[97-04]Galant EAxA/W - Problem z wymianą szpilki- kręci sie z nakrętką
mackbeth - 25-07-2010, 14:18 Temat postu: Problem z wymianą szpilki- kręci sie z nakrętką Problem jak w temacie.. Kupiłem właśnie wymarzonego Galanta SE kombi i mam kilka rzeczy do zrobienia. Pierwsza z nich to wymiana dwóch szpilek. Odkręcając nakrętkę niestety okazało się, ze nie da się.. kręci się cały czas. Teraz nie mogąc zdjąć koła i nie wiem, czy frez w szpilce jest wyrobiony i czy to szpilka z naktrętką się kręci, czy też nakrętka ma tak pzrekręcony gwint że nie idzie jej zdjąć...
Jakieś pomysły??
Bo ja nie za bardzo niestety mam... cięcie nie wchodzi w gre bo felgę bym pociął...
Pozdrawiam
Members only - 25-07-2010, 15:54
A naktętka rkęci sie lekko czy dość ciężko?? możesz ją pokręcić reką??
masz felgi stalowe czy alu?
- jeżeli stalowe to spróbuj jedną reką kręcić kluczem a drugą ręką podważać nakrętkę np. śrubokrętem żeby podczas kręcenia spychać ją blizęj końca gwintu (lub też jak opisane poniżej)
- jeżeli alu to tu może być ciężej bo pewnie nakrętki siedzą w gniazdach felgi. spróbuj odkręcając kluczem ustawić go lekko pod kątem tak żeby nasadka klucza klinowała się na naktętce i kręcąć z wyczuciem pociągać do siebie...
robertdg - 25-07-2010, 16:45
Jeżeli w kole przednim, to po niemałych trudach można zlokalizować łeb szpilki na piaście, potrzebny ku temu kanał albo podnośnik, dostęp stanowczo utrudnia osłona tarczy, zamocowana jest na 3 srubach, 2 są wspólne z dociskiem, a trzecia jest po stronie drązka kierowniczego.
mackbeth - 25-07-2010, 18:42 Temat postu: Czujnik ABS'u prawy tył Zrobiłem tak jak piszecie.. ustawiłem tak pod katem nakrętkę, że w końcu trafiło na zdrowy gwint i po kilkunastu próbach poszło:)
Teraz szpilki wymienione, pozostał już tylko jeden problem:)
arturj123 - 24-10-2011, 15:42
Koledzy mam na piaście ukręconą śrubę z gwintem do umocowania koła. Czy dostanie taką bez większych problemów ?? Jak to się wymienia? Jakiś rozmiar lub link do sklepu mile widziany;)
Owczar - 24-10-2011, 15:53
Japaneze. Wybijasz starą i wkładasz nową. Nie ma z tym problemu.
m6riano - 24-10-2011, 17:52
arturj123 napisał/a: | Jakiś rozmiar |
pplmr012 - 25-10-2011, 14:47
Pisałem już w innym temacie.
M12x1,5
dł. 44mm
frez/radełko 14,2mm
Nieoryginalne śruby mają zwykle dłuższą część radełkowaną więc trzymają nawet w wyrobionym otworze.
Pozdrawiam
awas - 30-04-2016, 08:57
Dopiszę swoje 3 grosze żeby na przyszłość nie trzeba było szukać.
Miałem dziś jechać w dłuższą trasę a od 2 tygodni jeździłem z trzema nakrętkami w tylnym kole bo na jednej śrubie był zjechany gwint. Kupiłem nową nakrętkę ale nie chciała złapać śruby więc za namową znajomego przyłożyłem nakrętkę i walnąłem kilka razy młotkiem. W efekcie wybiłem śrubę (do środka) a nakrętka i tak nie chwyciła. Zastanawiałem się czy można z tym jeździć ale nawet nie próbujcie tego robić - przejechanie metra skończy się zblokowaniem koła lub rozwaleniem zacisków ręcznego. Zdjąłem koło, kombinerkami ciągnąłem za luźną śrubę żeby chociaż trochę się unieruchomiła, założyłem koło i z prędkością 5 km/h pojechałem do warsztatu (na szczęście był blisko). Trzeba było zdjąć koło, zacisk, tarczę, uciąć śrubę (cała nie wyjdzie) wyjąć resztki śruby z zacisków ręcznego i zmontować wszystko z powrotem. Czwarta śruba już zamówiona (ok 10PLN) a przez kilka dni pokulam się na 3 śrubach.
plecho1 - 30-04-2016, 11:07
Jeśli masz felgi stalowe, to aby się to nie powtórzyło, to zmień nakrętki trzymające koło na nakrętki tego typu http://allegro.pl/nakretk...5213029202.html które zakrywają cały gwint dzięki czemu przy odkręcaniu koła nie uszkodzimy gwintu.
|
|
|