To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJxA] Colt do rajdów?

olks - 27-07-2010, 20:22
Temat postu: [CJxA] Colt do rajdów?
Po pierwsze chciałem się przywitać ze wszystkimi jako że jestem nowym użytkownikiem na forum :)
Króciutko się przedstawię żeby nie zanudzać - od roku mam Lancerka i powiem szczerze ze od dziecka jestem zakochany w autkach spod znaku 3 diamencików:)

Szukałem już postów ale chyba nikt takiego tematu nie poruszał więc zakładam nowy wątek.

A teraz do rzeczy - od dawna chce zakupić sobie jakieś autko do rajdowania (kjs na poczatek oczywiscie) i przyznam ze pomysłów na autko w tym celu było już sporo. Ostatnio wpadłem na pomysł że może pozostać przy Mitsu no i tu pojawił się pomysł Colta CJO między innymi ze względu na rozmiary, ceny aut i dostępne silniki.

Mam pytanie czy ktoś może wykorzystuje z Was Colta do rajdowania? A może znacie kogoś co tak robi? Jeśli chodzi o wybór silnika pomiędzy 1.3 a 1.6 to jeszcze nie mam decyzji (za tym idzie też wybór klasy w której się startuje), ale generalnie zastanawiam się czy to auto się nadaje do takiego celu? Jak jest z dostępnością części (również takich trochę niestandardowych jak np. rozpórka, sportowe hamulce, zawieszenie, filtry itp?) jak i mechaników? (Warszawa lub okolice)

Zaznaczę może że generalnie chcę przede wszystkim się dobrze pobawić a nie koniecznie robić super wyniki więc nie chodzi mi o moc tego samochodu - chociaż tu oczywiscie Wasze opinie też są dla mnie ważne, ale bardziej o problemy jakie można napotkać z tym autem przy powiedzmy baardzo ciężkiej nodze i mocnej eksploatacji - przede wszystkim silnika i zawieszenia. No i przede wszystkim ta dostępność części (raz jeszcze) i ich cena - jak wiadomo sport samochodowy to usterki i jeszcze raz usterki oraz szybkie zużycie wszystkiego co może się w aucie zużyć.

Będę baardzo wdzięczny za wszelkie rady i sugestie!
pozdr
Olks

Marcin-Krak - 27-07-2010, 22:09

http://forum.mitsumaniaki...ight=colt+rajd*

http://forum.mitsumaniaki...ight=colt+rajd*

Tak wiem, to tematy o CA0. Z CJ0 chyba nikt się nie bawił. Jak dla mnie 1,3 jest jednak za słaby do takich imprez. Można ewentualnie myśleć nad 1,6 najlepiej z końca produkcji (wyższa moc) - ale szału też nie ma.

olks - 27-07-2010, 22:36

Dziekuję za pierwszą odpowiedź:)
Generalnie fajnie i o starszych Coltach poczytać - kto wie może się skuszę. Myślałem jednak o nowszym głównie ze względów awaryjności i możliwości znalezienia dobrego egzemplarza - wiadomo im auta starsze tym o taki trudniej.
Na ocenę silnika przyjdzie jeszcze czas ;) i tak nie obejdzie się bez jakiejś większej jazdy próbnej, ale prawdopodobnie masz rację że 1.3 za słaby. Pytanie jak te silniki w ogóle znoszą wysokie obroty? jakie ewentualnie byłyby zalety zdecydowania się na starszy model?

idas - 27-07-2010, 23:21

olks napisał/a:
jakie ewentualnie byłyby zalety zdecydowania się na starszy model?

Dla 1.6 w najlepszym wypadku 23 konie więcej, w najgorszym chyba 10 koni więcej (pod koniec produkcji CJ0 miały 103 konie). Nie wiem jak jest z wagą, ale sądzę iż CA0 waży mniej. A silniki lubią wysokie obroty.
Sam mam lancera 1.6 (CBO) i jeżdżę również czasem coltem CJ0 i różnica w mocy jest baaaardzo odczuwalna, a to teoretycznie te same silniki o tej samej pojemności.

Maretzky85 - 27-07-2010, 23:25

Co do mechaników, to ja na przykład bardzo chętnie bym przyłożył łapy do zrobienia takiej rajdóweczki :D
olks - 28-07-2010, 08:38

A to jeśli tylko wszystko dojdzie do skutku to z checią się zgłoszę :) Na początek muszę się upewnić że Colt to będzie dobre auto, wybrać silnik (jak rozumiem według Was 1.3 nie mam co rozważać) no i znaleźć jakiś dobry egzemplarz który nie miał dzwona jakiegoś:)
Fragu - 28-07-2010, 08:40

A mi się wydaje, że do zabawy cjo 1.6, nawet 90 konne w zupełności wystarczy :!: Nie ma co nastawiać się specjalnie na wersje 103 konną, bo osiągami się nie różnią.

Także cjo 1.6, wywalić graty, usztywnić, dobrać dobre kółka i pociskać :twisted:

olks - 28-07-2010, 09:22

A są jakieś różnice pomiędzy CJO 1.6 z początków lat produkcji i końcówki? Oprócz wspomnianych już dołożonych 13 koni, czy były jakieś większe zmiany konstrukcyjne - usztywnienie nadwozia, inne podzespoły w silniku - poprawione jakieś awaryjności?
Mateusz071 - 28-07-2010, 16:44

Ja osobiscie wolalbym CA0 ale CJ0 mi sie bardziej podoba :> a na kajtki to C50 ;P a tu masz potwierdzenie ze jeżdżą CJ0
http://www.youtube.com/watch?v=PkxiCiuQms8
http://www.youtube.com/wa...feature=related
http://www.youtube.com/wa...feature=related
http://www.youtube.com/wa...feature=related
http://www.youtube.com/wa...feature=related

dobry kierowca wszystkim pociśnie a dobry pilot to i na drzwiach od stodoły poleci jak mawiano o polakach w Angli ;) nie ma różnicy czy zaczniesz od 1.3 czy 1.6 i tak w klasie bedziesz jeździł czyli z rówieśnikami. sprawdz ceny i dostepnosc czesci mechaniczych; sportowych (zawieszenie itd.); blacharskich i silniki. docelowo bedziesz dążył do coraz mocniejszego auta i dobrze miec perspektywy na wsadzenie 2.0 lub wiecej :> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53412

Fragu - 29-07-2010, 11:01

olks, zasadniczych zmian raczej nie było :wink: Także wg mnie specjalnie nie ma co się nastawiać na wersje 103 konną. Bardziej zwróć uwagę na stan mechaniki i blacharki danego modelu.
Miroslaw1305 - 29-07-2010, 18:56

olks do tego celu jaki ty chcesz bardzo dobrym autkiem jest suzuki swift


.Mała waga ,duże przyśpieszenie ,nawet lepsze niż w colcie.
Suzuki po przeróbkach używane są do wyścigów ,i osiągają w swojej klasie bardzo dobre wyniki.Miałem to autko i byłem z niego bardzo zadowolony.

idas - 29-07-2010, 19:01

Moim zdaniem CJO to naprawdę średni pomysł...przecież rajdy są do określonych pojemności, a jak na 1.6 to ten silnik jest słabiutki... Wiem co mówię, mam porównanie 1.6 w tej generacji i w starszej którą sam posiadam, lepiej znaleźć zadbane CA0 lub faktycznie jeszcze starsze C50
piotras - 16-08-2010, 23:17

Ja tez bym CJ0 odpuścił w tym temacie (wg danych które kiedyś znalazłem praktycznie nie ma różnicy w osiagach miedzy 90 km i 103 km chociaż tym drugim osobiście nie jeździłem). C50 wydaje sie już troche za stare (podejrzewam ze wiekszość egz. jest już mocno skorodowana) natomiast CA0 jak najbardziej 1,6 lub 1,8 a tak wogóle to już ktos tu napisał Swift 1,3 GTi i bedziesz mógł o cos powalczyc w swojej klasie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group