowane na wałku rozrzadu) sa połamane jesli tak to nie ma sensu probowac zakładac paska.
Jesli nie, mozesz na próbe założyć stary o ile masz jakis i odpalić. Reszte zobaczysz tylko po zdjeciu głowicy. Zycze szczescia i powodzenia Tomku. :wink:


Odkręciłem dekiel i wzrokowo wszystkie dźwigienki są OK, starego paska nie mam, ale myślę nad tym żeby kupić nowy i założyć, gorzej już się raczej nie zrobi :wink:

[ Dodano: 29-07-2010, 18:42 ]
Postanowiłem że kupię nową rolkę i pasek rozrządu, założę i zobaczymy co się stanie, najwyżej poświęcę pasek, na ściąganie głowicy i remont silnika nie mam środków. Teraz pytanie czy mając podstawową wiedzę i typowe narzędzia + opis wymiany paska rozrządu w 4G15 ze strony Krzyżaka jestem sobie w stanie z tym sam poradzić? Na jakie przeszkody liczyć?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group