Carisma - Techniczne - [Carisma] 1,6 16V '97 ECU a spryskiwacz przedniej szyby
Maks - 02-08-2010, 20:45 Temat postu: [Carisma] 1,6 16V '97 ECU a spryskiwacz przedniej szyby Witam.
Jestem na etapie walki z kontrolką "check engine". Bląd nr 14 - Położenie sensora przepustnicy. Przepustnicę wyczyściłem, dwóch fachowców próbowało ustawić sensor na przyrządach wg swojej wiedzy a także wg opisu znalezionego na forum(tłumaczenie z manuala). Niestety kontrolka nadal świeci. Przed próbami ustawiania TPS'a kontrolka gasła po niewielkim wciśnięciu pedału gazu, teraz świeci na stałe - ale gaśnie po użyciu spryskiwacza przedniej szyby - raz natychmiast po jego użyciu a raz po ok 30 sekundach do minuty. Kiedy kontrolka gaśnie silnik reaguje tylko na bardzo lekkie przyciśnięcie pedału gazu, kiedy wcisnę pedał trochę mocniej silnik się dusi jakby nie dostawał paliwa. Według mnie kiedy kontrolka gaśnie następuje brak połączenia TPS'a z ECU? i silnik nie otrzymuje wystarczającej ilości paliwa.(na wolnych obrotach silnik nie gaśnie w żadnej z sytuacji). Po nocy wszystko wraca do normy, kontrolka świeci auto jeździ normalnie. Sądziłem, że to zbieg okoliczności ale ostatnio miałem okazję sprawdzić raz jeszcze - 400km - nic, przed domem spryskiwacz w ruch i kontrolka gaśnie
Wypatrzyłem na alledrogo ECU za 50zł z gwarancją(niby), które numery na obudowie mają kluczowe znaczenie przy wymianie(nie mam immo)?
Dzięki za wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam
pawelsonx - 02-08-2010, 21:01
samochód w uk anglik czy polski
jak w uk i anglik to nie opłaca się reanimować
Jak na polskich blachach to jeszcze opłaca co do ecu są dwie szkoły jedni twierdzą że wystarczy wymienić a inni że razem z systemem immo
co do przepustnicy może opłaca się kupić za parę funtów gdzieś używaną
Maks - 02-08-2010, 21:14
anglik, wymiana ECU za 50zł to nie wydatek, a może warto spróbować, tylko które numery na ECU są istone, wszystkie trzy czy nie? Skoro nie mam immobilizer'a przy kluczyku to chyba wymiana jest całkiem prosta.
pawelsonx - 02-08-2010, 22:09
jak dobrze kojarzę to nie było wersji bez immo
zdejmij osłonę pod kierownicą i sprawdź czy nie ma wtyczki do ringu od immo bo byc może ktoś dorbił pestkę i podkleił ją do pętli a kluczyki wtedy taniej wychodzą
tak wygląda kluczyk z immo
poz atym jak kupisz ecu do którego idzie sygnał z immo to nie odpalisz
wichura1 - 03-08-2010, 09:19
Maks, Dlaczego chcesz wymienić ECU, zamiast TPS? Po drugie sprawdź okablowanie, czy nie jest gdzieś przerwane, lekko zwarte, stopione, zalane jakimś płynem czy olejem. Co ma spryskiwacz do ECU i TPS? Masz jakiś bajzel w kablach. Miałeś wypadek? Jeżeli tak szukaj w miejscu naprawy, niestety fachowcy często jedno naprawią , a drugie sp.. zepsują.
Maks - 04-08-2010, 16:31
Bajzel w kablach jest najbardziej prawdopodobny - więc będę szukał. TPS'a już zmieniałem, jeden fachowiec twierdzi że ten jest dobry a ten zepsuty, natomiast drugi fachman twierdzi odwrotnie. Szlag mnie trafia, że tak trudno tu o rzetelnego elektromechanika. Póki co dzięki za pomoc.
|
|
|