To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - SZARPANIE AUTA PODCZAS DODAWANIA GAZU

K.K - 29-07-2010, 11:28
Temat postu: SZARPANIE AUTA PODCZAS DODAWANIA GAZU
Witam,
szanownych forumowiczów, ostatnio podczas jazdy moim autem odczuwam dziwny objaw szarpnięcia autem podczas delikatnego dodawania gazu. Dodając delikatnie gaz obojętnie na jakim biegu pierw jest delikatne jakby przydławienie i szarpnięcie, a dopiero po chwili auto jedzie normalnie. Początkowo myślałem, że to może być przyczyna boxa. Po wizycie w serwisie i odłączeniu boxa sytuacja się nie zmieniła. Jest ktoś z forumowiczów kto ma lub miał podobny objaw??

Gunner - 29-07-2010, 12:31

Mialem to samo.
Jedz do nich jeszcze raz i niech "odswieza" softa.
U mnie pomoglo,najbardziej odczuwalne bylo to na 2 biegu przy delikatnym przyspieszaniu.

karol_alasz - 29-07-2010, 14:04

K.K napisał/a:
dziwny objaw szarpnięcia autem podczas delikatnego dodawania gazu

No moż byc też kiera od turbo "przydymiona" albo "grucha" niedomagać ... Czy nie? W zasadzie to jak "pulsuje" na jeździe to wtedy turbo...Juz sam niewiem... :roll:
Miej nadzieje,że to jednak ten soft i będzie wszystko ok. Życzę serdecznie.

pkwiat - 30-07-2010, 09:32

Mam to samo - lekkie "przydławienie" w okolicy 2 tys obrotów. W serwisie jeszcze nie byłem. Cebull pisał o podobnym problemie na forum Pajero ( oczywiście pisał o swoim outku).
cebull - 30-07-2010, 23:10

u mnie spadla taka dosc gruba rura po otwarciu maski to tak mniej wiecej na srodku dosc wysoko z przodu silnika, ale wtedy to auto staje prawie w miejscu i sie dlawi i dusi - sam ja zalozylem wklikuje sie ja na szybkozlaczke

ale po zalozeniu wlasnie taki objaw lekkiego szarpania byl, po przeprawach z serwisemi szukaniem co i jak skonczylo sie na wymianie O-ringu i uszczelnieniu polaczenia, ponoc auto zasysalo jakies lewe powietrze

rezon - 31-07-2010, 13:57

cebull napisał/a:
mnie spadla taka dosc gruba rura po otwarciu maski to tak mniej wiecej na srodku dosc wysoko z przodu silnika, ale wtedy to auto staje prawie w miejscu i sie dlawi i dusi - sam ja zalozylem wklikuje sie ja na szybkozlaczke
bo nie dostaje powietrza z turbiny tylko robi się z niego zwykły diesel wolnossący ;)
pkwiat napisał/a:
- lekkie "przydławienie" w okolicy 2 tys obrotów
to może być słynna turbodziura czyli słaba reakcja na wciśnięty pedał gazu. Wgranie dobrego programu znacznie zmniejsza tę dolegliwość - silnik staje się znacznie bardziej elastyczny
pkwiat - 01-08-2010, 01:17

rezon napisał/a:
to może być słynna turbodziura czyli słaba reakcja na wciśnięty pedał gazu. Wgranie dobrego programu znacznie zmniejsza tę dolegliwość - silnik staje się znacznie bardziej elastyczny

Auto kupiłem w czerwcu 2008 i do turbodziury już się przyzwyczaiłem. Objaw o którym piszę wcześniej nie występował.

K.K - 08-08-2010, 18:16

Witam, dzięki za podpowiedzi. Tydzień temu zapaliła mi się kontrolka silnika (na całe szczęście), komputer wykazał, że jest to problem wcześniej wymienionej uszczelki EGR , a w serwisie dodano jeszcze, że uszkodzona jest przepustnica. Części już są zamówione. Problem tylko taki, że idą z kraju kwitnących wiśni i trzeba czekać ok 3 tyg.
rezon - 08-08-2010, 20:56

K.K napisał/a:
Problem tylko taki, że idą z kraju kwitnących wiśni i trzeba czekać ok 3 tyg.
:shock: No comments. Auto produkowane w Holandii, silnik niemiecki - a części 3 tygodnie :roll:
K.K - 08-08-2010, 21:07

No comments. Auto produkowane w Holandii, silnik niemiecki - a części 3 tygodnie :roll: [/quote]


Kupowałem auto w maju 2008, także produkowane było jeszcze w Japonii

rezon - 08-08-2010, 22:04

K.K napisał/a:
Kupowałem auto w maju 2008, także produkowane było jeszcze w Japonii
ale obecnie produkowane jest znacznie bliżej - czyli części też tam są, a silnik masz niemiecki - czyli jeszcze bliżej do producenta części
jorzyk1976 - 20-08-2010, 09:35

witam ostatnio zauważyłem że przy prędkości okolo150-160 km. samochód szarpie i oporniej rozpędza się a teoretycznie powinien jeszcze trochę szybciej jechać. ostatnio właśnie przy takiej prędkości po wrzuceniu na luz samochód zgasł i miałem problemy z odpaleniem. to jeszcze powtórzyło sie kilka razy przed światłami, od tego moment, u a minęło już około tygodnia wszystko jest ok, tylko zauważyłem że szarpie. macie na to jakąś radę?
rezon - 20-08-2010, 13:01

jorzyk1976 napisał/a:
samochód szarpie i oporniej rozpędza się a teoretycznie powinien jeszcze trochę szybciej jechać
powinien - u mnie nawet bez mapy bez problemów jechał szybciej. Jaki masz przebieg?
jorzyk1976 - 20-08-2010, 20:08

rezon napisał/a:
jorzyk1976 napisał/a:
samochód szarpie i oporniej rozpędza się a teoretycznie powinien jeszcze trochę szybciej jechać
powinien - u mnie nawet bez mapy bez problemów jechał szybciej. Jaki masz przebieg?


około 55-57 tys. a o co chodzi z ta mapą?

13zbyszek13 - 20-08-2010, 22:48

jorzyk1976 napisał/a:
około 55-57 tys. a o co chodzi z ta mapą?


Mapowanie oprogramowania silnika celem zwiększenia osiągów,chipowanie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group