To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - kontrolka ręcznego / hamulców

Piotras88 - 26-07-2010, 17:05
Temat postu: kontrolka ręcznego / hamulców
Mam taki problem, zapala mi się kontrolka od ręcznego, czasami gaśnie, ale ostatnio non stop zapalona. Ma ktoś jakiś pomysł?
Płyn jest, pedał chyba za głęboko nie wpada... Na stacji diagnostycznej wyszło, że hamulce zasadnicze na tyle są słabe, a ręczny w normie> Może to być wina tyłu?

mirekbdeblin - 26-07-2010, 21:59

Witam,
Jeżeli klocki są z czyjnikami zużycia to tak będzie.Albo mikrowyłącznik pod dzwignią dostaje masy.

Piotras88 - 26-07-2010, 22:37

Z tyłu są bębny, wiec nie ma czujników, z przodu klocki bez czujników. Podniosę go w takim razie i poszukam tego włącznika
plecho1 - 26-07-2010, 23:16

Włącznik jest przy dźwigni ręcznego, raczej musisz rozebrać tunel aby go zobaczyć.
robertdg - 27-07-2010, 00:14

Piotras88, sprawdż poziom płynu hamulcowego.
Piotras88 - 27-07-2010, 00:29

robertdg napisał/a:
Piotras88, sprawdż poziom płynu hamulcowego.


Sprawdziłem od razu, w normie, prawie max:/

robertdg - 27-07-2010, 00:33

To sprawdż przypadkiem, czy czunik poziomu na wtyczce nie daje zwarcia.
Anonymous - 28-07-2010, 20:19

Mialem dokladnie to samo, kontrolka swiecila czasami ( zapalala sie szczegolnie na ostrym zakrecie w lewo), zaniedbalem to az w koncu...zerwala mi sie linka recznego :P Teraz recznego nie ma a kontrolka swieci sie caly czas :P
mirekbdeblin - 28-07-2010, 23:07

Witam,
Nie zabardzo rozumię co ma wspólnego linka hamulca ręcznego ze świeceniem kontrolki.
Tak jak robert pisze zdejm końcówi przewodów z pływaka na płynie przy zbiorniczku płynu i zobacz, może to on fiksuje.
Pozdrawiam

Owczar - 29-07-2010, 11:04

Piotras88 napisał/a:
Na stacji diagnostycznej wyszło, że hamulce zasadnicze na tyle są słabe,


Sprawdź w jakim stanie są okładziny i cylinderki z tyłu. Jeśli są ok, to zmień rozdzielacz siły hamowania. W moim lancerze tył z czasem przestał hamować. Winny był właśnie korektor siły hamowania. Wywaliłem go całkiem, od tamtej pory było ok. Tył nie blokował kół, a na przeglądzie wychodziło wszystko w normie. Ale to raczej nie ma wpływu na kontrolkę. Jest to raczej problem niezależny.

Piotras88 - 30-07-2010, 19:49

Owczar napisał/a:
Piotras88 napisał/a:
Na stacji diagnostycznej wyszło, że hamulce zasadnicze na tyle są słabe,


Sprawdź w jakim stanie są okładziny i cylinderki z tyłu. Jeśli są ok, to zmień rozdzielacz siły hamowania. W moim lancerze tył z czasem przestał hamować. Winny był właśnie korektor siły hamowania. Wywaliłem go całkiem, od tamtej pory było ok. Tył nie blokował kół, a na przeglądzie wychodziło wszystko w normie. Ale to raczej nie ma wpływu na kontrolkę. Jest to raczej problem niezależny.


A gdzie mam tego rozdzielacza szukać? Czy wywalenie go nie ma żadnego wpływu na pracę układu hamulcowego?

Jeżeli chodzi o kontrolkę to po odłączeniu połączenia ze zbiorniczkiem płynu hamulcowego kontrolka zgasła, jak znajdę chwilę to wyczyszczę ten czujnik i dokładnie to posprawdzam.

Owczar - 31-07-2010, 12:13

Pod pompą hamulcową gdzieś. On jest założony na metalowe przewody idące do tyłu.

Możesz kupić w motoryzacyjnym takie łączniki z mosiądzu. Do korektora wchodzą 2 przewody i wychodzą 2 przewody. On redukuje ciśnienie, aby nie doszło do blokowania kół z tyłu. Ale z czasem, gdy układ hamulcowy nie jest tak wydajny, to mniejsze ciśnienie jest za małe. U mnie w lancerze po wyjęciu hamulce były idealne i tył nie blokował. Przeglądy przechodził bez problemów.

Jeśli chciałbyś wymienić ten korektor to kup jeszcze specjalny kluczyk do przewodów. Zwykłym możesz obkręcić. On wygląda jak oczkowy z nacięciem na rurkę. W mitsu przeważnie jest 10, ale sprawdź dla pewności.

Podaj VIN na PW to sprawdze gdzie konkretnie jest ten korektor.

[ Dodano: 31-07-2010, 12:14 ]
Czy cylinderki z tyłu Ci np nie ciekną?

rosomak1983 - 01-08-2010, 08:10

A mi sie czesto cos swieci tak kontrolka ale to przez ten pływak w zbiorniczku cały czas sie zawiesza :roll: :roll: :roll:
Odkrecam zbiorniczek trace ten steropian i jest OK na jakis czas. Chyba nie ma powodu do zmartwień ???

robertdg - 01-08-2010, 12:44

rosomak1983 napisał/a:
Chyba nie ma powodu do zmartwień ???
Nie, kiedys tam jak bedziesz wymieniał płyn haulcowy, mozesz spróbować poczyścić pacia ;-)
Piotras88 - 03-08-2010, 01:23

Mam nadzieję, spróbuję to oczyścić, teraz mam plagę czerwonych kontrolek, czasami nic się nie pali, a czasami aż 3:/ Check Engine - od gazu, ręczny, no i ostatnio na wolnych obrotach i gorącym silniku mruga od oleju. Jutro do wymiany idzie czujnik oleju...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group